خطیر: دوست داشتم تخلفی از ترابیان و کفاشیان پیدا کنم

  • کد خبر : 89615
  • 29 خرداد 1399 - 23:08
خطیر: دوست داشتم تخلفی از ترابیان و کفاشیان پیدا کنم

به گزارش نیوز، چند روز قبل کمیته استیناف بعد از بررسی پرونده علی کفاشیان و عباس ترابیان احکام صادره از سوی کمیته اخلاق در مورد این دو مدیر را به ترتیب به ۱ و ۳ سال کاهش داد. موضوعی که البته با اعتراض مجدد کفاشیان و ترابیان همراه بود.

علی خطیر معاون سابق دبیرکل فدراسیون فوتبال در این رابطه در یک برنامه تلویزیونی گفت: این پرونده خیلی پیچیده ای بود، چند وقت از ورود من به عنوان معاون دبیرکل به فدراسیون گذشته بود که از کمیته اخلاق ما را صدا کرده و گفتند چنین پرونده‌ای هست. در واقع آن‌ها به آقای ساکت نامه زدند و او من را به عنوان نماینده معرفی کرد. کمیته اخلاق از ما خواست که یک گزارش کارشناسی به این کمیته بدهیم.

او افزود: ما تیمی را متشکل از بچه‌های آی‌تی فدراسیون و وکیل آن زمان فدراسیون (غلامرضا علیپور) و یکی دو کارشناس بانک مرکزی تمام ایمیل‌های آقای ترابیان را بررسی کردیم.

خطیر اما به موضوع جالبی اشاره کرده و می‌گوید: من خدا وکیلی با توجه به شور و شوقی که داشتم بدم نمی‌آمد که یک تخلفی در این ایمیل‌ها و پرونده پیدا کنم. با این نیت جلو رفتیم که چیزی هم پیدا کنیم اما بعد از دو ماه کار کارشناسی سنگین خود من گزارشی نوشتم در این رابطه که تناقضات در این پرونده زیاد است و مواردی که بتوانیم تخلفی را به آقای کفاشیان و ترابیان نسبت بدهیم وجود ندارد. برای این موضوع مدرک هم داشتیم.

او در رابطه با سویفت جعلی فرستاد شده از سوی شرکت ام پی سیلوا هم گفت: بانک مرکزی می‌گفت سویفتی که از سوی این شرکت فرستاده شده بود جعلی است. خود آقای ساکت به ام پی سیلوا نامه زد و گفت سویفت جعلی است و برای ما سویفت اورجینال بفرستید.

خطیر اضافه کرد: این پرونده مربوط به چهار بازی تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ با گوام، ترکمنستان، هند و عمان بوده است. ماجرا این است که قرار بود این شرکت برای بازی با گوام که در سپتامبر ۲۰۱۵ بود ۷۹ هزار دلار به فدراسیون بدهد اما در ۲ نوامبر از فدراسیون می خواهد که این پول را به درهم تبدیل کند. متمم قرارداد درهم در ۱۱ نوامبر امضا شده و ۱۴ نوامبر قرارداد درهم شده را ارسال می کند.

او در پایان گفت: من نمی‌توانم بگویم در اینجا پرونده‌سازی شده اما باز هم می‌گویم من نتوانستم موردی را در این پرونده پیدا کنم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=89615

ثبت نظر

-