عدم پاسخگویی مدیران گچسارانی در زمان وقوع بحران

  • کد خبر : 89043
  • 29 خرداد 1399 - 1:23

به گزارش نیوز،در حالی که از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۲ فقره آتش سوزی در ارتفاعات و جنگل‌های گچساران رخ داده است اما مشاهده می‌شود در فضای مجازی و رسانه‌ها آمارها و ارقام با تناقض زیادی منتشر می‌شود و این تناقض در آمارها نشان دهنده یک ناهماهنگی بین مسوولان است.

در این بین آنچه که این روزها بیشتر داد اصحاب رسانه را در آورده است عدم پاسخگویی مسوولان مربوطه در زمان وقوع حادثه از جمله آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها است که این روزها شهرستان گچساران با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و روزانه شاهد چندین فقره آتش سوزی در مناطق مختلف شهرستان هستیم که با همکاری اهالی منطقه، نیروهای مردمی، بومی و بسیجی این آتش سوزی‌ها مهار می‌شود اما مسوولان از اطلاع رسانی امتناع می‌کنند.

داوزدهمین فقره آتش سوزی در ارتفاعات منطقه آرو گچساران ازعصر روزگذشته آغاز شده و خبرها حاکی از آن دارد که این آتش سوزی امروز به مرحله کنترل رسیده و تا ساعاتی دیگر مهار می‌شود.

از اردیبهشت ماه امسال تاکنون بیش از ۴۳۵هکتار از مراتع و جنگل‌های گچساران در آتش سوزی‌ها طعمه حریق شده است.

این آتش سوزی‌ها در منطقه خنگ بنار، کوه گوهر و کوه دیل گچساران، پلاک انبار شاهی، پشه کان، نارک، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داده است.

در آتش سوزی منطقه خنگ بنار ((کوه گهر)) بیش از ۲۵۷ هکتار این منطقه طعمه حریق شد که پس از پنج روز تلاش طاقت فرسا این آتش سوزی مهار شد.

امسال چهار فقره از این آتش سوزی در مراتع انبار شاهی رخ داده که بیش از ۱۱۳ هکتار از مراتع این منطقه دچار خسارت شد.

همچنین در آتش سوزی‌های اخیر در ارتفاعات آبریگون(( کوه پهن)) بیش از ۴۹ هکتار از مراتع این منطقه دچار خسارت شد.

بیش از ۹۰درصد از آتش سوزی‌های رخ داده در مناطق مختلف شهرستان عمدی و عامل انسانی بود که تاکنون چهار نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

به گزارش فارس، به گزارش فارس، ۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=89043

ثبت نظر

-