سقوط ترامپ در نظرسنجی‌ها به پایین‌ترین میزان یک‌سال اخیر

  • کد خبر : 84893
  • 24 خرداد 1399 - 0:34

به گزارش نیوز به نقل از فارس؛ پایگاه ان‌بی‌سی‌نیوز گزارش داده در حالی که پنج ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده میزان رضایت از عملکرد رئیس‌جمهور این کشور در نظرسنجی‌ها وارد «وضعیت خطر» شده است.

طبق گزارش «ان‌بی‌سی» میانگین عملکرد ترامپ در نظرسنجی «Real Clear Politics» به ۴۲ درصد رسیده است که پایین‌ترین رقم از سال گذشته است. 

ترامپ به طور متوسط ۸ درصد از «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات عقب است. 

ان‌بی‌سی‌نیوز نوشته با هر مقیاسی که در نظر بگیریم دونالد ترامپ در «وضعیت خطر» قرار دارد. 

«دونالد ترامپ» چند روز پیش به نظرسنجی‌هایی که جو بایدن را پیشتاز مسابقه انتخاباتی نشان می‌دهند واکنش نشان داد. 

او در روزی که سی‌ان‌ان با انتشار یک نظرسنجی گفت که بایدن ۱۴ درصد از ترامپ پیش افتاده در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که این نظرسنجی هم همانند گزارش‌های «سی‌ان‌ان» جعلی است. ترامپ همچنین نتایج نظرسنجی‌هایی را در سال ۲۰۱۶ یادآوری کرده که هیلاری کلینتون را پیشتاز نشان می‌داده‌اند. 

ترامپ در توئیتر نوشت: «نظرسنجی سی‌ان‌ان هم مثل گزارش‌هایش جعلی است. همین ارقام و بدتر از آن را برای کلینتون حقه‌باز می‌نوشتند. دموکرات‌ها آمریکا را نابود خواهند کرد.»

توئیت ترامپ روز دوشنبه ساعتی بعد از آن منتشر شد که شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با انتشار نتایج یک نظرسنجی نوشت بایدن از حمایت ۵۵ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی برخوردار است و ترامپ با ۴۱ درصد پس از او قرار دارد. 

در آمریکا اعتماد عمومی به نتایج نظرسنجی‌ها به خصوص از بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ به شدت خدشه‌دار شده است. 

در آن زمان اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دادند «هیلاری کلینتون» به عنوان نامزد وقت حزب دموکرات با اختلاف از «دونالد ترامپ» پیشی گرفته است.

با آنکه نظرسنجی‌ها شانس بسیار کمتری برای پیروزی ترامپ قائل بودند در نهایت او توانست به پیروزی رسیده و به عنوان  چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا وارد کاخ سفید شود. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=84893

ثبت نظر

-