میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۹

  • کد خبر : 87121
  • 26 خرداد 1399 - 13:33

افزایش حقوق بازنشستگان این روزها به دغدغه اصلی بازنشستگان کشور تبدیل شده است . پایین بودن سطح دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی دغدغه این قشر زحمت کش را بیشتر کرده است. 

به گزارش نیوز، حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش یافت اما حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان مبلغ کمی است.

اخبار اجتماعی- بندگان خدا راست هم می‌گویند، مگر در این دوره زمانه کسی می‌تواند با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زندگی کند؟ مخصوصا اگر بازنشسته شده و عیال وار باشد. با این حقوق‌ها نصف ماه هم نمی‌شود زندگی کرد، خرج دوا دکتر، خرج خانه، گاهی هم اجاره منزل، رفت و آمد فرزندان و… چطور با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تأمین شود. حالا هم که دو ماه از اول سال می‌گذرد، اما هنوز خبری از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیست.

بیش از ۶۵ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی در حال حاضر حداقل حقوق را می‌گیرند و آنچه مشخص است بازنشستگان با حقوقی که دریافت می‌کنند نمی‌توانند از پس هزینه‌های زندگی برآیند.  البته آن طور که مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفته توافق اولیه با دولت انجام شده تا بخشی از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از طریق واگذاری سهام شرکت‌های دولتی معادل حداکثر ۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی داده شود که از طریق آن ظرف مدت یک ماه پرداختی ها افزایش پیدا کند. اگر افزایش حقوق‌ها طی چند روز آینده به تصویب دولت برسد، مابه‌التفاوت افزایش حقوق‌ها در خرداد ماه در قالب پرداخت‌های جداگانه‌ای واریز می‌شود. این خبر را مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درحالی اعلام می‌کند که هم‌اکنون بیش از ٣ میلیون بازنشسته در انتظار تصویب و تصمیم دولت هستند.

رشد ۸۰۰ هزارتومانی حقوق بازنشستگان

 در حالی که امسال از بودجه عمومی ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری تخصیص داده شد و حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری علاوه بر افزایش حقوق هر ساله، مبلغی از بخش همسان سازی به حقوقشان افزوده شد، یعنی حدود ۸۰۰ هزار تومان حقوق این بازنشستگان افزایش یافت.


بیشتر بخوانید:

مجلس وضعیت حقوق و دستمزدها را ساماندهی می‌کند

شریعتمداری با بررسی افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان در شورایعالی کار موافقت کرد


لیلا متعارفی، مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، در این خصوص گفت: لایحه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دچار اصلاحاتی شده است و هنوز رقم نهایی افزایش حقوق ها به تصویب نرسیده است و پس از یک بار بازگشت از هیئت دولت، این مصوبه بار دیگر پس از اصلاح به هیئت دولت ارسال شد.

او افزود: تا قبل از پایان خرداد ماه افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران روشن خواهد شد و به محض تایید دولت پرداخت‌ها صورت می گیرد.

متعارفی در خصوص نحوه پرداخت افزایش حقوق‌ها گفت: این پرداخت اما در مستمری و حقوق پایان خرداد لحاظ نخواهد شد و بعد از پرداخت این مابه التفاوت، صددرصد در تیر ماه پرداخت می‌شود اما درصد افزایش حقوق این قشر هنوز مشخص نیست و پس از بررسی دولت و برآورد هزینه‌ها و ابلاغ به سازمان تامین اجتماعی نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اقدامات لازم مبذول خواهد شد.

اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و امسال با توجهی که دولت به این مجموعه داشت، به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

افتخاری افزود: تلاش‌ داشتیم که به بازنشستگان حداقل بگیر توجهاتی داشته باشیم، اما برای امسال میانگین حقوق بازنشستگان رشد ۸۰۰ هزار تومانی داشته است.

بازنشسته

 آخرین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۹۹

علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهراندرباره آخرین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۹۹، اظهار کرد: نمایندگان کارگری در شورای عالی کار برای اجرایی شدن ماده ۴۱ قانون کار بسیار تلاش کردند و با توجه به تورمی که بانک مرکزی اعلام کرده بود (تورم ۴۱.۲ درصد)، تعیین دستمزد حداقل بگیران بر اساس این میزان تورم عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه دستمزد کارگران ۲۶ درصد افزایش یافت و بر همین میزان حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز افزایش می‌یابد، افزود: در حال مذاکره هستیم تا سایر مزایا را برای بازنشستگان نیز افزایش دهیم.

دهقان‌کیا بیان کرد: طبق ماده ۱۱۱ قانون سازمان تأمین اجتماعی هر دستمزدی که برای حداقل حقوق کارگران تعیین می‌شود، باید برای حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی نیز اعمال شود.

حداقل حقوق بازنشستگان چقدر باید باشد؟

رئیس کانون بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی استان تهران خاطرنشان کرد: بازنشستگان ۳۰ سال کار کردند و حقوق آن‌ها نباید از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمتر باشد، چراکه بازنشستگان به کمتر از این مبلغ راضی نمی‌شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=87121

ثبت نظر

-