نوازی: فوتبالیست‌های الان پفکی هستند!

  • کد خبر : 84805
  • 23 خرداد 1399 - 21:47
نوازی: فوتبالیست‌های الان پفکی هستند!

نوازی: فوتبالیست‌های الان پفکی هستند!به گزارش نیوز، محمد نوازی از بازیکنان توانمند دهه ۷۰ و ۸۰ تیم استقلال بود. نوازی روز سه‌شنبه مینیسک پای چپ خود را جراحی کرد، به همین بهانه با او تماس گرفتیم و گفت‌وگویی انجام دادیم، بخوانید.

شنیده‌ایم در بوشهر جراحی کرده‌ای؟
بله، الان هم بوشهر هستم. می‌خواستم دیشب برگردم، اما چون دیدم هوا تاریک شده به فرودگاه نرفتم. اگر برای روشنایی امروز یا فردا بلیت باشد برمی‌گردم.

چه فرقی می‌کند؟
از پرواز در شب خوشم نمی‌آید. باید هوا روشن باشد که اگر هواپیما خواست سقوط کند ببینم کجا می‌افتم!

پس شما هم از پرواز ترس داری؟
اوایل به هر کسی که می‌ترسید انتقاد می‌کردم یا مثلاً از دیدن رفتار علی نیکبخت و فرزاد مجیدی در هواپیما خنده‌ام می‌گرفت، اما ۳، ۴ بار اتفاقاتی افتاد که ترس به جانم افتاد. با استقلال می‌رفتیم ترکیه که چرخ‌های هواپیما برای فرود باز نمی‌شد یا همین‌طور در پرواز به شیراز که یکی از چرخ‌ها باز نمی‌شد. یک بار هم از بوشهر برمی‌گشتیم و چاله‌های هوایی عجیبی چنان تکان‌مان می‌داد که گفتم کار تمام است.

اشاره به نیکبخت و مجیدی کردی، آن‌ها موقع ترس چه حرکاتی انجام می‌دادند؟
با صندلی کشتی کچ می‌گرفتند، زبان‌شان را گاز می‌گرفتند، جیغ می‌کشیدند. خب اوایل من خنده‌ام می‌گرفت. من کمی از پرواز ترس داشتم، ولی حرکات آن‌ها را انجام ندادم، چون ترسم کمتر بود. این را هم بگویم اگر هواپیما‌ها جدید بود استرس بسیار کمتری در دل مسافران می‌افتاد، اما چون تحریم هستیم و مدام برای هواپیما‌ها اتفاقاتی از نظیر ترکیدن لاستیک روی باند، باز نشدن چرخ‌ها و متأسفانه گاهی سقوط رخ می‌دهد، هیچ کس با دل صد درصد قرص سوار هواپیما نمی‌شود.

چه شد که پایت را جراحی کردی؟
یک سالی بود مینیسک پای چپم پاره شده و داشت به کپسول‌های پشت زانویم فشار وارد می‌کرد، بعد هم دکتر گفت احتمال دارد همین پارگی مینیسک باعث پارگی رباط صلیبی پایم شود. نزد یکی از دوستان قدیمی‌ام جناب دکتر دهقان‌فر در بوشهر آمدم و پایم را جراحی کردند و توصیه‌شان این بود که ۴۸ ساعتی را در بوشهر استراحت مطلق داشته باشم و بعد از آن به تهران برگردم.

شما که هفته قبل در کنار علی کریمی و کلی همبازیان قدیمی با تیم رسانه‌ها بازی کردی، یعنی با مینیسک پاره فوتبال بازی کردی؟
در این یک سال بار‌ها فوتبال بازی کرده‌ایم و من هم درد مینیسک را تحمل و رویش بازی کرده‌ام.

چطور بازیکنان فعلی که جوان‌تر از شما هستند وقتی مینیسک پای‌شان درد می‌گیرد حتی نمی‌توانند درست راه بروند؟
(خنده) فوتبالیست‌های این نسل پفکی هستند. نه اینکه توهین کنم بلکه نظرم این است که نسل جدید هم بنیه جسمانی ضعیف‌تری دارند و هم استعداد و توانمندی کمتری در مقایسه با نسل‌های قبل.

چرا؟
قدیم بازیکن با عشق تمرین و فوتبال بازی می‌کرد الان به قدری سرگرمی پیدا کرده‌اند که به خاطر آن قید تمرین را می‌زنند. تمرکز خیلی‌ها به پول، تیپ، کشیدن قلیان، پیدا کردن دوست در فضای مجازی، جمع کردن فالوور، بازی کامپیوتری و بسیاری موارد دیگر است و چه بشود که زوری ۲ ساعت برای تمرین وقت بگذارند.

حرف قلیان شد؛ دیدی خداداد عزیزی در تلویزیون گفت ۸۰ درصد فوتبالیست‌ها قلیان می‌کشند؟
شنیدم، کلاً خداداد عزیزی هر چیزی را راحت و علنی می‌گوید و اخلاقش همین است. اگر از کسی دلخور شود همان لحظه به زبان می‌آورد.

خود شما قلیان می‌کشی؟
زمان بازیگری نسل ما این چیز‌ها مد نشده بود. بعد از پایان فوتبال ما تازه سفره‌خانه‌ها باز شدند و پای ما هم چند باری به این جا‌ها باز شد و نتوانستم قلیان‌کش حرفه‌ای شوم. چند بار پرتغال-خامه سر میزمان آفتابی شد که گفتم عسل و چایی هم بیاورید که برای‌مان صبحانه شود. من خودم را در مقامی نمی‌دانم که بخواهم بازیکنان را نصیحت کنم. فقط به آن‌ها می‌گویم وقت برای قلیان کشیدن زیاد است و بگذارند بعد از دوران بازیگری هر قدر دوست داشتند قلیان بکشند، ولی در زمان فعالیت حرفه‌ای باید زندگی‌شان هم حرفه‌ای باشد.

از کدام همبازیان قدیمی‌ات خاطره زیادی داری؟
مهدی هاشمی‌نسب، سیروس دین‌محمدی، احمد مؤمن‌زاده، پرویز برومند، علیرضا اکبرپور و… باور کنید بعد از جراحی در بوشهر با دوستانم در اینجا کلی حرف درباره قدیم‌ها زده‌ایم و قبل از تماس شما صحبت سر گل نزدن‌های احمد مؤمن‌زاده بود. صد سال هم بگذرد ما باید توضیح دهیم چرا احمد دروازه خالی را به اوت زده! (خنده)

آن مسابقه‌ای که جواد زرینچه توپ را نگه داشت تا به اصطلاح پای مؤمن‌زاده به گل باز شود؟
دقیقاً! آخر بازی همه با یک تعجب خاص از احمد پرسیدیم چرا دروازه خالی را زدی تو اوت، ولی خودش هم نمی‌دانست، چون پایش توپ را به بیرون زده بود و احمد هم چاره‌ای جز خندیدن نداشت.

سر پرونده مارک ویلموتس خیلی بحث راه افتاده است، شما چه نظری داری؟
مسئولان شعار ندهند و با پیگیری ببینند چه افرادی پول بیت‌المال را هدر داده‌اند و از تک‌تک‌شان این خسارت را پس بگیرند و امول هرکس به اندازه سهمش باید توقیف شود. سپس بابت صدمه‌ای که از نظر فنی به تیم ملی زدند باید محاکمه شوند، چون اگر به جام جهانی نرویم همین مدیران مقصر هستند. من نمی‌دانم چرا عزمی برای مبارزه با این حجم از فساد و رانت در فوتبال نیست. چشم جامعه و جوانان به این فوتبال است و عدم مبارزه با این همه آدم خناس این تصور را در دل جوانان ایجاد می‌کند که عزمی برای مبارزه با افراد بی‌لیاقت وجود ندارد. افرادی که جای‌شان در آبدارخانه فدراسیون فوتبال هم نیست. در باشگاه‌ها چند مدیر لایق داریم؟ چرا تمام فوتبال به ۲۰ مربی اختصاص دارد که به صورت دوره‌ای هر فصل در یک تیم فعالیت دارند؟ چرا باید دست این دسته از مربیان همراه با دلالان و مدیران در دست هم باشد و خیلی از مربیان سالم و خوب، جوان و با علم باید بیرن گود بمانند؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=84805

ثبت نظر

-