عکس زن ساروی که ۳ روز در جنگل چهاردانگه گم شده بود/ چه بلایی سر فرخنده آمد؟ +تصاویر

  • کد خبر : 82509
  • 21 خرداد 1399 - 7:45
عکس زن ساروی که ۳ روز در جنگل چهاردانگه گم شده بود/ چه بلایی سر فرخنده آمد؟ +تصاویر

به گزارش نیوز ، مسئول امدادونجات شهرستان ساری گفت: به همراه مردم محلی وسعت زیادی از آنجا را گشتیم ولی اثری از این زن ۵۵ ساله نبود. تا ساعت دو بامداد روز سه‌شنبه به جست‌وجو ادامه دادیم. بعد از آن از طلوع خورشید دوباره جست‌وجو را آغاز کردیم. درنهایت نیز ساعت ٧و٣٠ دقیقه صبح این زن را در حالی ‌که روی زمین افتاده بود پیدا کردیم.

زنی روستایی ١٠٠ نفر از مردم محلی و امدادگران هلال‌احمر را بسیج کرد. زن میانسالی که ۳روز تمام در میان جنگل‌های انبوه گم شده بود و هیچ‌کس از او خبری نداشت. هم‌محلی‌ها، اقوام، همسایه‌ها، آتش‌نشانان و نیروهای امدادی هلال‌ احمر به صورت شبانه‌روز وسعت زیادی از جنگل‌های بخش چهاردانگه را جست‌وجو کردند؛ جنگلی که پر از خطر بود. این زن ۵۵ ساله برای بازگرداندن گاو و گوسفندانش از جنگل به آنجا رفته بود. گاو و گوسفندانش اما بدون او به خانه برگشته بودند و خبری از این روستایی محبوب محله نبود. مردم از هیچ کمکی برای یافتن این زن دریغ نکردند. آن‌قدر گشتند تا درنهایت نیروهای امدادی این زن را بی‌حال و بی‌رمق روی زمین پیدا کردند؛ گرسنه، شوکه، خسته و بی‌حال بود. خطرات زیادی او را تهدید می‌کرد ولی با این حال این زن مازندرانی از مرگ برگشت و نجات پیدا کرد.

زن گمشده شمالی

گم شدن فرخنده در جنگل

روز یکشنبه هجدهم خرداد بود که این اتفاق رخ داد. فرخنده از خانه‌اش در روستای روشن‌کوه در بخش چهاردانگه ساری خارج شد. ظهر بود که برای برگرداندن دام‌هایش به دل جنگل رفت. این زن مجرد و تنها هر روز کارش همین بود. تمام روستاییان او را می‌شناختند. خودش به تنهایی زندگی می‌کرد و از پس تمام کارهایش بر‌می‌آمد. اما کسی نمی‌دانست که چرا او وقتی به جنگل رفت، دیگر برنگشت. غروب بود که یکی از بستگانش متوجه شد او هنوز بازنگشته است؛ چون دام‌هایش راه خانه را پیدا کرده و برگشته بودند اما از فرخنده خبری نبود. برای همین موضوع را به همسایه‌ها گفت. کم‌کم همه نگران شدند. روستاییان بیشتری در جریان ماجرا قرار گرفتند و درنهایت گشت شبانه آغاز شد. مردم روستا به دل جنگل رفتند تا شاید اثری از این زن ناپدیدشده پیدا کنند. تا صبح همه جا را گشتند ولی حتی یک نشانه هم از او پیدا نکردند تا اینکه موضوع به هلال ‌احمر اطلاع داده شد. تیم‌های امدادی بلافاصله خود را به روستا رساندند و از طرف دیگر موضوع را هم به آتش‌نشانی اعلام کردند. تمام نیروها بسیج شدند و درنهایت ١٠٠ نفر به دنبال فرخنده گشتند.

امید برجسته، مسئول امدادونجات شهرستان ساری، که خودش نیز در این مأموریت پرخطر حضور داشت درباره این ماجرا گفت: «دوشنبه صبح زود بود که به ما اطلاع دادند. بلافاصله دو تیم ۵ نفره از کیاسر و یک تیم پنج نفره نیز از هلال ‌احمر ساری به محل رفتیم. از طرف دیگر موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع دادیم. از آنجا که هلال‌ احمر ساری با هیأت کوهنوردی یک تفاهم‌نامه دارد با هیأت کوهنوردی نیز هماهنگ کردیم و دو تیم پنج نفره نیز با تجهیزات کامل به ما ملحق شدند. جنگل‌های روشن‌کوه انبوه است و وسعت زیادی دارد. از طرفی راه به‌شدت صعب‌العبوری دارد و وقتی واردش شدیم راه درست مشخص نبود.

زن شمال گمشده

همچنین وجود حیوانات وحشی نیز در آنجا محسوس بود. به ‌هر حال جست‌وجو را ادامه دادیم. به همراه مردم محلی وسعت زیادی از آنجا را گشتیم ولی اثری از این زن نبود. تا ساعت دو بامداد روز سه‌شنبه به جست‌وجو ادامه دادیم. بعد از آن از طلوع خورشید دوباره جست‌وجو را آغاز کردیم. درنهایت نیز ساعت ٧و٣٠ دقیقه صبح این زن را در حالی ‌که روی زمین افتاده بود پیدا کردیم. زخمی یا مصدوم نشده بود ولی بی‌حال بود. از شدت گرسنگی توانی برایش نمانده بود. آن‌قدر راه رفته بود که پاهایش رمقی نداشت. فقط تنها چند جمله بریده بریده صحبت کرد و گفت که برای برگرداندن چرایش به جنگل آمده و ناگهان مسیر را گم کرده است. درنهایت نیز او را به خانه‌اش در روستا برده و از آنجا به بیمارستان منتقل کردیم.»
فرخنده حالا روی تخت بیمارستان و حالش رو به بهبود است. به گفته مسئول امدادونجات شهرستان ساری، معمولا آن روستا امن است و مردم دام‌هایشان را برای چرا می‌فرستند و خود دام‌ها به خانه برمی‌گردند. اما کسی نمی‌داند چرا آن روز فرخنده خودش به دنبال دام‌هایش رفته بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=82509

ثبت نظر

-