تولید داخلی ۴۰درصد از ماشین آلات کشاورزی

  • کد خبر : 85751
  • 25 خرداد 1399 - 4:36
تولید داخلی ۴۰درصد از ماشین آلات کشاورزی
به گزارش نیوز،

علی توسطی رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی ، صنعتی و ساختمانی  در خصوص افزایش قیمت ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی گفت: افزایش قیمت بدون تردید در تمام صنوف داشته ایم و این صنف از این امر مستثنی نیست. 

اخبار اقتصادی – رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی  ادامه داد: این صنف در سال ۹۷ در خصوص کمبود مواد اولیه با مشکلاتی مواجه شد که همین کمبود در افزایش قیمت ها موثر بود. در حال حاضر چه قیمت های دولتی و چه خصوصی افزایش یافته است.

توسطی بیان کرد: در ۳ سال اخیر که مقام معظم رهبری شعارهای اقتصادی را اعمال کردند و خودشان گفتند که بزرگترین مشکل کشور در خصوص اقتصاد است بنابراین تولید کنندگان تلاش خود را افزایش دادند تا بتوانیم به میزان تولیدات داخلی اضافه کنیم. 

به گفته این مقام مسئول در گذشته ۸۰ درصد ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و دام و طیور وابسته به واردات بود و تنها ۲۰ درصد آن در داخل تولید می‌شد، اما در ۳ سال اخیر که تولید کنندگان کمر همت بستند تا میزان تولیدات داخلی افزایش یابد، ۴۰ درصد ماشین آلات کشاورزی و صنعتی در داخل تولید شد که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است.

رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی گفت: این صنف به نوعی زیربنای صنوف دیگر است و از این رو نیاز به واردات تجهیزات و ماشین آلات وجود دارد که باید مسئولان نگاهی متفاوت نسبت به واردات اقلام دیگر داشته باشد.

توسطی گفت: برای توسعه برخی از محصولات نیاز به واردات علم الکترونیک است تا به کمک آن بتوانیم فناوری های جدید ایجاد کنیم و به تولید بیشتر برسیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=85751

ثبت نظر

-