بازیکنان جلوی خودشان بگیرند و به مهمانی نروند

  • کد خبر : 84655
  • 23 خرداد 1399 - 17:28
بازیکنان جلوی خودشان بگیرند و به مهمانی نروند

به گزارش نیوز، خاویر تباس مخالفت برخی باشگاه با از سر گرفته شدن مسابقات فوتبال در برخی لیگ‌ها اروپایی را بی‌دلیل نمی‌داند.

درحالی که لالیگای اسپانیا شب گذشته (پنجشنبه) بعد از سه ماه وقفه به دلیل شیوع کرونا از سرگرفته شد، در ایتالیا هنوز برخی باشگاه‌ها ساز مخالفت می‌زنند و از سرگیری مسابقات را به صلاح نمی‌دانند. تباس، اما مخالفت با آغاز دوباره مسابقات را نشأت گرفته از منافع سازمانی برخی تیم‌ها می‌داند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا در این باره به نشریه کوریره دلواسپورت ایتالیا گفت: من از اینکه برخی در ایتالیا به صورت علنی مخالفت خود با از سرگیری مسابقات فوتبال را ابراز می‌کردند، خیلی نگران بودم. به نظر من آن‌ها از نیمه‌تمام ماندن لیگ سود می‌برند و وضعیت سلامت و بهداشت را بهانه می‌کنند. خوشبختانه سری A از سر گرفته می‌شود و من امیدوارم که این لیگ با موفقیت تا پایان راه را طی کند.

تباس با غیرمحتمل دانستن موج دوم شیوع کرونا در اسپانیا که منجر به قرنطینه سرتاسری دوباره در این کشور شود، اعتراف کرد که از عدم وجود نقشه دوم (پلن B) برای مسابقات لالیگا در صورت ابتلای فرد یا افرادی به کرونا پس از آغاز مجدد این بازی‌ها نگران نیست.

وی افزود: من فکر نمی‌کنم که موج جدیدی از شیوع ویروس در راه باشد که منجر به بازگشت قرنطینه شود. پلن B؟ وقتی که متوجه شویم نمی‌توانیم به بازی‌ها ادامه دهیم، برنامه‌ریزی جدیدی خواهیم داشت. این به نفع ورزش است. برخی از باشگاه‌ها درباره عواقب ایجاد وقفه دوباره در لیگ صحبت کرده‌اند، اما به نظر من الان زمان این کار نیست.

تباس سپس در خصوص سهل‌انگاری برخی بازیکنان و نادیده گرفته شدن معیار‌های بهداشتی و سلامتی توسط آن‌ها پس از افشای حضور نلسون سمدو بازیکن بارسلونا در یک میهمانی هشدار داد و گفت: امیدواریم کار به جایی نرسد که مجبور شویم به سیم آخر بزنیم هرچند اگر بازیکنان نتوانند جلوی خودشان را برای رفتن به باربکیو یا میهمانی‌های مختلف بگیرند، آن وقت چاره‌ای جز این نخواهیم داشت. ما به بازیکنان اعتماد کرده‌ایم پس آن‌ها هم باید جواب این اعتماد را بدهند، نه اینکه ما را پشیمان کنند. نقض مقررات نه تنها به لالیگا ضربه می‌زند بلکه سلامت همه مردم را هم به خطر می‌اندازد.

رئیس لالیگا در انتها از امیدواری خود برای بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها البته با ظرفیت محدود در فصل جاری گفت و تأکید کرد: اگر ما بتوانیم به اندازه ۱۰ تا ۱۵ درصد ورزشگاه به هواداران اجازه ورود به استادیوم‌ها را بدهیم، خیلی خوشحال خواهیم شد. روند شیوع سیری نزولی دارد، اما بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها باید با تأیید وزیر بهداشت و شورای ورزش صورت بگیرد و مسلماً نمی‌توانیم از تمام ظرفیت استادیوم‌ها استفاده کنیم. ما، اما به ۱۰ تا ۱۵ درصد استادیوم‌ها هم قانع هستیم و آن را حرکتی در جهت بازگشت به وضعیت عادی می‌دانیم. بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=84655

ثبت نظر

-