دلالی مربی و مدیر را به چشم دیده‌ام

  • کد خبر : 84014
  • 22 خرداد 1399 - 22:00
دلالی مربی و مدیر را به چشم دیده‌ام

به گزارش نیوز، محسن بیاتی‌نیا، بازیکن اسبق استقلال و پاس و سرمربی سابق تیم راه‌آهن درخصوص آغاز دوباره لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در حال حاضر موضع باشگاه‌ها نسبت به برگزاری لیگ متفاوت است. هر تیمی بسته به منفعت خودش مخالف یا موافق برگزاری دوباره لیگ است در صورتی که هر تصمیمی قرار است گرفته شود باید بنا برد خردجمعی باشد نه اینکه یک نفر برای همه تصمیم بگیرد. باشگاه‌ها هم باید تابع فدراسیون فوتبال باشند. نباید به این بهانه که فلان باشگاه خصوصی است از اجرای تصمیم فدراسیون سر باز بزند. در فوتبال دنیا همه باشگاه‌ها خصوصی هستند، اما در نهایت همه آن‌ها از فدراسیون فوتبال کشورشان تبعیت می‌کنند.

او درباره باشگاه‌هایی که اعلام کرده‌اند به دلیل شیوع کرونا قصد حضور در ادامه لیگ را ندارند، افزود: هر باشگاهی که در ادامه لیگ به میدان نرود، خودش ضرر می‌کند. نظر همه باشگاه‌ها قابل احترام است، اما در نهایت همه باید به یک تصمیم واحد برسند و آن را اجرا کنند.

بازیکن اسبق استقلال درخصوص اینکه فدراسیون گفته باشگاه‌های انصراف دهنده به مراجع قضایی واگذار خواهند شد، گفت: قطعا این اتفاق رخ نخواهد داد. فدراسیون فوتبال نهادی مستقل است و باید درباره اتفاقات فوتبالی به تنهایی تصمیم بگیرد. ارجاع دادن باشگاه‌های انصراف دهنده به مراجع قضایی فوتبال ما را دچار مشکل خواهد کرد، چون قطعا این اتفاق از نظر فیفا دخالت دولت در فوتبال است و همین الان هم فوتبال ما با چالشی مثل تعلیق روبه‌رو است. خود فدراسیون باید تدبیری بیندیشد و موضوع را حل کند.

بیاتی‌نیا درخصوص حضور بازیکنان ضعیف خارجی در فوتبال ایران و نقش دلال‌ها در این مساله، افزود: در بحث حضور بازیکنان خارجی در فوتبال ایران اتفاقات عجیب و غریبی رخ می‌دهد. در این بین دلال‌ها نقش پررنگی دارند، اما وقتی یک بازیکن از خارج کشور قرار است جذب یک باشگاه شود، افراد مختلفی در این بین نقش دارند. از کسی که این بازیکن را معرفی کرده گرفته تا مربی که او را می‌پسندد و مدیری که قرارداد می‌بندد. مثلا شاید قیمت یک بازیکن ۲۰ هزار دلار باشد، اما وقتی به ایران می‌آید قراردادی ۳۰۰ هزار دلاری می‌بندد. کاملا مشخص است این وسط به چه افرادی پول می‌رسد.

او تاکید کرد: خود من بار‌ها به چشم دیده‌ام برای یک بازیکن خارجی مبلغی در قرارداد می‌نویسند، اما سهم خود او ناچیز است و مربی و مدیر و دلال هم از قراردادش سهم برمی‌دارند. این اتفاق مختص به استقلال و پرسپولیس هم نیست و در اغلب باشگاه‌هایی که بازیکن خارجی جذب می‌کنند رخ می‌دهد، اما چون استقلال و پرسپولیس بیشتر زیر ذره‌بین رسانه‌ها هستند اتفاقاتی که در این باشگاه‌ها رخ می‌دهد تیتر می‌شود وگرنه همه باشگاه‌های ایرانی کم و بیش درگیر این داستان‌ها هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=84014

ثبت نظر

-