کرونا به گارد ملی آمریکا رسید

  • کد خبر : 82524
  • 21 خرداد 1399 - 8:14

به گزارش نیوز به نقل از نیوز، تارنمای خبری آکسیوس به نقل از یک سخنگوی گارد ملی آمریکا گزارش داد که شماری از اعضای این نیروی ویژه که برای سرکوب اعتراضات در بسیاری از شهرها و ایالت‌های آمریکا از جمله واشنگتن پایتخت این کشور به کار گرفته شده بودند، به کرونا مبتلا شده‌اند.

۱۳۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی آمریکا در ۳۱ مه (۱۱ خردادماه) همزمان با تشدید ناآرامی‌های ناشی از قتل «جورج فلوید» شهروند آمریکایی توسط یک پلیس سفیدپوست، به واشنگتن اعزام شده بودند، اما سخنگوی گارد ملی شمار مبتلایان به کرونا در این نیرو را اعلام نکرد.

«بروک دیویس» سخنگی گارد ملی منطقه کلمبیا که واشنتگن در آن قرار دارد گفت: ما تایید می‌کنیم که در گارد ملی منطقه کلمبیا آزمایش کرونای مثبت داشته‌ایم.

۳۹۰۰ نفر دیگر نیز از نیروهای گارد ملی دیگر ایالت‌ها برای پشتیبانی از گارد ملی واشنگتن به این شهر اعزام شده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که آیا میان این نیروها نیز ابتلا به کرونا ثبت شده است، یا خیر.

گسترش اعتراضات و رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی و مسایل بهداشت در میان تظاهرات و ناآرامی‌ها باعث شده مقام‌های بهداشت آمریکا از جمله «آنتونی فائوچی» رییس موسسه ملی بیماری‌های عفونی ایالات متحده درباره احتمال ایجاد موج دوم کرونا هشدار دهند.

فلوید سیاهپوست در ششم خرداد ماه در حالیکه دستهایش دستبند خورده بود، توسط ماموران پلیس بر روی خیابان خوابانده شد و یکی از این افسران به مدت نزدیک به ۹ دقیقه زانوی خود را بر گردن وی فشرد.

او به طور مداوم فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» اما این افسر پلیس هیچ توجهی نکرد تا جایی که این متهم از حرکت افتاد و با آمبولانس او را منتقل کردند. 

فیلم منتشر شده از این جنایت انسانی، به سرعت در شبکه‌های مجازی پیچید و موج خشم و اعتراض علیه این رفتارهای نژادپرستانه را در سراسر ایالات متحده و حتی جهان برانگیخت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=82524

ثبت نظر

-