خرید گوشی شیائومی در بسته بندی جهانی یا بسته بندی چینی

  • کد خبر : 87016
  • 26 خرداد 1399 - 11:30
به گزارش نیوز،

در دنیای امروز که تکنولوژی دائما در حال پیشرفت است و محصولات متنوعی با قیمت های متفاوت عرضه می شود، گوشی های شیائومی به دلیل کیفیت قابل قبول و بعضا خوب و قیمت های پایین تری که دارند، مورد توجه بسیاری از گوشی دوستان قرار گرفته اند.

البته خرید گوشی شیائومی در روزهایی که قیمت ها هر لحظه در حال تغییر کردن هستند، یک تصمیم کاملا اقتصادی به نظر می رسد اما برای خرید این گوشی ها باید به چه نکاتی توجه کرد؟ گوشی های شیائومی را در بسته بندی جهانی بخریم یا در بسته بندی چینی؟ آیا کیفیت گوشی هایی که با بسته بندی چینی عرضه می شود، بهتر است؟ در این مقاله ما را همراهی کنید.

 

تفاوت های بسته بندی های گوشی شیائومی

اگر شما سری به کشور چین بزنید، بسته بندی هایی از گوشی شیائومی پیدا می کنید که در سایر کشورها آن را پیدا نمی کنید. چه فرقی دارند؟ شیائومی برای کشور چین بسته بندی های متفاوتی در نظر گرفته است که با بسته بندی ای که در سایر نقاط جهان قرار دارد، از نظر علائم، شکل و رنگ تفاوت دارد. با این حال برخی از این بسته بندی ها توسط مسافرانی که برای تجارت و… به این کشور می روند، خریداری می شود و به سایر نقاط جهان می رسد. سوالی که مطرح می شود این است که بسته بندی های چینی را باید خرید؟

 

تفاوت در گارانتی متفاوت

بسته بندی های گوشی شیائومی که مخصوص کشور چین است، با گارانتی های نامعتبر رد سایر کشورها و خصوصا ایران عرضه می شود و البته دفترچه راهنمای آن هم کاملا به زبان چینی است که برای استفاده از گوشی دچار مشکل خواهید شد. پس هنگام خرید حتما به نوع بسته بندی های گوشی های شیائومی دقت کنید.

تفاوت در لوازم جانبی

لوازم جانبی ها هم برای برخی از گوشی های شیائومی در دو نوع مختلف بسته بندی متفاوت خواهد بود. به همین منظور هنگام خرید لوازم جانبی مختلف توجه لازم را داشته باشید. برای مثال برای خرید هدفون شیائومی که قابلیت اتصال به گوشی های آن را دارد، باید به QR Code ای که روی بسته بندی آن دارد توجه کنید و بسته بندی ای را خریداری کنید که مختص کشور چین نباشد.

 

تفاوت در رم گوشی

بسته بندی های چینی دارای رم هایی هستند که قابلیت ساپورت زبان انگلیسی و چینی را دارند، پس اگر می خواهید از زبان های دیگری در گوشی خود استفاده کنید، این گوشی ها به کارتان نمی آیند و پس از مدتی استفاده دچار مشکل خواهید شد. روی بسته بندی ها همیشه QR Code وجود دارد که حتی می توانید نوع دستگاه و نسخه آن را از طریق اسکن این کد، پیدا کنید.

 

تفاوت در زبان گوشی های شیائومی

زبانی که روی این گوشی ها قرار دارد، چینی است و در واقع زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم و نه اصلی پشتیبانی می کند. به همین دلیل نرم افزارهای زیادی به صورت پیش فرض روی این گوشی ها وجود دارند که به زبان چینی هستند و به دلیل داشتن اینترنت ملی، فقط در همین کشورها قابل استفاده هستند. در واقع با خرید آن ها باید مقدار زیادی از اپلیکیشن های این گوشی ها را غیر فعال یا پاک کنید.

اما مشکل به همین جا ختم نمی شود. شما برای نصب نرم افزارهایی که مورد نیازتان است، باید به گوگل پلی استور مراجعه کنید ولی این نرم افزار روی گوشی های شیائومی که دارای بسته بندی چینی هستند، وجود ندارد و یک نرم افزار مخصوص چین است که باز هم برای کاربران ایرانی مناسب نیست چون به زبان چینی است.

تفاوت در مشخصه های فنی

این بسته بندی های تفاوت، باعث تفاوت در مشخصه های فنی هم می شود. برای مثال آپدیت های نرم افزاری ای که دریافت می کنند متفاوت است یا از شبکه های خاصی پشتیبانی می کنند که در کشور ما قابل استفاده نیست. رابط کاربری ها تغییرات جزئی ای دارند. وزن گوشی یا رزولوشن دوربین ها تغییرات کمی دارد. شاید این ها موضوعات کوچکی به نطر برسند اما زمانی که قصد سفر به کشور دیگری دارید یا اگر بخواهید کشور دیگری را برای اقامت انتخاب کنید، با تفاوت هایی که در مشخصه های فنی گوشی های شیائومی وجود دارد، دچار مشکل می شوید در حدی که حتی ممکن است از سیم کارت شما پشتیبانی نکند یا اپراتوری که در کشور شما وجود دارد، قابلیت پشتیبانی از شبکه های آن را نداشته باشد.

 

تفاوت در قیمت

هنگام خرید گوشی شیائومی پارامتر قیمت را نمیتوان نادیده گرفت. گوشی هایی که با بسته بندی های چینی در سراسر جهان عرضه می شوند، قیمت متفاوتی نسبت به بسته بندی های جهانی دارند. به دلیل رم متفاوت، مشخصه های فنی، مالیاتی که شامل این گوشی ها می شود، پشتیبانی از زبان های مختلف، قابلیت استفاده از گوگل پلی استور و… باعث این تفاوت قیمت می شود. دیده شده که برخی از افراد در برخی فروشگاه های نامعتبر، با سود قابل توجهی بسته بندی های چینی را می فروشند و چون این ها نسبت به بسته بندی جهانی قیمت پایین تری دارند، شخص را فریب می دهند که از همین گوشی ها استفاده کند.

با این که ممکن است قیمت گوشی های شیائومی در بسته بندی جهانی گران تر باشد، اما در نهایت برای تان به صرفه تر خواهد بود.

 

اطلاع از جزییات

در دنیایی که گوشی های سامسونگ و اپل طرفداران زیادی دارند و هر روز مدل های جدیدی عرضه می کنند، خرید گوشی های شیائومی به دلیل نا آشنایی و عدم آگاهی ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. بنابراین با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد، اگر به سراغ بسته بندی چینی بروید، پس از مدتی باید گوشی خود را تعویض کنید چون مسلما کار کردن با گوشی هایی که در بسته بندی چینی قرار دارند، منطقی به نظر نمی رسد.

 

خرید از فروشگاه های معتبر

خرید گوشی شیائومی از یک فروشگاه معتبر، ضرورت کار است. ممکن است در صورت خرید از مکان های نامعتبر، دستکاری هایی توسط فروشندگان انجام شود یا برخی از قطعات گوشی شما تعویض شود و حتی شما متوجه این موضوع نشوید. پس حتما بسته بندی های آکبند و فروشندگان معتبر را برای تهیه گوشی خود انتخاب کنید. فروشگاه الو شیائومی به عنوان عرضه کننده ای معتبر در زمینه فروش گوشی ها و سایر محصولات شیائومی فعال است که محصولات خود را با گارانتی های معتبر و ضمانت اصالت کالا عرضه می کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=87016

ثبت نظر

-