فواید بی نظیر مصرف عسل قبل از خواب

  • کد خبر : 88565
  • 30 شهریور 1400 - 10:30
فواید بی نظیر مصرف عسل قبل از خواب

به گزارش نیوز:عسل طبیعی فواید شگفت انگیزی دارد و معمولاً مصرف عسل قبل از خواب پیشنهاد می شود. عسل باعث می شود کبد گلیکوژن لازم را برای شب تولید کند. وقتی قبل از خواب عسل می خورید، مغز در حالت جستجو برای سوخت قرار می‌گیرد. عسل نیز با افزایش سطح انسولین و آزاد کردن تریپتوفان به مغز کمک می کند. تریپتوفان تبدیل به سروتونین می‌شود و بعدها به شکل ملاتونین درمی‌‌آید

عسل یک غذای سرشار از مواد مغذی است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد و مصرف عسل قبل از خواب فواید بی نظیری را برای بدن به همراه دارد.

 بسیاری از ما به خوبی آگاه هستیم که عسل می تواند برای مقابله با سرماخوردگی و مرطوب کردن پوست ما مورد استفاده قرار گیرد اما ممکن است آگاه نباشیم که دانشمندان به دلیل ویژگی های بسیار دیگری که ممکن است هرگز نشنیده باشید ، عسل را یک غذای عالی (غذای سرشار از مواد مغذی ) می نامند.

خواب راحت شبانه

مصرف عسل قبل از خواب؛ عسل حاوی ماده ی مغذی ای به نام تریپتوفان است. این ماده نوعی هورمون است که به شما کمک می کند آرام شوید و به بدن تان این سیگنال را می دهد که «وقت خواب فرا رسیده».

مصرف عسل قبل از خواب

مصرف عسل قبل از خواب

اگرچه بدن ما به این آمینو اسید نیاز دارد اما به طور طبیعی آن را تولید نمی کند و می توانیم آن را از طریق ژریم غذایی خود با مصرف موادی مانند عسل به دست آوریم.

>>>بیشتر بخوانید:

راه های ساده تشخیص عسل طبیعی/باورهای غلط

گاهی اوقات نیمه شب بیدار می شویم و این اتفاق به این دلیل می افتد که در طول خواب ، مغز ما به ماده ای به نام گلیکوژن نیاز دارد و غده آدرنال واقع در کلیه ها را تحریک می کند تا آدرنالین و کورتیزول را که به شما اجازه خوابیدن نمی دهد، دفع کند و خوشبختانه عسل حاوی گلیکوژن است و بنابراین مصرف آن قبل از خواب به شما کمک می کند تا از حمله آدرنالین پیشگیری کنید و خواب خوب شبانگاهی را برای شما تضمین خواهد کرد.

 کمک به کاهش فشار خون

عسل حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها فشار خون را کاهش می دهند.

مصرف عسل قبل از خواب

 کاهش تری گلیسیریدهای خون

مصرف عسل قبل از خواب؛ عسل سطح تری گلیسیریدها را در بدن کاهش می دهد و آن ها را تبدیل به یک متحد مؤثر می کند که خون را از چربی های غیر ضروری پاکسازی می کند.

 از سرفه کردن پیشگیری می کند

عسل یک ضد التهاب طبیعی است و بنابراین هر شب با مصرف یک قاشق سوپ خوری عسل در ترکیب با آب گرم می توانید سوزش گلو را به حداقل برسانید و از سرفه کردن جلوگیری کنید و علاوه بر این، عسل آنتی بیوتیک خوبی است که می تواند به مبارزه با باکتری هایی که به گلوی شما می رسد، بپردازد.

5. بدن شما سریع تر چربی سوزی می کند:

مصرف عسل قبل از خواب؛ هنگام مصرف عسل این ماده با تولید یک اثر ترموژنیک بر روی بدن سوخت و ساز شما را افزایش می دهد و این بدان معناست که باعث افزایش گردش خون می شود و دمای بدن شما را کمی افزایش داده و به شما کمک می کند تا بدون تلاش زیاد چربی بسوزانید.

مصرف عسل قبل از خواب

فوایددیگر عسل برای بدن: 

تقویت سیستم ایمنی بدن
افزایش سرعت چربی سوزی
درمان سرفه
خواص ضد پیری عسل
جلوگیری از افسردگی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=88565

ثبت نظر

-