رئیس جمهور ونزوئلا پیشنهاد مذاکره ترامپ را پذیرفت

  • کد خبر : 93523
  • 03 تیر 1399 - 15:39
رئیس جمهور ونزوئلا پیشنهاد مذاکره ترامپ را پذیرفت

به گزارش نیوز به نقل از یورونیوز، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای با پایگاه اینترنتی «اکسیوس» که روز یکشنبه منتشر شد ضمن کم اهمیت جلوه دادن تصمیم پیشین خود مبنی بر به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا از احتمال دیدارش با نیکلاس مادورو سخن گفته بود. دونالد ترامپ گفته بود: «شاید درباره اش فکر کنم. مادورو مایل به ملاقات است و من هم هرگز با دیدار کردن مخالفتی ندارم.»

او با این حال روز دوشنبه در صفحه توئیترش تاکید کرد که تنها برای «خروج صلح آمیز نیکلاس مادورو از قدرت» با رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار خواهد کرد.

در مقابل نیکلاس مادورو در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری دولتی کشورش گفت: «اگر لازم باشد آماده هستم تا محترمانه با رئیس جمهور دونالد ترامپ گفتگو کنم.»

رئیس جمهوری ونزوئلا بدون اشاره به توئیت روز دوشنبه دونالد ترامپ افزود: «همانطور که با جو بایدن گفتگو کردم می توانم با دونالد ترامپ هم صحبت کنم.»

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش از این در کسوت معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده با نیکلاس مادورو دیدار کرده است.

واشنگتن از آغاز سال ۲۰۱۹ با به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به دنبال سرنگونی نیکلاس مادورو است. آمریکا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ در ونزوئلا را مانند مخالفان دولت این کشور به رسمیت نمی شناسد. نیکلاس مادورو در آن انتخابات به پیروزی رسید اما مخالفان او بر وقوع «تقلب» در روند رای گیری تاکید می کنند.

در حالی که بسیاری از کشورهای غربی خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند، کشورهای روسیه، چین، کوبا و ایران از حامیان اصلی دولت نیکلاس مادورو به شمار می روند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=93523

برچسب ها

ثبت نظر

-