تولید ۲۵۰ اتوبوس و مینی بوس برای شهرداری تهران

  • کد خبر : 90615
  • 31 خرداد 1399 - 13:34
تولید ۲۵۰ اتوبوس و مینی بوس برای شهرداری تهران
به گزارش نیوز،

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه مراسم امضای قرارداد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به تامین بخشی از نیازهای حمل و نقل شهر تهران توسط مجموعه ایران خودرو، گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مینی بوس و حتی تاکسی ظرفیت‌های گروه صنعتی ایران خودرو را به کار گرفتیم و ظرفیت‌های خالی زیادی در این حوزه وجود دارد که با بهره‌گیری از آن می‌توانیم ضعف های حوزه حمل و نقل را مرتفع کنیم.

اخبار اقتصادی- او با اشاره به این که در این تفاهمنامه متعهد به تولید ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس شده ایم، بیان کرد:  تولید۲۵۰ دستگاه خودرو شامل ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی بوس را طی قراردادی به امضا رساندیم که تحویل  آن را از یک ماه دیگر و بر اساس برنامه زمان بندی آغاز خواهد شد. تا پایان سال برنامه ریزی کرده ایم تا تمامی تفاهمات و تعهدات به دوستانمان در شهرداری تهران را محقق کنیم.

مقیمی گفت: برای اجرای این قرارداد پنج ماه را پیش بینی کردیم تا در این مدت از ۱۰ دستگاه آغاز و تا ۴۰ دستگاه افزایش داده و به صورت ماهیانه به شهرداری تهران تحویل خواهیم داد. 

مدیرعامل ایران خودرو درباره تولید اتوبوس های برقی تصریح کرد: در این مورد به خدمت شهرداری تهران اعلام آمادگی کردیم و تفاهماتی نیز انجام دادیم و تفاهماتی صورت دادیم تا این ظرفیت را برای کشور فراهم آوریم. بخش عمده ای از اهداف ما این است که بتوانیم محیط زیستمان را به محیط زیستی سبز تبدیل کنیم که یکی از اقدامات ما در این حوزه رفتن به سمت ارتقای محصولات است‌.

۶۲ قطعه اتوبوس بومی سازی می شود

او با تاکید بر اعمال استاندارد یورو ۴ و یورو ۶ بر اتوبوس‌های تولیدی، گفت: داخلی سازی این اتوبوس ها یکی از اصلی ترین برنامه های ایران خودرو دیزل و ساپکو است. در حال حاضر نیز داخلی سازی ۶۲ قطعه اتوبوس در دستور کار قرار دارد.

مقیمی بیان کرد: در سال جدید ۶ درصد رشد تولید داشتیم که با قراردادی که امروز منعقد شد، توفیقات بهتری حاصل خواهد شد، ضمن اینکه طبق پیش بینی ها از ماه آینده تغییراتی در حوزه تولید اتفاق خواهد افتاد که در طی هشت سال گذشته بی نظیر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=90615

ثبت نظر

-