به بهانه خطری که استقلال را بابت بویان تهدید می‌کند؛ این خارجی‌های بنجل!

  • کد خبر : 88135
  • 27 خرداد 1399 - 18:47
به بهانه خطری که استقلال را بابت بویان تهدید می‌کند؛ این خارجی‌های بنجل!

به گزارش نیوز، استقلال تا امروز مهلت دارد مطالبات بازیکن خارجی سابق خود را پرداخت کرده و از محرومیت‌های احتمالی جلوگیری کند. بویان بازیکنی است که در لیگ هفدهم بابت یک نیم‌فصل ناموفق در استقلال توانسته این تیم را به پرداخت مبلغ ۳۳۰ هزار دلار محکوم و استقلال باید مطالبات این بازیکن را تا امروز پرداخت کند. در سال‌های اخیر بازیکنان خارجی زیادی راهی استقلال شدند که اکثر آن‌ها از کیفیت لازم به دور بودند. اگر بازیکنانی، چون فابیو جان‌واریو، تیام، سرور جپاروف، پاتوسی، میلیچ، شیخ دیاباته و… را فاکتور گرفته و آن‌ها را جزو خارجی‌های باکیفیتی که به استقلال آمدند در نظر بگیریم در سال‌های اخیر حدود ۲۰ بازیکن بی‌کیفیت خارجی پیراهن استقلال را به تن کرده‌اند که جز ضرر و زیان مالی چیزی برای استقلال نداشته‌اند. ۱۹ بازیکن که می‌توان آن‌ها را با عنوان خارجی‌های بنجل در استقلال نام برد جمعاً ۹۲ بار با پیراهن این تیم به میدان رفته‌اند و روی هم رفته تنها ۷ گل برای استقلال به ثمر رساندند در حالی که پست اکثر آن‌ها هافبک و مهاجم بوده است. در زیر مروری داریم بر عملکرد این ۱۹ بازیکن.

۱- رافائل گومز؛ مدافع برزیلی که در فصل ۸۳-۸۲ به استقلال پیوست تنها ۲ بازی برای آبی‌پوشان داشته و از بدترین خارجی‌های این تیم بود.

۲- لادو آخالا؛ شاید کمتر کسی نام این مهام گرجستانی را به یاد داشته باشد، اما او در فصل ۸۳ در حالی به استقلال پیوست که حتی یک دقیقه هم برای این تیم به میدان نرفت.

۳- لئوناردو کوئیکه؛ چهره خاص این مهاجم کامرونی بیش از عملکرد ضعیف او در خاطر استقلالی‌هاست. این بازیکن ۹ بار در لیگ ۸۵-۸۶ برای استقلال به میدان رفت و آنقدر گل نزد تا به نیمکت قفل و زنجیر شد.

۴- سردان اورسوچیچ؛ هافبک صربستانی در سال ۸۴، نه بازی برای استقلال انجام داد و یک بار هم موفق به گلزنی شد، اما هیچ‌گاه یک بازیکن موفق در استقلال نبود.

۵- دوس سانتوس؛ یکی از برزیلی‌های بی‌خاصیت لیگ ایران همین بازیکن بود؛ مهاجمی که در سال ۸۹ به استقلال پیوست و در ۷ بازی حتی یک گل هم نزد.

۶- ولید علی؛ هافبک کویتی در لیگ ۹۰-۸۹ تنها سه بازی برای استقلال انجام داد و البته یک گل هم زد.

۷- ژاک الونگ‌الونگ؛ هافبک کامرونی که عمده شهرتش به خاطر حضور در پرسپولیس بود در استقلال تنها ۶ بازی انجام داد و نتوانست عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد.

۸- رودریگو توسی؛ هافبک برزیلی و پرسر و صدای استقلال که تا مدت‌ها با این تیم داستان داشت در ۹ بازی خود در سال ۹۱ برای استقلال یک گل به ثمر رساند.

۹- لیام ردی؛ دروازه‌بان استرالیایی که بابت حضورش در استقلال رقم زیادی هم گرفت هیچ‌گاه درون دروازه استقلال نایستاد تا جزو بدترین خرید‌های آبی‌پوشان باشد.

۱۰- گوران لاوره؛ هافبک صربستانی در فصل ۹۲-۹۱ تنها سه بازی برای استقلال انجام داد و هیچ خاطره خوشی از خودش بر جای نگذاشت.

۱۱- بوبکر کبه؛ مهاجم بورکینافاسویی در ۷ بازی برای استقلال در سال ۹۳، سه گل به ثمر رساند، اما عملکرد او در ادامه رضایتبخش نبود.

۱۲- آلبرتو داسیلوا؛ دیگر دروازه‌بان خارجی که هیچ‌گاه فرصت بازی پیدا نکرد. گلری برزیلی که در فصل ۹۴-۹۳ به استقلال پیوست.

۱۳- ریوالدو باربوسا؛ بر خلاف اسمش که همه را یاد ریوالدوی افسانه‌ای می‌اندازد، او مهاجمی ناکارآمد و ضعیف بود که تنها ۳ بازی برای این تیم در لیگ ۹۳ انجام داد و هیچ عایدی نداشت.

۱۴- هندریک هلمکه؛ هافبکی آلمانی بدون ذره‌ای از فوتبال ناب این کشور بدون بازی در استقلال پول خوبی برای حضورش در سال ۹۳ در استقلال گرفت. هلمکه کلاً مصدوم بود که به ایران آمد.

۱۵- عادل شیحی؛ به نظر خرید خوبی می‌آمد، اما این هافبک مراکشی پس از ۶ بازی نتوانست رضایت کادر فنی را جلب کند.

۱۶- بویان نایدنوف؛ هافبک مقدونیه‌ای که تنها ۵ بازی برای استقلال کرد حالا بابت مطالباتش استقلال را تا آستانه جریمه‌های سنگین پیش برده است.

۱۷- مارکوس نویمایر؛ هافبک آلمانی که در زمان شفر به ایران آمد و ۱۰ بازی هم برای استقلال انجام داد، اما کیفیت لازم را نداشت.

۱۸- الحاجی گرو؛ بر خلاف تیام، دیاباته و پاتوسی این مهاجم سیه‌چرده نیجریه‌ای نتوانست در استقلال خوب کار کند و در ۱۰ بازی فصل گذشته تنها یک گل برای استقلال زد.

۱۹- نیکولای بودوروف؛ مدافع بلغارستانی استقلال را باید آخرین خرید نه چندان خوب این تیم دانست که تنها ۳ بازی برای آبی‌ها انجام داده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=88135

ثبت نظر

-