خلعتبری: لیگ لغو شود و پرسپولیس را قهرمان اعلام کنند

  • کد خبر : 86897
  • 26 خرداد 1399 - 9:21
خلعتبری: لیگ لغو شود و پرسپولیس را قهرمان اعلام کنند

نیوز/ کاوه علی اسماعیلی؛ در آستانه شروع دوباره لیگ به سراغ محمدرضا خلعتبری رفتیم. مهاجم و وینگر باتجربه تیم شهرخودرو که او نیز مثل بسیاری از اهالی فوتبال نگران وضعیت ادامه یافتن بازی‌هاست. خلعتبری یکسری معادلات در مورد لیگ را در این مصاحبه مطرح کرد که می‌خوانید.

تا شروع دوباره لیگ نوزدهم فاصله بسیار کمی داریم. حس و نظرت در مورد این اتفاق چیست؟
از اینکه بالاخره به زمین بازی برمی گردیم، واقعاً خوشحالم. ما فوتبالیست هستیم و دوست داریم بازی کنیم، اما واقعاً به خاطر بیماری خطرناک کرونا نگران هستیم. بازی یوونتوس و میلان را دیدم و واقعاً آن لذت و هیجان را ندیدم. وقتی هواداری در ورزشگاه نباشد، لذتی هم نیست. فوتبال دیگر مثل قبل جذابیتی ندارد، حتی بازی بایرن‌مونیخ و دورتموند هم چنین شرایطی داشت. در ۹۰ دقیقه کلاً ۶ فرصت گلزنی رقم خورد.

یعنی مخالف برگزاری بازی‌ها هستی؟
بله، در این شرایط مخالفم. واقعاً بازیکنان و مردم عادی و هواداران ارزش بیشتری دارند. این حرف من نیست بلکه مربیان بزرگ دنیا هم چنین صحبتی می‌کنند. خدای ناکرده اگر اتفاقی برای فوتبالیست یا مربی رخ بدهد، بعداً همه پشیمان می‌شویم، اما بالاخره تصمیمی است که گرفته‌اند و باید برگردیم به بازی‌ها. حتی اسپانیا هم شروع شده و تیم محبوبم یعنی بارسلونا هم به میدان برمی‌گردد (این مصاحبه ساعاتی قبل از دیدار بامداد امروز بارسا انجام شد) ما هم با باشگاه‌مان قرارداد داریم و وقتی سازمان لیگ می‌گوید باید بازی کنیم، ما هم تابع هستیم. باید پای این تصمیم بایستیم و به نحو احسن بازی کنیم.

اوضاع شهرخودرو چطور است؟ همه اعضای تیم مخالف برگزاری بازی هستند؟
تیم ما شانس کسب سهمیه دارد و ممکن است با دو، سه پیروزی به سهمیه آسیایی برسیم. ما بالای جدول هستیم و اگر می‌گوییم مخالف هستیم، به خاطر فرار از فوتبال نیست. اتفاقاً به تازگی از باشگاه چک گرفتیم و قرار است به ما پول بدهند. باشگاه ما خصوصی است و با اینکه خیلی‌ها می‌گفتند این‌ها دوست ندارند لیگ برگزار شود، چون باشگاه‌شان پولی به آن‌ها پرداخت نمی‌کند، اما همه دیدند که حمیداوی اهل این مسائل نیست و حساب‌مان را شارژ می‌کند. در مجموع تیم‌مان شانس کسب سهمیه را دارد و دوست داریم بازی‌ها برگزار شود، اما اگر می‌گوییم لیگ را متوقف کنند، فقط به خاطر سلامتی اهالی فوتبال است. اگر واقعاً هیچ مشکلی در میان نیست، ما هم از بازگشت به بازی‌ها استقبال می‌کنیم، چون سهمیه می‌خواهیم و از سوی دیگر، عاشق فوتبال هستیم و می‌خواهیم از این وضعیت خارج شویم.

سازمان لیگ می‌گوید اگر امسال بازی‌ها را برگزار نکنیم، نه تنها در این فصل لطمه می‌خوریم بلکه در سال‌های آینده هم فوتبال کشورمان صدمه می‌بیند. شما اگر جای مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بودی، چه تصمیمی می‌گرفتی؟
من شخصاً اگر در آن جایگاه بودم، بازی‌ها را برگزار نمی‌کردم. در فرانسه یا هلند و بلژیک هم چنین تصمیماتی اتخاذ کردند.

البته در این مورد نمی‌توانیم با شما هم‌نظر باشیم، چون همه اصناف مشغول کار هستند!
متأسفانه تا می‌گوییم باید بازی‌ها به خاطر سلامت بازیکنان لغو شود، این حرف را می‌شنویم. ما کوچک همه مردم و هواداران فوتبال هستیم. اگر فوتبال بازی می‌کنیم، به خاطر شادی آنهاست و دوست داریم مثل گذشته، تمام سکو‌های ورزشگاه امام رضا (ع) را پر کنند تا همه ما از فوتبال لذت ببریم، اما در این روزها، وضعیت خوبی نداریم. آمار مبتلایان را دیدید؟ یک روز می‌گویند ۲ هزار نفر و روز دیگر می‌گویند ۳ هزار نفر به این بیماری دچار شده‌اند و آمار همچنان در حال صعود است. مردم اغلب در کنار خانواده خود می‌مانند، اما اوضاع فوتبالیست‌ها متفاوت است. ما باید برویم و در سفر باشیم. ما یک تیم ۴۰ تا ۵۰ نفره هستیم و ریسک بالایی برای ابتلا داریم. الان که می‌گویند این بیماری دیگر علائم خاصی هم ندارد و همه می‌ترسیم که خودمان ناقل کرونا باشیم.

برخی می‌گویند تمام این داستان‌ها برای آن است که یک تیم را قهرمان لیگ اعلام کنند. این نظریه را قبول داری یا رد می‌کنی؟
در هر کشوری که لیگ‌شان لغو شد، تیم صدرنشین را قهرمان اعلام کردند و اگر قرار است این اتفاق در ایران رخ بدهد، حق پرسپولیس است که قهرمان شود ولی این کار آسان نیست و در همین تصمیم هم کلی مشکل وجود دارد.

بیشتر توضیح می‌دهی؟
ما الان تیم پنجم هستیم و در کنار ما، باشگاه‌هایی مثل تراکتور، سپاهان، استقلال، فولاد و… قرار دارند که فاصله امتیازی بسیار کمی با هم داریم. ممکن است با یک برد یا یک باخت، کلی جابه‌جایی در بالای جدول ببینیم. در حال حاضر، همه بلاتکلیف هستیم. یا باید قهرمانی پرسپولیس و بلاتکلیفی را قبول کنیم یا اینکه بگوییم متأسفانه با همین شرایط سخت به بازی‌ها برمی‌گردیم.

بازیکنان در این شرایط از مصدومیت هم می‌ترسند. در این مورد چه نظری داری؟
در این مورد که شک نکنید! وقتی مجبوریم بعد از ماه‌ها خانه‌نشینی دوباره به بازی‌ها برگردیم، امکان دارد مصدوم شویم و واقعاً این اتفاق ناراحت‌کننده است. پارسال بعد از مدت‌ها دوری از تمرین برای ذوب‌آهن به میدان رفتم و در همان اولین بازی به بدترین شکل ممکن مصدوم شدم. من این تجربه تلخ را دارم. خدای ناکرده در این شرایط سخت، چنین اتفاقی هم رخ بدهد، ما باید چه‌کار کنیم؟ درآمد من از فوتبال است و اگر مصدوم شوم، چه‌کار کنم؟ الان یک فوتبالیست به خاطر رباط صلیبی باید ۶، ۷ ماه خانه‌نشین شود. آخر فصل هم هست و اگر مصدوم شویم، امکان ندارد در فصل آینده تیم خوبی پیدا کنیم، چون باشگاه‌ها، به دنبال بازیکنان مؤثر و سلامت هستند نه مصدوم. از طرف دیگر، ما هر ۴، ۵ روز یک بار باید بازی و ریکاوری کنیم. برخی شهر‌ها باید با دو پرواز برویم یا گاهی ممکن است ۴۰ نفر اعضای یک تیم ساعت‌ها در اتوبوس باشیم تا به یک مقصدی برسیم. این‌ها خطرناک است. اتفاقاً مسعود شجاعی هم این حرف را زد و گفت باید بازی‌ها لغو شود. شجاعی هم احساس خطر کرده است.

اگر لیگ شروع شود، تیم شما با چه میزان از آمادگی به لیگ برمی‌گردد؟
در حال حاضر همه تیم‌ها شرایط یکسانی دارد؛ یک تیم پرمهره‌تر است مثل سپاهان، پرسپولیس یا استقلال که می‌توانند با قدرت برگردند، اما یک تیم که فقط ۱۳، ۱۴ بازیکن در حد ترکیب اصلی دارد، باید چه‌کار کند؟ نمی‌توان گفت چه تیمی الان آماده است و چه تیمی از آمادگی لازم دور افتاده. این موضوعی است که کار همه را سخت می‌کند.

حرف آخر؟
امیدوارم هر اتفاقی رخ می‌دهد، به صلاح فوتبال ایران باشد. خودم سعی می‌کنم تا جایی که می‌شود، مسائل بهداشتی را رعایت کنم، اما با این حال، هر بار که آزمایش کرونا می‌دهیم، نگران هستیم که نگویند جواب تست شما مثبت بود. همه ما در معرض خطر هستیم. چند روز قبل به یک رستوران رفتیم که غذا بخوریم، چند نفر آمدند تا در کنار ما عکس بگیرند. این شرایط هم برای‌مان وجود دارد و ریسک زیادی داریم. ان‌شا‌ءا… هر چه می‌شود، در نهایت به صلاح فوتبال و سلامتی بازیکنان باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=86897

ثبت نظر

-