چرا بیمه بیکاری کرونا واریز نشده است؟

  • کد خبر : 90789
  • 31 خرداد 1399 - 17:54
چرا بیمه بیکاری کرونا واریز نشده است؟

حق بیمه بیکاری کسانی که در ایام کرونا بیکار شده اند هنوز واریز نشده و بسیاری در تماس های خود با نیوز به دنبال پیگیری این موضوع هستند.

اخبار اقتصادی– سازمان تامین اجتماعی در این خصوص توضیحاتی داده تا مشمولان دریافت بیمه بیکاری دلایل واریز نشدن آن را بدانند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی می گوید: دو گروه مشمول بیمه بیکاری هستند، یکی کانیوزن رسمی‌ که غیر ارادی بیکار می‌شوند و دیگر قراردادی‌هایی که قراردادشان به پایان رسیده است. مشمولان بیمه بیکاری برای دریافت حق بیمه بیکاری چه کار کنند؟

چرا بیمه بیکاری کرونا واریز نشده است؟

بیکار از نظر قانون بیمه بیکاری، بیمه شده ای است که بدون میل و اراده خود بیکار شده و آماده به کار باشد. براساس این قانون، چنانچه بیمه شده ای به علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه مربوطه و به تشخیص وزارتخانه ذیربط و تائید شورایعالی کار ، بیکارموقت شناخته شود و همچنین بیمه شدگانی که به علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل ، زلزله ، جنگ ، آتش سوزی بیکار شوند، می توانند از مقررات  بیمه بیکاری  استفاده نمایند .تشخیص ارادی یا غیرارادی بودن بیکاری بیمه شده، برعهده کمیته ای متشکل از نمایندگان این سازمان واداره کارو امور اجتماعی محل اشتغال بیمه شده است.

مصطفی سالاری درباره اینکه چرا کسانی که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بوده‌اند هنوز مقرری آنها پرداخت نشده است، اظهار کرد: این افراد دو گروه هستند، گروه نخست که رقم پرداختی آنها مشکل داشته است و گروه دوم که تعداد آنها ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر بوده که این افراد به جای اینکه شماره شبا بیمه شده را در سامانه به‌نشانی bimebikari.mcls.gov.ir اعلام کنند، شماره شبا همسر و فرزند خود را به سامانه اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اطلاعات گروه نخست که رقم پرداختی آنها با مشکل همراه بوده به سرعت در حال رسیدگی است. همچنین از طریق پیامک به بیمه شدگانی که شماره حساب سایر افراد خانواده‌ را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اعلام کردند پیگیری خواهد شد تا شماره شبا خود را اعلام کنند و بزودی اطلاعات جدید آنها برای واریز مقرری بیمه بیکاری به سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=90789

ثبت نظر

-