موزه ای با معماری مدرن، بر روی رودخانه

  • کد خبر : 8009
  • 30 بهمن 1398 - 3:54
موزه ای با معماری مدرن، بر روی رودخانه

صنعت معماری، در عصر حاضر، پیشرفت های چشمگیری کرده است. خلاقیت در این هنر، مهم ترین حرف را می زند. گاه از این رشته، سازه هایی مشاهده می کنیم که واقعا باعث بهت و حیرت می شود. چگونه می توان از پلان ها و نقشه های سفت و سخت معماری ،چنین هنرمندانه ساختمان های هنری و چنین شگفت، خلق کرد. این ممکن نیست مگر این که معماران این اثرها، ذهنی جسور و هنرمند داشته باشند. برخی سازه ها، آن قدر هنرمندانه و در نوع خود بی نظیر هستند که چاره ای جز تحسین نمی ماند. دنیای معماری و خلق هنرمندانه سازه ها و ساختمان ها باید دنیای جذابی باشد. باهم به سراغ یکی از این طرح های جذاب معمار برویم و مطلب امروز را در مورد یک موزه با طرحی عجیب باهم بخوانیم.

پل

پلی با کاربری موزه

در پایتخت نروژ، طرحی عجیب و جذاب از یک موزه_پل، بر روی روخانه به وجود آورده اند که تحسین برانگیز و زیبا است. در حالی که دیدنی ها و آثار هنری موزه توجهتان را جلب کرده، هر از گاهی هم نگاهی به بیرون می اندازید،که مناظری از جنگل و همین طور آب خروشان رودخانه و زیبایی های طبیعت را شامل می شود. در عینی که از دیدنی های داخل موزه استفاده می کنید،به آن سوی رودخانه هم رفته اید. البته احتمالا یکی از اهداف سازنده این بوده که این موزه کاربری یک پل کارآمد را هم داشته باشد، آن هم در وسط یک پارک بزرگ. به دلیل شکل خاص و معماری جذاب این ساختمان موزه، به آن موزه پیچیده هم می گویند.

موزه

پیشنهاد تیم طراحی

تیم طراحی این موزه، با نام بیارکه اینگلس، پیشنهاد طرح خود را ارائه داده و طراحی پلی با کاربرد دوگانه مطرح کرده بودند. ساخت این مکان ۸ سال طول کشید و در نهایت این موزه بار کاربری پل و عبور از این سوی رودخانه خروشان ،به آن سوی رودخانه با موفقیت به پایان رسید. این معماری ویژه و مدرن، موزه ای است که کارهای هنری را نمایش می دهد. در حالی که خود مکان نیز با هنرمندی تمام طراحی شده و به بهره برداری رسیده است. بازدید کنندگان، پس از بازدید از این موزه، در دل طبیعت از دور نمای این پل، موزه هم لذت می برند و سازنده آن را تحسین می کنند. به موزه مذکور، موزه تابیده هم گفته می شود.

تابیده

پیچکمر تابیده و دیافراگم مانند پل

این موزه، دارای سه گالری مستقل از هم است که آثاری پانورما، از طبیعت و آب خروشان است. نظر بازدید کنندگان هنگام عبور از قسمت تابیده شده مرکزی پل، این است که می گویند این قسمت، دیافراگم یک دوربین را برایشان تداعی می کند. ساختمان موزه، طوری طراحی شده که قادر باشد فضای خارجی را در خود، بازتاب دهد. اگر به مرکز این پل_موزه و قسمت تابیده شده، با دقت نگاه کنید، انعکاس طبیعت بیرون را بر روی پنل های آن خواهید دید. همچنین بازتاب جریان آب در کف این موزه، هماهنگی با رنگ طبیعت را به خوبی نمایش می دهد. این مکان، صرفا جهت نمایش دادن هنر ساخته و پرداخته شده است. طوری که از کف آن تا به سقف تماما شیشه کار شده و بازدید کنندگان قادر هستند طبیعت پیش چشم را بدون هیچ مزاحمتی نظاره گر باشند.

مرکز

دو سوتجربه ای جدید در حین بازدید از موزه

برای تماشاگران و بازدید کنندگان اثرهای هنری، در ساعات مختلف روز، تجربه های گوناگونی در داخل گالری مهیا می شود. جنگل و طبیعت گاه در نور طبیعی نیمروز ،کاملا در تیررس نگاه است .گاه در تاریکی و نبود نور آفتاب، جنگلی را در تاریکی می بینند که تصویر خودشان هم بر روی شیشه افتاده و در تصویر جنگل تلفیق شده است. این چنین است که در حالی که از آثار هنری دیدن می کنند،همزمان از هنر معماری مدرن و این مکان بی نظیر، بازدیدی منحصر بفرد از هر دو هنر انجام می دهند.

شیشهطبیعت

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=8009

ثبت نظر

-