خوزستانی‌ها رکورددار گینس می‌شوند

  • کد خبر : 93178
  • 03 تیر 1399 - 8:24
خوزستانی‌ها رکورددار گینس می‌شوند

به گزارش ، مژده افشار، مدیر عامل گروه بین‌المللی فرهنگسازان زندگی سبز و دبیر برگزاری مراسم رونمایی از رکورد قطورترین کتاب جهان گفت: خوزستانی‌ها رکورد دار گینس می‌شوند، جمعی از نخبگان و نویسندگان این استان با همکاری گروه بین‌المللی فرهنگسازان زندگی سبز در نظر دارند در دوران کرونا، رکورد قطورترین کتاب دنیا را جابه‌جا کنند و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند.

او درخصوص تلاش فرهیختگان فرهنگ و هنر برای تدوین کتاب، بیان کرد: در تدوین و انتشار این کتاب بیش از ۱۰۰ ها نفر از اقشار مختلف کشور مشارکت دارند و این کتاب با هدف حفظ و احیای هویت و فرهنگ ایرانی چاپ و به موزه سازمان ملل متحد اهدا خواهد شد.

بهار آبروشن، مدیر اجرایی این برنامه گفت: این کتاب با بیش از ۱۱ هزار صفحه و در فصل‌های مختلف شامل بخش‌های فرهنگی، گردشگری، تاریخی و… خواهد بود.

او افزود: مراسم رونمایی از این پروژه ملی شهریور ماه سال جاری خواهد بود و همچنین علاقه‌مندان به نویسندگی می‌توانند آثار خود را در بخش موضوعات آزاد به دبیرخانه این موسسه ارسال کنند.

سیمین منجزی، بهار آبروشن، سارا قنبری، پوریا فریدن‌پور، معصومه حاتمی، سمیه نصیری، سمیه خانلویی، لیلا مالکی، رضا احمدی، فیروزه حکیمی، زهره نفیسی، فاطمه خانلویی، انیس عرار، پروین قالبی، نگین نظری، نرگس طاهری و عاطفه انتظاری افراد حاضر در گردآوری، تدوین و تنظیم قطورترین کتاب هستند.

 درحال حاضر رکورد قبلی قطورترین کتاب متعلق به دختری الجزائری به نام نوره طاع‌الله است که توانسته با تالیف بزرگترین کتاب جهان به نام أبواب النجاح با ۱۰ هزار و ۵۵۱ صفحه و ۴۵ کیلوگرم وزن در فهرست گینس اسم خود را ثبت کند و همینطور در رکورد قبلی ماراتن شعر شهر از سوی دیو موریس، شاعر شهر آیووا سروده و در قالب یک مجموعه شعر ۱۰ هزار و ۱۱۹ صفحه و در یک جلد با ضخامت ۶۰ سانتی‌متر، چاپ و منتشر شد. پیش‌تر این رکورد متعلق به هارپر کالینز بوده که کتاب ۴ هزار صفحه‌ای نسخه کامل مارپل؛ شامل رمان‌ها و داستان‌های آگاتا کریستی، را با قطر ۱۲ اینچی در ۵۰۰ نسخه منتشر کرده بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=93178

ثبت نظر

-