ناپولی، کرگدن و ۲۰۰ کشور

  • کد خبر : 90394
  • 31 خرداد 1399 - 7:30
ناپولی، کرگدن و ۲۰۰ کشور

به گزارش نیوز، ورزشگاه بدون تماشاگر المپیک رم میزبان فینالی بود که بدون گل به اتمام رسید تا کسل‌کنندگی آن از جانب رد و بدل نشدن توپ از خط دروازه‌ها تکمیل شود. با این حال ضربات پنالتی به حد کافی هیجان داشت که حتی نرسیدن نوبت پنالتی به کریس رونالدو هم یکی از همان جذابیت‌ها باشد. ناپولی درحالی فاتح کوپا ایتالیا شد که قطعاً این قهرمانی به سبب واژه «کرونا» تا سالیان سال در ذهن‌شان باقی خواهد ماند.

اولین جام گتوسو بعد از ۷ سال
جنارو گتوسو هافبک باسابقه میلان از سال ۲۰۱۳ امر مربیگری را به طور حرفه‌ای شروع کرد. او در این ۷ سال هدایت سیون، پالرمو، کرته، پیسا، جوانان میلان، بزرگسالان میلان و اکنون ناپولی را به عهده گرفت. او که سال‌های پر‌فراز و نشیبی را به عنوان سرمربی سپری کرد بالاخره توانست بعد از گذشت ۷ سال اولین جام خود را به عنوان نفر اول نیمکت یک تیم به دست‌ آورد تا نشان دهد در این مسیر هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ششمین جام ناپولی
این قهرمانی برای ناپولی لذت خاصی داشت. آنها موفق شدند برای ششمین بار طعم شیرین قهرمانی در جام‌حذفی ایتالیا را بچشند. آنها برای دوازدهمین بار مقابل یوونتوس در فینال قرار می‌گرفتند. آخرین باری که موفق به شکست یووه شدند به می‌۲۰۱۲ برمی‌گشت که با ۲ گل بیانکونری را مغلوب کردند و قهرمانی را جشن گرفتند. طبق این آمار بانوی پیر ۵ بار ناپولی را در فینال‌ها شکست داده بود.

پخش از ۲۰۰ کشور
فینال کوپا ایتالیا فقط برای مردم این کشور و طرفداران یووه و ناپولی مهم نبود. به خاطر اینکه کرونا بازی‌ها را تعطیل کرده بود و بازی هم بدون تماشاگر برگزار می‌شد، تماشای این فینال از طریق گیرنده‌های تلویزیونی یک‌بار دیگر لذت فوتبال دیدن از طریق جعبه جادویی را نیز به مردم دنیا برگرداند. به همین خاطر این بازی در ۲۰۰ کشور پخش زنده داشت. کشور آسیایی از جمله چین که زیاد تمایلی به پخش بازی‌ها ندارد هم حق پخش این مسابقه را خرید و به طور زنده پخش کرد.

یوونتوس ضعیف بعد از کرونا
این برای دومین بار است که یوونتوس بعد از شروع مسابقات به خاطر کرونا بدون گل متوقف می‌شود. نکته‌ای که نشان می‌دهد تیم مائوریتسیو ساری هنوز به آمادگی کامل نرسیده است. بیشتر این مشکل هم به عملکرد نیروهای تهاجمی و وینگرهای تیم برمی‌گردد که دو بازی کم فروغ را پشت‌سر گذاشتند.

رونالدو آماده نیست؟
چند روز پیش مقابل میلان در نیمه‌نهایی جام‌حذفی پنالتی‌‌اش را از دست داد و این بار هم نوبت پنالتی زدن که نفر پنجم بود به او نرسید. کریس در زمین مسابقه هم آنچنان قابل قبول بازی نکرد و مقابل کالیدو کولیبالی حرف خاصی برای گفتن نداشت. شاید دو ماه زندگی قرنطینه‌ای در پرتغال کنار خانواده کمی رونالدو را از آمادگی صد درصدی به دور کرده باشد. اتفاقی که ظاهراً باید منتظر رخ دادنش در بین دیگر فوتبالیست‌ها نیز باشیم.

بی‌انرژی بدون تماشاگر
اگرچه تکنولوژی گرافیکی باعث شده بود بینندگان تلویزیونی فکر کنند انگار تماشاگران در ورزشگاه نشسته‌اند اما باید پذیرفت یکی از دلایل کسل بودن بازی و بی‌انگیزگی بازیکنان نبود تماشاگر در استادیوم المپیک رم بود. این صندلی‌های خالی بدون تردید خیلی از بازی‌ها را از هیجان می‌اندازد. فقط باید امیدوار بود شرایط هرچه سریع‌تر برای ورود تماشاگران مثبت شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=90394

ثبت نظر

-