فقط می توانم بگویم ویلموتس یک شارلاتان بود

  • کد خبر : 87783
  • 27 خرداد 1399 - 8:38
فقط می توانم بگویم ویلموتس یک شارلاتان بود

فقط می توانم بگویم ویلموتس یک شارلاتان بود

به گزارش نیوز، هادی عقیلی درباره شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال و انتقادهای صورت گرفته از مسئولان پیشین فدراسیون اظهار داشت: وقتی کی‌روش از تیم ملی جدا شد، مسئولان فدراسیون فقط می‌خواستند که سریع یک مربی را انتخاب کنند که معروف و البته اروپایی باشد. ویلموتس قبل از هدایت تیم ملی ایران کار مهمی انجام نداده بود. در ضمن جای سؤال است که او چرا بیکار بود و در نهایت به تیم ملی آمد.

«وزارت ورزش و مسئولان فدراسیون فوتبال ادعا می‌کنند که فوتبالیست‌ها نباید مدیر شوند.»، وی با بیان این جمله خاطر نشان کرد: زمان کی‌روش نتوانستند مصاحبه‌ها و برخی مسائل دیگر را کنترل کنند و زمان ویلموتس هم این مشکل در قرارداد به وجود آمد. چرا فوتبالیست‌ها در فدراسیون مدیر نشوند؟ اتفاقاً وقتی فوتبالی‌ها مدیریت کنند، این اشتباهات و گاف‌های بزرگ هم کم می‌شود و می‌توان خیلی چیزها را کنترل کرد، مانند زمانی که دادکان ریاست فدراسیون را بر عهده داشت.

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران در ادامه افزود: بی‌جهت نیست که فدراسیون این همه «سوتی» می‌دهد. آنها با انتخاب ویلموتس فقط می‌خواستند بگویند که وقتی کی‌روش رفت، ما سرمربی انتخاب کردیم. آن زمان هم گفتم که ویلموتس مرا یاد استیماچ (سرمربی سابق سپاهان) می‌اندازد و درباره سرمربی سابق تیم ملی می‌توانم از لفظ «شارلاتان» استفاده کنم. چطور می‌شود او قبل از بازی با عراق استعفا بدهد، سپس در همین بازی روی نیمکت تیم ملی بنشیند و بعد جدا شود و دنبال غرامت باشد؟

وی با اشاره به شکست تیم ملی در بازی با عراق گفت: زمان مربیگری کی‌روش، کمربند خط هافبک محکم بود، اما ببینید که در دیدار برابر عراق چه شرایطی در خط هافبک داشتیم و چگونه بازی را به آنها داده بودیم. ببینید ویلموتس می‌توانست چه تعویض‌هایی انجام دهد که نداد و چگونه در چیدمان ترکیب اشتباه کرد. آیا فسخ قرارداد قبل از بازی با عراق در روحیات، تمرکز و تصمیم‌گیری این مربی نقش نداشته است؟

عقیلی خاطرنشان کرد: در مورد ویلموتس، افراد حقوقی و مسئولان فدراسیون فوتبال اشتباه بزرگی مرتکب شدند. با این شرایط دلار و یورو و دستمزدهایی که مردم ما در این شرایط سخت اقتصادی، این ارقام را در ذهن خودشان تبدیل به ریال می‌کنند، می‌توانستیم از جذب مربی خارجی صرف‌نظر کرده و از مربی ایرانی استفاده کنیم. این موضوع هیچ ایرادی هم نداشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=87783

ثبت نظر

-