با بهترین شهرهای آمریکا از نظر معماری آشنا شوید

  • کد خبر : 913
  • 19 بهمن 1398 - 15:37
با بهترین شهرهای آمریکا از نظر معماری آشنا شوید
 آمریکا سومین کشور بزرگ در جهان، با توجه به وسعت جغرافیایی است که به لحاظ فرهنگی، شکل و ساختار شهری در نقاط مختلف، تفاوت های بسیاری دارد. این تفاوت ها خود عاملی مهم در بوجود آمدن مکان هایی بسیار دیدنی در اغلب نقاط کشور بوده که برخی از آن ها بخصوص با توجه به معماری منحصر بفرد و خارق العاده، شهرهای آمریکا جز نقاطی هستند که دیدن آن ها بشدت به گردشگران توصیه می شود.
با توجه به وسعت بسیار زیاد آمریکا و همچنین تعداد بسیار زیاد بناهای خاص و حیرت انگیز، شاید دیدن تمام نقاط آن برای گردشگران کار راحتی نباشد.
بطور کلی برای آن ها که علاقمند به آسمان خراش های خیره کننده، بناهای تاریخی معروف و ساختمان های خاص و مطرح هستند، در شهرهای معروف آمریکا می توانند به دیدن این نقاط بروند.
در نظر داشته باشید که گردشگری در بهترین شهرهای آمریکا خود نیاز به حداقل چند هفته دارد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با زیباترین شهرهای آمریکا آشناشویم.

✔  نیویورک

نیویورک بهترین نقطه برای دیدن تعدادی از بهترین، خارق العاده ترین و چشمگیرترین ساختمان ها در جهان است. تنها در مرکز این مورد از شهرهای معروف آمریکا ساختمان هایی با معماری بی نظیر چون آسمان خراش ۳۱۹ متری کرایسلر (Chrysler)، کتابخانه عمومی نیویورک، کلیسای جامع سنت پاتریک، ساختمان امپایر استیت (The Empire State)، ایستگاه قطار گرند سنترال که بزرگترین و البته شلوغ ترین ایستگاه مرکزی قطار شهر در نیویورک بوده و تالار کارنگی جای دارند. ساختمان امپایر استیت به سبک آرت دکو و توسط شرو، لمب و هرمون در سال ۱۹۳۱ تکمیل شد

هزینه بلیط بازدید از این برج زیبا برای بزرگسالان نفری ۳۷دلار است.

در قسمت شرقی موزه هنر Metropolitan را خواهید دید. در قسمت بالاتر مرکز رزها برای زمین و فضا را می بینید که این مرکز بخشی از موزه تاریخ طبیعی آمریکا بوده و در قسمت جنوبی با ساختمان معروف فلتیرون Flatiron روبرو خواهید شد.

 بهترین شهرهای آمریکا

واشنگتن

اگرچه نیویورک خانه ای بسیار زیبا برای بهترین دستاوردهای معماری است، اما واشنگتن خانه ای برای ساختمان ها و بناهای یادبود با دستاوردهای تاریخی مهم در منطقه بشمار می آید.

به عنوان نمونه ۴ بنای یادبود در بخش غربی در امتداد یکدیگر واقع شده که از طریق مسیر پیاده راه در فاصله ای کم می توانید تمام آن ها را ببنید، بنای یادبود لینکلن، بنای یادبود ویتنام، بنای یادبود جفرسون و بنای یادبود واشنگتن. کاخ سفید در نزدیکی محل بنای یادبود واشنگتن واقع شده و بنایی است که توسط جیمز هوبان، معمار ایرلندی بر پایه معماری نئوکلاسیک در مساحتی حدود ۵۱۰۰ متر مربع، طراحی و ساخته شد. کاخ سفید تورهای بازدید رایگان دارد، اما باید توسط یکی از اعضای کنگره یا سفارت برای بازدیدکنندگان بین المللی درخواست داده شود.

ساختمان کنگره نیز هچون کاخ سفید در سال ۱۸۰۰ احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت. بازدید از این ساختمان البته نه از تمامی بخش هایش، آزاد و رایگان بوده، اما حتما نیاز به یک راهنمای تور اختصاصی برای بازدید از بنای مشهور این مورد از بهترین شهرهای آمریکا خواهید داشت.

در قسمت شمال این مورد از شهرهای معروف آمریکا نیز کلیسای ملی واشنگتن قرار گرفته که دومین کلیسای بزرگ کشور است.

 بهترین شهرهای آمریکا

شیکاگو

برای دیدن معماری های بی نظیر و جهانی در تمامی سطح شهر شیکاگو بهترین راه اجاره قایق های کروز به همراه راهنما در یک مسیر ۹۰ دقیقه ای است. در این مسیر بخش بزرگی از معماری خارق العاده این مورد از زیباترین شهرهای آمریکا را خواهید دید.

این برنامه توسط بنیاد معماری شیکاگو تهیه شده و در این مسیر که بر روی رودخانه شیکاگو برگزار می شود، اطلاعات مربوط به بیش از پنجاه ساختمان به شما ارائه شده و هزینه برای هر نفر ۵۰ دلار است.

از ساختمان های مشهوری نظیر برج ویلیس (the Willis Tower)، برج تریبون (TribuneTower)، دفتر قدیمی اداره پست، برج آب Sofitel، برج لیک پوینت (Lake Point)، مرکز هنکوک (the John Hancock ) می توان در این مسیر دیدن کرد.

پس از کروز به سمت موسسه هنری شیکاگو که یکی از بزرگترین مراکز نمایش هنری این مورد از زیباترین شهرهای آمریکا هست، خواهید رفت.

سانفرانسیسکو

با تشکر از تب طلا (Gold rush) در سال ۱۸۴۹ که تا امروز به لحاظ معنوی همچنان در نزدیکی دره سیلیکون ولی ادامه دارد، سانفرانسیسکو خانه برخی از بزرگترین و بی نظیرترین معماری های آمریکایی است.

هیچ کدام به بزرگی و عظمت گلدن گیت (Golden Gate)، پل معلق حیرت آوری که از زمان تکمیلش در سال ۱۹۳۷ به نماد آمریکا تبدیل شده، نیستند. برای دیدن نماهایی زیباتر از این بنا، آن را از ساحل بیکر یا زمین کریکت کریسی در بخش جنوبی تماشا کنید و با تله کابین به سمت پایین شهر بروید و هتل فیرمونت (Fairmont) متعلق به سال ۱۹۰۷ را ببینید.

چه طرفدار بیس بال باشید و چه نباشید، از ورزشگاه غول ها (Giants Stadium) بازدید کنید که تجربه ای شگفت انگیز بحساب می آید. بدون اغراق، گوشه و کنار این مورد از بهترین شهرهای آمریکا پر از بناهای قدیمی و جدید شگفت انگیز بوده که برای دیدن همه آن ها شاید نیاز به سال ها زندگی در آن باشید!

 

سانفرانسیسکو

نیوز به نقل از اوستاکارا
در نیوز بیسشتر بخوانید:«««

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=913

ثبت نظر

-