بذری: حالا هرکس به تیم‌ملی برسد، همه برایش دعا می‌کنند

  • کد خبر : 86615
  • 26 خرداد 1399 - 1:34
بذری: حالا هرکس به تیم‌ملی برسد، همه برایش دعا می‌کنند
بذری: حالا هرکس به تیم‌ملی برسد، همه برایش دعا می‌کنند
نیوز/ مهدی شیروانی؛ شرایط سنی و هم‌وزنی با حسن یزدانی قهرمان‌المپیک و جهان، همچنین کامران قاسم‌پور قهرمان امیدهای‌جهان هم نتوانسته احمد بذری را ناامید و دلسرد کند. جوان شایسته بهشهری بی‌توجه به اتفاقی که می‌تواند هر جوان جویای نامی را مایوس و خسته کند، باتلاشی مضاعف تمرین می‌کند تا شاید به دوبنده تیم‌ملی نزدیک شود. نایب‌قهرمان ۲۰۲۰ آسیا در ایام کرونا هم دست از تمرین نکشیده تا بتواند یکی از اضلاع مثلث قدرت کشتی‎آزاد ایران در ۸۶ کیلو باشد. او هنوز هم شکست فینال مقابل حریف ژاپنی را فراموش نکرده و برای جلوگیری از تکرار آن اشتباه فاحش برنامه‌ریزی و آنالیز می‌کند. بذری جوان در پاسخ به سوالات نیوز گفت:
* در ایام کرونا، من هم مثل اکثر هموطنان در خانه ماندم و سعی کردم از گسترش و انتقال این ویروس خطرناک جلوگیری کنم. برای این‌که از آمادگی نسبی هم خیلی دور نشوم، بعضی تمرینات هوازی و آماده‌سازی را در کوه و جنگل انجام می‌دادم.
* به‌همراه محمدباقر یخکشی و یکی دو نفر از کشتی‌گیران هم روستایی خودمان، تمرینات دوومیدانی، کوه‌پیمایی و تمرین در جنگل را انجام دادیم. این اواخر هم با رعایت کامل مقررات و پروتکل‌های مراقبتی پزشکی و بهداشتی، بعد از ضدعفونی کردن وسایل و لوازم ورزشی و بدنسازی در خانه‌کشتی پهلوان اصغر بذری، هم کار‌های با وزنه انجام دادیم و هم در بعضی جلسات به‌صورت محدود، مرورفن و تمرین‌کشتی داشتیم.
* بعد از آسیایی هند که برگشتیم، برای بازگشت و بازسازی بدنم، چند روزی استراحت و ریکاوری کردم. تا خواستم برنامه‌های تمرینی را شروع کنم، متاسفانه با شیوع کرونا، همه چیز برهم خورد. نه تنها همه باشگاه‌ها تعطیل شد، بلکه تمام زندگی مردم ایران و جهان هم مختل شد.
بذری: حالا هرکس به تیم‌ملی برسد، همه برایش دعا می‌کنند
* از آن به‌بعد هرچند نصف و نیمه تمرین می‌کنیم ولی سعی داریم برای حفظ حداقل آمادگی نسبی خودمان با قدرت و تلاش تمرین کنیم تا وقتی باشگاه‌ها به‌صورت رسمی باز شد، درخدمت کادرفنی و برنامه‌های تیم‌ملی باشیم.
* مسابقات قهرمانی‌آسیا ۲۰۲۰ هند، در سطح خیلی‌خوب و بالایی برگزار شد. هندی‌های میزبان با تمام توان آمده بودند تا قهرمان شوند، اما تیم ما با اختلاف ۱۰ امتیاز مقتدرانه قهرمان شد. از عملکرد خودم رضایت نسبی دارم، تا قبل از فینال خوب بودم. خودم و کادرفنی تیم‌ملی معتقدیم می‌توانستم و باید در فینال هم برنده می‌شدم و طلا می‌گرفتم. اما متاسفانه بااشتباه خودم، اسیر یک اتفاق ساده شدم و شیرازه کار از دستم در رفت. درصورتی که می‌توانستم برنده فینال و مدال طلا باشم.

* در فینال مقابل کشتی‌گیر ژاپنی (شوتارو یامادا) ابتدا ۶ – ۲ جلو افتادم. براثر یک اشتباه فن ۴ امتیاز خوردم و در ادامه بازهم همان اشتباه را مرتکب شدم و ۱۰ – ۶ عقب افتادم. اصلا تصور چنین اتفاقی را نداشتم ولی کاری بود که شده بود و نباید شکست می‌خوردم. تا لحظه آخر جنگیدم و نتیجه را ۱۰ – ۱۰ کردم ولی، چون حریف امتیاز درشت داشت، روی سکوی قهرمانی ایستاد و من به نقره رسیدم.
* هیچ شناختی از حریف ژاپنی نداشتم. اگر قبلا فیلم کشتی‌های او را می‌دیدم و می‌دانستم می‎تواند از فنون پرتابی و ۴ امتیازی استفاده کند، حتماً بهتر و با برنامه‌تر کشتی می‌گرفتم.
* اصلا نمی‌خواهم آن ناکامی و اشتباه را توجیه کنم یا دنبال بهانه باشم ولی باید قبل از رویارویی با هرحریفی خودم را به شناخت از توانمندی‌ها و توانایی‌های فنی، تخصصی و تبحر او آشنا کنم تا بی‌مهابا اسیر توانایی‌های حریفان نشوم. به‌همین دلیل در ایام کرونا، بیشترین چیزی که ذهن، فکر و کار‌های مرا به خود مشغول کرده، همین شناخت مناسب از حریفان است.
* درهمین ایام، فیلم اکثر حریفان داخلی و خارجی را چندین و چندبار تماشا کرده‌ام. تمام سعی و تلاشم براین است نقاط ضعف خودم برابر حریفان را برطرف نمایم. نقاط قوتم برای غلبه بر حریفان را بیشتر از گذشته تقویت کنم و درصد احتمال پیروزی مقابل آن‌ها را افزایش دهم تا دیگر دچار چنین اشتباهات فاحشی نشوم.
* مصدومیت جدی یا نگران کننده ندارم. از نظر وزنی هم ۸۸ کیلو هستم. شرایطم به‌گونه‌ای است که هیچ تمایلی ندارم به ۷۴ کیلو یا ۹۲ کیلو بروم. مجبورم در همین ۸۶ کیلو بمانم و با رقیبان نامدار و بزرگ داخلی برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی بجنگم.
* به همه حریفان احترام می‌گذارم. چه نامداران و بزرگانی مثل پهلوان حسن یزدانی، آقای قاسم‌پور و یا سایر حریفان جوان و جویای‌نام که برای کسب موفقیت در این وزن تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند. هرگز کری نمی‌خوانم ولی هیچ وقت هم برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی، دست از تلاش برنمی‌دارم.

بذری: حالا هرکس به تیم‌ملی برسد، همه برایش دعا می‌کنند

* برگزاری چرخه‌انتخابی تیم‌ملی خیلی خوب است و به‌جوانانی مثل من انگیزه بیشتری می‌دهد تا در مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات بعدی بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم به المپیک برسیم. الان دیگر هرکس می‌داند برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی کِی و کجا باید کشتی بگیرد و همه کشتی‌گیران از شانس یکسان برخوردارند. هرکس آماده‌تر باشد و سربلند بیرون بیاید ملی‌پوش است و مهم‌ترین موضوع این است که هدف همه ما رسیدن به مدال المپیک و شاد کردن دل هموطنان است؛ لذا هرکس موفق شد و به دوبنده تیم‌ملی رسید، چون از آزمونی سخت عبور کرده، می‌تواند نماینده شایسته‌ای برای ایران باشد و همه برای موفقیت او دعا می‌کنند.
* برای حضور د لیگ امسال ۴ – ۳ پیشنهاد از تیم‌های مختلف دارم ومذاکراتی هم انجام داده‌ایم ولی هنوز با هیچ‌کدام به توافق‌نهایی و ثبت قرارداد نرسیده‌ایم. همه منتظریم تا ابتدا تکلیف کرونا روشن شده و تاریخ برنامه‌های فدراسیون کشتی و اتحادیه‌جهانی‌کشتی اعلام شود.
* در روی تشک با پهلوان حسن یزدانی و آقا کامران رقیب هستیم ولی بیرون تشک، دوستان صمیمی و خوبی هستیم. ما همه از یک استان برای رسیدن به تیم‌ملی، کسب افتخار و شاد کردن هموطنان تلاش می‌کنیم و هرگز برای این بزرگان کری نمی‌خوانم.
* هرچند افتخار چندانی ندارم ولی هرچیزی که دارم و توانسته‌ام کسب کنم همه نتیجه زحمات پدر، مادر، برادر و مربی عزیزم اصغرآقا بذری است. از زحمات این عزیزان صادقانه و خالصانه تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم با نتایج و افتخارات بهتر و بزرگتر، پاسخ مناسب و خوبی به تلاش‌های این عزیزان بدهم و نزد ملت ایران سربلند باشم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=86615

ثبت نظر

-