انتقاد مدافع بایرن از نژادپرستی در آمریکا

  • کد خبر : 80362
  • 19 خرداد 1399 - 9:15
انتقاد مدافع بایرن از نژادپرستی در آمریکا

انتقاد ستاره بایرن مونیخ از نژادپرستی در آمریکابه گزارش نیوز، جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی هفته گذشته زیر زانوی پلیس سفید پوست نژاد پرست به قتل رسید. در همین راستا بسیاری از بازیکنان شاغل در فوتبال بوندسلیگا در حمایت از فلوید به محکومیت نژاد پرستی در آمریکایی پرداختند.

در جدید اقدام از سوی بازیکنان بوندسلیگا، ژروم بواتنگ، مدافع رنگین پوست تیم ملی آلمان و عضو باشگاه بایرن درباره این نژادپرستی در آمریکا مصاحبه کرد که در ادامه می خوانید:

شما به عنوان یک شهروند رنگین پوست در آلمان زندگی می‌کنید. وقتی چنین حوادثی در آمریکا می بینید چه احساسی دارید؟

وقتی تصاویر به قتل رسیدن فلوید را دیدم، غافلگیر شدم. برخی از تصاویر منتشر شده در صفحات مجازی از آمریکا بسیار وحشتناک بود. از شانس بد با معترضان به این نژادپرستی نیز برخورد خوبی نمی‌شود. چگونگی به قتل رسیدن جورج فلوید اندازه نژادپرستی در آمریکا را نمایان می‌کند. وقتی آن صحنه را دیدم بسیار ناراحت شدم. البته این اقدامات در آمریکا چیز جدیدی نیست. نژادپرستی در همه دنیا وجود دارد اما در آمریکا شدت آن بسیار بالا است.

آیا چنین نژادپرستی در آلمان وجود دارد؟

بدون شک نژادپرستی در اینجا نیز وجود دارد. در چند سال گذشته در آلمان شاهد حملات تند علیه بیگانگان و گروه های دینی بودیم. در زمان کودکی ام در برلین تجربه هایی در این زمینه داشتم. اما وقتی شما وارد ورزشگاه فوتبال می‌شوید هیچ کسی اهمیت نمی‌دهد که شما از کجا آمده اید و چه دینی دارید. شما ایرانی باشید، آفریقایی، ترک یا آلمانی باشید فرقی نمی‌کند.

به نظرت در دنیای مدرن امروز ورزشکاران علیه نژادپرستی اقدامات مفیدی انجام داده‌اند؟

ما ورزشکاران در دنیا جایگاهی داریم. اما به نظرم نباید اقدامات ما تنها به صفحات مجازی ختم شود. من خودم شخصا دوست دارم در این زمینه فعالیت زیادی داشته باشم. من پیشنهادهایی برای مبارزه با نژادپرستی در دنیا دارم که در آینده نزدیک اجرایی خواهم کرد. در شرایط کنونی تنها ورزشکاران رنگین پوست کشته شدن جورج فلوید را محکوم نمی‌کنند بلکه در ویدئوهای منتشر از ورزشکاران شما از تمام رنگ‌ها و نژادها را می‌بینید که این اقدام نژادپرستانه را محکوم می‌کنند.

در پایان چیزی است که ما از شما سوال نکرده باشیم و شما دوست دارید در این زمینه صحبت کنید؟

همه چیز به آموزش کودکان برمی‌گردد. مهمترین چیز در مبارزه با نژادپرستی در زمینه آموزش کودکان است چون هیچ کودکی در دنیا نژادپرست به دنیا نمی‌آید بلکه بوسیله تربیت اشتباه والدین نژادپرست می‌شود. باید از همان زمان کودکی به فرزندان خود بیاموزیم که نژادپرستی بد است و قابل قبول نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=80362

ثبت نظر

-