تشکیل فراکسیون‌ سازمان‌های مردم نهاد در مجلس یازدهم

  • کد خبر : 81533
  • 20 خرداد 1399 - 3:53
تشکیل فراکسیون‌ سازمان‌های مردم نهاد در مجلس یازدهم
به گزارش نیوز،

زهره الهیان نماینده مردم تهران اظهار داشت: مجلس یازدهم شروع قوی داشت و حتی یک‌سری فعالیت‌ها در یکی دو ماه مانده به آغاز مجلس انجام شد که یکی از این فعالیت‌ها تشکیل فراکسیون بود.

اخبار سیاسی– وی افزود: ‌فراکسیون‌ها در مجلس محملی را برای پرداختن تخصصی به موضوعات و چالش‌هایی است که در کشور وجود دارد و نگاه نمایندگان از بعد عضویت در آن فراکسیون‌ها همان دیدگاه تخصصی و پیگیری امور مرتبط به آن است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ما در مجلس یازدهم فراکسیون‌ سازمان‌های مردم نهاد را شکل دادیم و عنوان آن فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد یا سمن‌ها است. 

الهیان گفت: این NGO و سمن‌ها تشکل‌هایی هستند که به صورت تخصصی و داوطلبانه تشکیل می‌شود و رویکردشان خدمت رسانی و اهداف انسان دوستانه است.

وی افزود: این تشکل‌های مردمی امروز به وفور در ایران فعال هستند و در حوزه‌های مختلفی مانند کارآفرینی، حوزه زنان و خانواده، ورزش و جوانان و … فعالیت دارند.

نماینده  مردم تهران بر همین اساس اضافه کرد: این تشکل‌ها تلاش می‌کنند با تجمیع نیروی انسانی متخصص بتوانند داوطلبانه خدمت رسانی را به مردم داشته باشند.

زهره الهیان  همچنین گفت: ‌از آنجایی که مقام معظم رهبری در فرمایشات چندین ساله قبلشان در کرمانشاه و برخی سخنرانی‌های دیگر اظهار داشتند که برخی مسئولان باید به این فکر کنند چگونه ظرفیت تخصصی ملت را سازماندهی کنند و به کار بگیرند، این ظرفیت‌های تخصصی در قالب سازمان‌های مردم نهاد و یا سمن‌ها اکنون در کشور فعال هستند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: شما می‌بینید گروه‌های جهادی اکنون مشغول به خدمت رسانی هستند و گروه‌هایی که در زمینه محرومیت زیادی فعالیت دارند مانند خیریه‌ها و سایر حوزه‌ها که این‌ها باید سامان یابند و حتی برخی NGO‌ها در حوزه بین‌الملل و حقوقی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها فعال هستند.

نماینده  مردم تهران ادامه داد:‌ ما در مجلس هشتم این فراکسیون را شکل دادیم و خوشبختانه ثمرات خوبی داشت و مسئولان با این ظرفیت مشارکت تخصصی مردم در حوزه‌های مختلف آشنا شدند و همچنین حمایت‌های معنوی از این تشکل‌ها را داشتیم.

الهیان افزود:‌ در انتهای مجلس هشتم تشکیل کارگروه‌های تخصصی از این سمن‌ها را داشتیم و خوشبختانه ثمرات خوبی داشت.

وی در ادامه گفت:‌ در این مجلس هم تلاش داریم ظرفیت‌های تخصصی مردم را در حل مشکلات کشور به کار بگیریم و ما راهی جز این نداریم که در زمینه عدالت و پیشرفت و تحقق عدالت از خود مردم کمک بگیریم.

این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: این تشکل‌ها همچنین در زمینه کارآمدی نظام مشارکت مردم در همه زمینه‌ها باید به کمک بیاید و مسئولان به تنهایی نمی‌توانند اقدامات مهمی را پیش ببرند بنابراین از این جهت فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد با امضای ۵۶ نفر از نمایندگان و استقبال آنها شکل گرفت. البته تعداد بیشتری موافق هستند اما فرصت گرفتن امضا وجود نداشت.

نماینده مردم تهران در خاتمه عنوان کرد: به زودی جلسات رسمی این فراکسیون در مجلس تشکیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=81533

ثبت نظر

-