اگر کشتی‌های چینی در آب‌های ایران باشد تجاوز است

  • کد خبر : 86711
  • 26 خرداد 1399 - 4:13
اگر کشتی‌های چینی در آب‌های ایران باشد تجاوز است

رئیس سازمان شیلات ایران:

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: واژه کشتی‌های چینی در آب‌های ایران اصطلاح غلطی است که باید اصلاح شود و حضور این کشتی‌ها را در آب‌های ایران تکذیب می‌کنم و اگر چنین اتفاقی بیفتد تجاوز محسوب می‌شود.

به گزارش نیوز به نقل از فارس، نبی‌الله خون میرزایی درباره حضور کشتی‌های چینی در آب‌های کشور و کلیپی که اخیراً در زمینه صید توسط وارد کردن شوک برقی در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: چیزی تحت عنوان کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی ایران وجود ندارد و در داخل مجوزی به کشتی‌های خارجی برای صید داده نشده است و واژه کشتی‌های چینی اصطلاح غلطی است که باید اصلاح شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد کلیپی که در این زمینه منتشر شده بود با توجه به انواع کشتی و ماهی که در آن نمایش داده می‌شد در محدوده آب‌های سرزمینی ما نیست.

رئیس سازمان شیلات ایران در خصوص کشتی‌های چینی که توسط نهادهای مختلف از جمله سپاه توقیف می‌شوند، گفت: بنده هیچگاه نشنیده‌ام که کشتی‌ها مالکیت غیر ایرانی داشته باشد. در چنین شرایطی اصلاً حق ورود به محدوده آب‌های سرزمینی ما را ندارند. بنابراین حضور کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی را تکذیب می‌کنم و اگر چنین اتفاقی بیفتد تجاوز محسوب می‌شود.


این مطلب برایم مفید است




۱


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=86711

ثبت نظر

-