رئال‌مادرید – ایبار‌‌؛ به سوی قهرمانی با آلفردو دی‌استفانو!

  • کد خبر : 86034
  • 25 خرداد 1399 - 11:27
رئال‌مادرید – ایبار‌‌؛ به سوی قهرمانی با آلفردو دی‌استفانو!

رئال‌مادرید – ایبار‌‌؛ به سوی قهرمانی با آلفردو دی‌استفانو!به گزارش نیوز، رئال‌مادرید هم از امشب کار خود در شروع مجدد لالیگا را شروع میکند و در اولین گام ساعت ۲۲ امشب میزبان ایبار است. لوس‌بلانکوس یا سفیدها، در حال حاضر در رده دوم لالیگا قرار دارند، بعد از بارسلونا که بامداد امروز رودرروی مایورکا قرار گرفت. ایبار هم تا قبل از بازی‌های دیشب در رده شانزدهم قرار داشت. آنها فقط دو امتیاز بالاتر از منطقه سقوط امتیاز دارند.

رئال‌مادرید؛ به دنبال قهرمانی
رئال‌مادرید نمی‌خواهد امسال هم قافیه قهرمانی را به بارسلونا ببازد و البته با بردی که در الکلاسیکو مقابل بارسا به دست ‌آوردند، شایستگی خود را برای قهرمانی بیشتر از همتای کاتالان خود می‌دانند. شاگردان زین‌الدین زیدان در ۲۷ بازی این فصل تاکنون ۱۱ امتیاز از دست داده‌اند اما نمایشی در حد تیم قهرمان را به نمایش گذاشته‌اند، به‌ویژه در زمینه اصول دفاعی. آنها فقط ۱۹ گل در این فصل لالیگا دریافت کرده‌اند که بهترین رکورد در لالیگا تا این مرحله برای آنها به حساب می‌‌آید. مادرید شش بازی خانگی خود تا پایان این فصل را در زمین تمرینی خود یعنی زمین الفردو دی‌استفانو برگزار خواهد کرد. عدم حضور تماشاگران در بازی‌ها به خاطر وجود و شیوع ویروس کرونا، باعث شده مسئولان این تیم به جای سانتیاگو برنابئو زمین دی‌استفانو را انتخاب کنند و باید دید این تصمیم تا چه حد می‌تواند روی عملکرد رئال‌مادرید و البته روی عملکرد حریفان آنها تأثیر داشته باشد. قطعاً در ۱۱ هفته باقی‌مانده از لالیگا فراز و نشیب‌های زیادی در جنگ قهرمانی شاهد خواهیم بود اما رئال‌مادرید تحت فشار شدید طرفدارانش قرار دارد تا بتواند برای دومین بار از سال ۲۰۱۲ به بعد قهرمانی در لالیگا را به دست بیاورد. این فاصله زمانی در قهرمان نشدن برای هواداران رئال اصلاً خوشایند نیست. 

ایبار؛ نبرد برای بقا
در سوی دیگر، ایبار قرار دارد، تیمی که در پنج فصل گذشته توانسته جایگاه خود در لالیگا را حفظ کند و حریفی قابل احترام برای بزرگان این لیگ بوده است. آنها در دو فصل گذشته نیز رتبه‌های نهم و دوازدهم را به دست‌ آوردند که برای تیمی مثل ایبار جایگاهی بسیار خوب به شمار می‌رود. این تیم اهل باسک، این فصل هم مهمترین هدفش سقوط نکردن به دسته پایین‌تر و حفظ جایگاه خود در برترین لیگ اسپانیاست، هرچند در مقطع فعلی خطر سقوط را به شدت احساس میکنند و به همین دلیل انگیزه زیادی برای کسب امتیازات از بازی‌های آینده خود دارند. آنها در این فصل تاکنون ۱۴ باخت را متحمل شده‌اند که از این نظر فقط مایورکا با ۱۶ و اسپانیول با ۱۵ باخت عملکردی بدتر از آنها داشته‌اند. خوسه لوئیس مندیبار و شاگردانش در پنج بازی آخر خود در لالیگا چهار بار شکست خورده‌اند که شامل دو شکست خانگی متوالی مقابل مایورکا و سوسیه‌داد می‌شود. وقفه‌ای که در اثر بحران ویروس کرونا در بازی‌های لالیگا ایجاد شد شاید فرصت خوبی را برای ایبار فراهم کرده باشد که از روند نزولی خود کمی دور شود. در بازی رفت دو تیم در ماه نوامبر هم این تیم در زمین خود مقابل مادرید شکست ۴ بر صفر را متحمل شد و به نظر نمی‌رسد که امشب هم شانسی بابت کسب امتیاز در زمین مادرید برای خود قائل باشند.

مصدومان و محرومان
تعطیلی مسابقات به رئال‌مادرید این فرصت را داد که شاهد بازگشت دو ستاره خود، ادن آزار و مارکو آسنسیو از مصدومیت‌های طولانی باشد. ادن آزار که در این فصل انتظارات زیادی نیز از او می‌رود، به احتمال زیاد امشب در ترکیب اصلی تیمش قرار خواهد گرفت. اسنسیو هم که از زمان بازی‌های پیش فصل با مشکل جدی زانو روبه‌رو شده بود، حالا می‌تواند دستکم روی نیمکت رئال بنشیند و آماده بازی باشد. در تیم ایبار، گونسالو اسکالانته محروم است و ایوان رامیس مدافع باتجربه این تیم هم هنوز نتوانسته از مصدومیت رها شود.

ترکیب احتمالی
رئال‌مادرید: کوتینیو، کارواخال، راموس، واران، مندی، والورده، کاسمیرو، کروس، ایسکو، آزار و بنزما
ایبار: دمیتروویچ، اربیا، اولیویرا، بیگاس، کوته، لئون، دیوپ، کریستوفورو، اوریانا، انریش و چارلس

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=86034

ثبت نظر

-