نتایج اولیه آزمایش واکسن کرونا در چین مثبت اعلام شد

  • کد خبر : 87425
  • 26 خرداد 1399 - 21:48
نتایج اولیه آزمایش واکسن کرونا در چین مثبت اعلام شد

کد خبر: ۱۵۵۳۸۹

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۲

شرکت داروسازی «سینواک بیوتک» چین از مثبت بودن نتایج اولیه مرحله اول و دوم آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا ساخت این شرکت خبر داد.

به گزارش نیوز به نقل از نیوز شرکت داروسازی «سینواک بیوتک» ژانویه سال ۲۰۲۰ با همکاری موسسات علمی تحقیقاتی برجسته چین ساخت واکسن علیه ویروس کووید-۱۹ را آغاز کرد.

اکنون این شرکت داروسازی با اعلام مثبت بودن نتایج اولیه مرحله یک و ۲ آزمایش های بالینی کاندیدای واکسن کووید-۱۹ خود به نام CoronaVac، اعلام کرد: این واکسن می تواند واکنش مثبت سیستم ایمنی بدن را در بدن القاء کند. 

سینواک در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مجموع ۷۴۳ داوطلب سالم ۱۸ تا ۵۹ ساله در مرحله اول و دوم آزمایش های بالینی این واکسن ثبت نام کردند. از این تعداد ۱۴۳ نفر در مرحله اول و ۶۰۰ داوطلب در مرحله دوم شرکت داشتند.
تایج این آزمایش‌ها نشان داد؛ واکسن مورد آزمایش باعث تحریک آزاد سازی پادتن ‌های خنثی کننده در بیش از ۹۰ درصد از افرادی شد که ۱۴ روز پس از دریافت ۲ تزریق در فاصله ۲ هفته آزمایش شدند. هیچ عوارض جانبی شدیدی در این افراد گزارش نشد.

این شرکت انتظار دارد به زودی گزارش مطالعات بالینی مرحله دوم و پروتکل مطالعات بالینی مرحله سوم را به «اداره ملی داروهای پزشکی» چین (NMPA) ارسال کند و آزمایش های بالینی مرحله سوم  را در خارج از چین آغاز کند.

سینواک برای تهیه و انجام مرحله سوم مطالعه بالینی با موسسه «بوتانتان» در برزیل همکاری می کند. این شرکت انتظار دارد اطلاعات کامل آزمایش های بالینی را از طریق نشریات دانشگاهی در اختیار عموم قرار دهد.  

«ویدونگ یین»، رییس و مدیر عامل شرکت داروسازی سینواک گفت: مرحله اول و دوم مطالعه ما نشان می‌دهد، CoronaVac بی خطر است و می تواند یک واکنش ایمنی را در بدن القا کند. نتیجه‌گیری مرحله اول و دوم مطالعات بالینی با این نتایج دلگرم کننده، نقطه عطف قابل توجه دیگری است که در مبارزه با کووید-۱۹ به دست آورده ایم. 

وی افزود: سرمایه گذاری در زمینه ساخت تاسیسات تولیدی آغاز شده است تا بتوانیم تعداد دوزهای موجود را برای محافظت از مردم در برابر کووید-۱۹ به حداکثر برسانیم. ما در بخشی از ماموریت تهیه واکسن برای از بین بردن بیماری‌های انسانی متعهد شده ایم که CoronaVac را برای استفاده جهانی تولید کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=87425

برچسب ها

ثبت نظر

-