ساخت خودروی الکتریکی با پنل‌های خورشیدی

  • کد خبر : 82608
  • 21 خرداد 1399 - 10:29
ساخت خودروی الکتریکی با پنل‌های خورشیدی

به گزارش نیوز به نقل از پدال، بحران آب و هوا و آلایندگی نیاز به تغییراتی بنیادین در صنعت خودرو دارد. اکنون بیش از هر زمان دیگری ما شاهد خودروهای الکتریکی هستیم. البته به نظر می‌رسد با ادامه بحران‌هایی شبیه به کرونا، صنعت حمل و نقل نیز به سمت تجربه خودروهای کوچکتر و انفرادی پیش برود.

در هر حال، نیاز به بالا بردن راندمان خودروهای الکتریکی باعث شده تا راهکارهایی چون بازیافت انرژی ترمزها مورد استفاده قرار گیرند و اخیراً نیز استفاده از سلول‌های خورشیدی در سقف خودروها برای بهبود راندمان توسط تویوتا و هیوندای دیده شده‌اند که قبلاً در پدال اخبار آن‌ها را ملاحظه کرده‌اید.

در ادامه این موج مثبت، استارت آپ Aptera Motors که توسط Steve Fambro بنیان نهاده شده می‌خواهد دامنه و شعاع حرکتی را به میزان زیادی توسعه دهد. سقف، درب موتور و پشت خودرو و درواقع تمام قسمت‌های بالایی آن با سلول‌های خورشیدی پوشانده شده‌اند.

شعاع حرکتی بدون نیاز به شارژ مجدد به میزان تابش آفتاب و جایی که زندگی می‌کنید بستگی دارد. در واقع در یک روز آفتابی و تنها با تکیه بر انرژی آفتاب می توان تا ۶۴ کیلومتر مسافت را طی کرد.

بهره‌گیری از سلول‌های فتوولتاییک می‌توانند در طول یک سال حدود ۷ تن از آلایندگی دی اکسید کربن تولیدی را برای یک خودرو کاهش دهند.

خودروی Aptera با تمرکز زیاد روی موضوع آئرودینامیک و بدنه فوق سبک می‌تواند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را به صورت تئوری در ۴ ثانیه ثبت کند. طراحی این خودرو بیشتر مشابه ماشین‌های پرنده و یا پروژه‌های مسابقات خودروهای خورشیدی است. با این وجود به گفته طراحان، این خودرو بسیار ایمن بوده و سازه اتاق آن از مقاوم‌ترین نوع در جهان می‌باشد. قرار است تولید این خودرو از سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=82608

ثبت نظر

-