داروی ضد مالاریای ترامپ خطر مرگ بالاتری برای بیماران کرونایی دارد

  • کد خبر : 76137
  • 03 خرداد 1399 - 14:01
داروی ضد مالاریای ترامپ خطر مرگ بالاتری برای بیماران کرونایی دارد
به گزارش نیوز،

این مطالعه که در هفته‌نامه‌ پزشکی معتبر و مشهور “لنست” منتشر شده، بیش از ۹۶ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا را بررسی کرده و خطر بالاتر ضربان قلب نامنظم یا آریتمی را کشف کرده که در افرادی که با داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین یا کلروکین درمان شده‌اند، می‌تواند منجر به حمله قلبی شود.

اخبار بین الملل –​ این مطالعه بیمارانی را بررسی کرده که این داروها به تنهایی یا به همراه نوع دیگری از آنتی ‌بیوتیک معروف به ماکرولید ظرف ۴۸ ساعت از زمان تشخیص ویروس کرونا در آنها برایشان تجویز شده است.

 نرخ مرگ و میر در بیمارانی که این داروها را مصرف کرده‌اند تقریبا دو برابر افرادی است که این داروها را مصرف نکرده‌اند و نرخ مرگ و میر در بیمارانی که علاوه بر آنتی بیوتیک ماکرولید، داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین یا کلروکین مصرف کرده‌اند، به طرز قابل توجهی بالاتر است.

نرخ مرگ و میر در بین افرادی که به تنهایی با داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین یا همراه با این آنتی بیوتیک درمان شده‌اند، کمی نسبت به افرادی که با کلروکین درمان شده‌اند بیشتر است.

این داروها برای جلوگیری و درمان مالاریا تایید شده هستند و هیدروکسی کلروکین برای درمان بیماری‌های خود ایمنی تایید شده است.   

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=76137

ثبت نظر

-