فرصت خوب صادرات به عراق و منابع ارزی حاصل از آن برای کشور

  • کد خبر : 92022
  • 02 تیر 1399 - 3:16
به گزارش نیوز،

جلسه رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها در بانک مرکزی برگزار شد. در این جلسه اقای همتی با تقدیر از عملکرد بانک‌ها در پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات معیشتی به ۲۱ میلیون نفر از هم‌وطنان، بر تداوم اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا تأکید کرد.

اخبار اقتصادی- رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر اهمیت خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری از طریق واگذاری اموال و دارایی‌هایشان گفت: بانک‌ها با تداوم واگذاری سهام خود در شرایط فعلی بازار سرمایه می‌توانند ضمن کمک به تعمیق این بازار در راستای اصلاح و کاهش ناترازی خود اقدام کنند.

وی در ادامه بانک‌ها را به فراهم کردن امکان بهره مندی از شرایط مناسب این بازار برای افزایش سرمایه از محل صرف سهام به عنوان یک روش متداول و مرسوم در نظام مالی دنیا توصیه کرد.

در ادامه همتی با ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به عراق، حجم متنابه صادرات به عراق و منابع ارزی حاصل از آن را فرصت خوبی برای کشور دانست و اعلام کرد: با مذاکرات و توافقات انجام شده با همتایان عراقی، بخش عمده کالاهای اساسی و دارو از این محل تأمین خواهد شد. ایشان همچنین به اقدامات مشابهی که در آینده برای بهره‌گیری از فرصت‌های دیگر کشورها برنامه‌ریزی شده است، اشاره کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار همچنین با توجه به تکمیل و ابلاغ شیوه‌نامه مربوط به گواهی اعتبار مولد در شورای عالی بورس از مدیران نظام بانکی خواست برای اجرایی شدن و گسترش بهره‌گیری از این ابزار در سال ” جهش تولید ” سرعت عمل به خرج دهند.

در این نشست همتی با توجه به فصل برداشت گندم، مشارکت فعال شبکه بانکی کشور و برنامه ریزی لازم به منظور تأمین منابع مورد نیاز برای خرید گندم توسط بانک‌ها را خواستار شد.

در پایان رئیس کل بانک مرکزی بر تسریع و تسهیل شرایط توسط بانک‌ها در فرآیند پرداخت وام ازدواج و نیز اتخاذ تمهیدات مناسب و راهکارهای عملی برای همراهی در رفع مشکل مسکن هم‌وطنان و افزایش عرضه مسکن تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=92022

ثبت نظر

-