آمریکا به‌دنبال مخدوش کردن روابط ایران و افغانستان است

  • کد خبر : 84058
  • 22 خرداد 1399 - 23:15
آمریکا به‌دنبال مخدوش کردن روابط ایران و افغانستان است
به گزارش نیوز،

در پی جان باختن تعدادی از اتباع افغانستانی طی هفته‌های گذشته در یزد و هریرود، برخی رسانه‌های معاند با فضاسازی در صدد تیره کردن روابط میان کشور شدند.

اخبار سیاسی– در این راستا، امروز پنج‌شنبه (۲۲ خرداد) یک نشست خبری، برای بررسی ابعاد مختلف رویدادهای در مشهد مقدس با حضور فعالان فرهنگی و برخی شخصیت‌های سیاسی افغانستان برگزار شد.

دکتر محمد هاشم عصمت اللهی، مشاور رئیس جمهور سابق افغانستان، در این نشست خبری تاکید کرد که غرب با پوشش گسترده رویدادهای اخیر جان باختن تعدادی از مهاجرین در صدد است افغانستان را در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار دهد و روابط دو ملت را مخدوش کند.

وی اظهار داشت: رسانه های غربی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه های وابسته به آمریکا در داخل افغانستان به این مساله دامن زدند.

عصمت اللهی ادامه داد: اگر این رویداد را در مقیاس جهانی به قضاوت بنشینیم متوجه می شویم که در همه این رسانه ها یک هدف دنبال می شود و این پوشش خبری را می توانیم در سه دسته تقسیم کنیم: دسته اول شبکه‌های معاند و دین ستیز هستند که با نگاه خصمانه به این موضوع پراختند. دسته دوم رسانه هایی بودند که بی طرفانه و بدون پیش داوری‌ها موضوع را بازتاب دادند و دسته سوم رسانه‌هایی بودند که تحت تاثیر رسانه‌های گروه اول قرار گرفتند.

وی افزود: رسانه های معاند در این موضوع از خبرنگاری زرد استفاده کردند و بر خلاف اصول خبرنگاری فقط به تحریک احساسات و عواطف پرداختند.

مشاور رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد: جنگ نرمی در کار است که از مدت ها قبل در برابر جمهوری اسلامی ایران شروع شده است. جنگ نرم مقدمه رویدادی است که قرار است اتفاق بیفتد و رسانه های معاند می خواهند از ایران تصویری نامیمون نمایش بدهند.

عصمت‌اللهی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها محوری است که در مقابل آمریکا قد عَلم کرده به همین دلیل، پای رسانه های بزرگ در میان است تا این که ضربه های سنگینی را به ایران وارد کنند؛ وزارت خارجه انگلیس و سنای آمریکا میلیون ها دلار به رسانه ها خصوصا بی بی سی پول می دهند تا بر اساس رویه آن ها حرکت کنند.

عصمت اللهی گفت: من معتقدم که رویداد بسیار خطرناکی در دستور کار آمریکایی ها قرار دارد و یک سناریویی در حال شکل گیری است. اگر این سناریو تحقق پیدا کند شاید منجر به تلفات سنگین و مهاجرت‌های زیاد شود.

مشاور حامد کرزی همچنین گفت: آمریکا می خواهد نقش جمهوری اسلامی ایران را در مسائل افغانستان کمرنگ کند؛ بنابراین مخدوش سازی روابط در دستور کار آمریکا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: دولت افغانستان باید از مهاجرت غیر قانونی به ایران جلوگیری کند. اشرف غنی در تبلیغات های انتخاباتی خود وعده یک میلیون اشتغال را داد اما امروز فرزندان افغانستان مجبور به مهاجرت هستند.

عصمت اللهی در پایان سخنان خود اضافه کرد: ما در شرایط جنگ رسانه ای هستیم و نباید به دنبال هر صدایی همراه شویم؛ غرب می خواهند ما را در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار دهد و روابط دو ملت را مخدوش کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=84058

ثبت نظر

-