نکاتی مهم درباره خرید لپ‌تاپ استوک

  • کد خبر : 83842
  • 22 خرداد 1399 - 17:17
نکاتی مهم درباره خرید لپ‌تاپ استوک
به گزارش نیوز،

بی شک لپ تاپ به عنوان ابزاری مهم و کاربردی، این روزها به بخش مهمی از زندگی شخصی و کاری ما تبدیل شده و نبود آن برای خیلی از ما غیر قابل تصور است. در این شرایط بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه ها و مخارج خود، به فکر تهیه کالای استوک و دست دوم افتاده اند.

اخبار اقتصادی-اگر قصد خرید لپ تاپ استوک و کارکرده را دارید به این موارد توجه کنید

افزایش بی سابقه محصولات دیجیتال از جمله لپ تاپ ، کامپیوتر و موبایل این روزها در بازار کاملا به چشم می خورد. نوسانات بازار ارز، شرایط تحریمی کشور، عدم عرضه کافی محصولات در بازار و نیز کاهش واردات، قیمت این اجناس را در بازار به شدت افزایش داده است.

با اینکه بهتر است در صورت توان، اولیت خرید کالای نو و جدید باشد، اما خرید لپ تاپ استوک و دست دوم در صورتی که از سلامت سخت افزاری و ظاهری آن مطمئن باشیم، گزینه بهتر و مقرون به صرفه تری محسوب می شود.

منظور از لپ تاپ استوک چیست ؟

به طور خلاصه لپ تاپ استوک ، لپ تاپ هایی هستند که دیگر فصل فروش آنها در کشور های خارجی به اتمام رسیده است. در بازار به استوک اروپایی نیز مشهور هستند. معمولا برای استفاده در بازارهای خارج از ایران تولید شده و مدل های آکبند این محصولات، به دلایل مختلفی از جمله عدم فروش به دلیل قیمت بالای آن ها، در همان سال تولید و عرضه در بازار جهانی، در کشور ما دیده نمی شوند.

این کالاها به انبارهای فروشگاه منتقل می‌شوند و پس درجه بندی کیفی (درجه A تا C) که معمولا برای ظاهر آن ها انجام می شود، به فروش می‌رسند. بعد از حداقل دو الی سه سال از زمان تولید، این محصولات با کاهش قیمت مناسب وارد کشور شده و کیفیت بسیار خوبی نیز دارند.

خرید لپ تاپ استوک مناسب چه کسانی است ؟

درست در هنگامی که شما می خواهید با یک بودجه کم لپ‌ تاپی خریداری کنید، مجبورید از بسیاری از امکانات چشم پوشی کرده و به خرید لپ تاپ هایی با پردازنده و رم پایین اکتفا کنید. اما خرید لپ تاپ استوک این امکان را به شما می‌ دهد که با صرف همان بودجه محصول بهتری و باکیفیت تر را خریداری کرده و لپ تاپی با مشخصات مناسب در اختیار داشته باشید. بنابر این خرید این محصولات یک گزینه عالی برای مشتریانی است که قصد خرید یک لپ ‌تاپ ارزان قیمت و در عین ‌حال کارآمد را برای کار و امور شخصی خود دارند.

مهمترین و مزایا و معایب لپ تاپ های استوک 

همانطور که گفتیم، مهمترین دلیلی که باعث می شود تا به خرید لپ تاپ استوک رجوع کنیم، قیمت مقرون به صرفه این محصولات است. اما در مورد کیفیت این محصولات، باید بگوییم که از لحاظ سخت افزاری و قطعات به کار رفته در این محصولات، تفاوتی با مدل های اصلی و آکبند دیده نمی شوند.

معمولا این لپ‌ تاپ ‌ها به سفارش سازمان ها، ادارات، دانشگاه و سایر بخش هایی که نیاز به لپ تاپی با دوام و کاری جهت استفاده در طولانی مدت دارند تولید می شوند و قطعا از کیفیت بهتری نسبت به مدل هایی که برای استفاده عموم عرضه می شوند، دارند.

همانطور که گفتیم، برخی از محصولات استوک، از فروشگاه ها و برخی نیز از همین سازمان ها و ادارات تامین شده و به فروش می رسند. محدودیت هایی از جمله عدم انتخاب رنگ  دلخواه برای خریداران لپ تاپ استوک وجود دارد و یا مدل های خاصی از برندهای مختلف به عنوان استوک وارد بازار می شوند.

در هنگام خرید محصولات استوک چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

در صورتی که مراجعه برای خرید لپ تاپ استوک، به صورت حضوری به فروشگاهی مراجعه کردید، حتما توجه داشته باشید که فروشنده به شما مهلت تست و ضمانت ارائه کند. زیرا محصولات استوک فاقد گارانتی بوده و زمان پشتیبانی رسمی آن ها به اتمام رسیده است. پیشنهاد میکنیم، چک لیست موارد زیر را به همراه نرم افزارهای مربوطه به همراه داشته باشید و با یک تست اولیه خرید کنید.

تست هارد لپ تاپ

خرابی هارد و وجود بدسکتور خبری بد برای شما خواهد بود. حتما به وسیله برنامه هایی نظیر Hard Disk Sentinel Pro و HD Tune Pro درصد سلامت هارد را بررسی کنید.

تست باتری لپ تاپ

اطلاع از سلامت باتری به وسیله نرم افزارها به سادگی قابل انجام است. برای مثال با استفاده از ابزارهایی همچون BatteryInfoView و BATExpert میتوانید اطلاعات مربوط به باتری را چک کنید.

تست صفحه نمایش لپ تاپ

به طور کلی تست خاصی برای این بخش وجود ندارد، اما بهتر است صفحه نمایش را در پس زمینه های رنگی به خصوص سیاه و قرمز بررسی کنید. مطمئن شوید که صفحه نمایش هیچگونه نقطه، ترک و هاله های سفید رنگ را نداشته باشد.

تست  پردازنده، رم و گرافیک لپ تاپ

نرم افزار PassMark BurnInTest بهترین گزینه برای بررسی این دو بخش است. این نرم افزار علاوه بر رم، گرافیک و پردازده تمام بخش های سیستم از جمله بلندگوها و حتی وبکم دستگاه را نیز بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه مشکلی به شما اطلاع می دهد.

از کدام فروشگاه آنلاین یک لپ تاپ استوک سالم و مطمئن تهیه کنیم ؟

فروشگاه اینترنتی کِی لپ (klap.ir) ، با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه محصولات استوک اعم از لپ تاپ استوک لنوو ، لپ تاپ دل، لنوو و ایسوس ، محصولات خود را با ۶ ماه ضمانت و یک هفته مهلت تست به فروش می رساند. تکنسین های نرم افزاری و سخت افزاری این مجموعه به طور کامل تمام بخش های یک محصول را به دقت تست کرده و پس از اطمینان از عملکرد محصول، آن را روانه ویترین فروشگاه می کنند تا شما خریدی مطمئن و لذت بخش را با کمترین هزینه تجربه کنید.

در سایت این فروشگاه امکان سفارشی سازی و خرید محصول با مشخصات بالاتر نیز امکان پذیر است. همچنین پیش از خرید می توانید تصاویر واقعی محصولات را از طریق پشتیبانی فروشگاه وجود دارد.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان کِی لپ جهت انتخاب و خرید لپ تاپ استوک می توانید با شماره ۰۲۵۳۷۱۲۰ داخلی ۱ تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=83842

ثبت نظر

-