رفع تبعیض از پرداخت کانیوزن دولت

  • کد خبر : 8990
  • 01 اسفند 1398 - 9:41

به گزارش نیوز به نقل از نیوز ،جمشید انصاری  گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز با صدور بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری از ابلاغ دستور رئیس جمهوری در خصوص رفع تبعیض از پرداخت‌های کانیوزن دولت خبر داد.

وی اضافه کرد: به موجب این بخشنامه آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که افزایش تا ۵۰ درصد فوق العاده‌ها و امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را در مورد کانیوزن خود اعمال نکرده‌اند، اجازه یافته‌اند در سقف اعتبارات و تخصیص ابلاغی از اسفندماه ۱۳۹۸ نسبت به اعمال این افزایش‌ها اقدام کنند.

معاون رئیس جمهوری افزود: لازم به توضیح است که در تبصره (۳) ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده است نسبت به رفع تبعیض از پرداخت‌های کانیوزن و مشاغل مشابه اقدام کند؛ به نحوی که تفاوت دریافتی کانیوزن در مشاغل مشابه از حداکثر ۲۰ درصد تجاوز نکند.

انصاری اظهار داشت: همچنین در همین رابطه و برای کاستن از تفاوت پرداخت‌های کانیوزن قرارداد کارمعین با کانیوزن پیمانی که کار مشابه انجام می‌دهند، به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شده است نسبت به افزایش حقوق و مزایای کانیوزن قراردادی تا ۸۰ درصد کانیوزن پیمانی مشابه اقدام کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در اجرای بند (الف) ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم توسعه به دولت اجازه داده شده بود نسبت به افزایش امتیازات و فوق العاده‌های کانیوزن دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری تا ۵۰ درصد اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دولت دهم این افزایش را صرفا برای کانیوزن قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه آن قوه و نهاد ریاست جمهوری تصویب و ابلاغ کرد و عدم اجرای این قانون در مورد بقیه دستگاه های اجرایی که اکثریت کانیوزن دولت را تشکیل می‌دادند همواره مورد اعتراض دیگر کانیوزن بود.

معاون رئیس جمهوری گفت: این مساله به یک مطالبه دائمی کانیوزن دولت تبدیل شده بود و سازمان اداری و استخدامی کشور و دستگاه‌های اجرایی در طول چند سال گذشته به طور مستمر پیگیر برقراری این فوق العاده برای کانیوزن دیگر دستگاه‌ها بودند که با توجه به محدودیت‌های مالی دولت و دشورای تامین منابع مورد نیاز، مورد موافقت قرار نمی‌گرفت.

انصاری افزود: دستور رئیس جموری برای رفع این تبعیض می‌تواند موجب کاهش نارضایتی کانیوزن و افزایش اعتماد و دلبستگی آنان به نظام اداری و انجام ماموریت‌ها شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=8990

ثبت نظر

-