سلیمی: منافع ملی باید خط قرمز همه کاندیداهای انتخابات باشد

  • کد خبر : 835
  • 19 بهمن 1398 - 14:44
سلیمی: منافع ملی باید خط قرمز همه کاندیداهای انتخابات باشد
به گزارش نیوز،  اصغر سلیمی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری  در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و ضرورت همخوانی شعارهای کاندیداها با وظایف نمایندگی، بیان کرد: قانون اساسی وظایف نمایندگان را مشخص کرده است و براساس قانون وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن از وظایف اصلی نمایندگان است. بعد نظارتی شامل سوال و تحقیق و تفحص می‌شود، اما بعضا شاهد هستیم در مراحل تبلیغات، برخی از کاندیداها وعده‌هایی سر می‌دهند که خارج از وظایف نمایندگی و حتی خارج از وظایف نیروهای اجرایی است.

اخبار سیاسی- وی در ادامه اظهار کرد: بعضا شنیده می‌شود در مراحل تبلیغات، عده‌ای از کاندیداها وعده‌های غیرواقعی در بعد مسکن، تخصیص وام، استخدام نیرو و حتی مسائل جزئی که مربوط به دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و زیرمجموعه فرمانداری‌ها است می‌دهند. مطالبات مردم از جنس اجرایی است و برخی از کاندیداها نیز برای اخذ رأی وعده‌هایی از این قبیل سرداده تا پیروز شوند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نماینده بتواند در بعد قانون‌گذاری قوی عمل کند و قوانینی کارگشا با پشتوانه علمی و تخصصی به تصویب برساند، قطعا قانون پویا می‌تواند حلال بخش اعظمی از مشکلات جامعه باشد. امروز ما شاهد هستیم که برخی از قوانین موجود در کشور خود مشکل‌زا هستند. امروز در کشورهای پیشرفته با ۳۰۰۰ قانون کشور اداره می‌شود، اما در کشور ما با بیش از ۱۱ هزار قانون همچنان یک سرمایه‌گذار در بخش تولیدی و اشتغالزایی با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس در ادامه تاکید کرد: قطعا تصویب قوانین پویا و نظارت بر اجرای قوانین کمک موثری به حل مشکلات می‌کند. کاندیداهایی که با هزینه میلیاردی قصد کسب کرسی مجلس شورای اسلامی را دارند قطعا نمی‌توانند نماینده کارآمدی برای مردم باشند چرا که پس از ورود به مجلس شورای اسلامی باید با لابی‌گری به افرادی که به آنها کمک مالی کرده‌اند یاری رسانند. فرمایشات مقام معظم رهبری باید سرلوحه کاندیداهای مجلس باشد.

سلیمی در ادامه با تاکید بر این‌که «منافع ملی در همه کشورها بر منافع جناحی و قومی ارجحیت دارد»، بیان کرد: امروز در کشورهایی که احزاب قدرتمند نیز وجود دارند زمانی که پای منافع ملی وسط باشد همه احزاب یک هدف را دنبال می‌کنند و منافع ملی برای آنان یک خط قرمز محسوب می‌شود، اما ما متاسفانه بعضا شاهد هستیم که برخی از احزاب و افراد برای رسیدن به قدرت منافع ملی را زیر پا می‌گذارند در صورتی که منافع ملی باید خط قرمز همه کاندیداها و مسئولان باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=835

ثبت نظر

-