جلیلی: هر رأی یک چک سفید امضا است

  • کد خبر : 7426
  • 29 بهمن 1398 - 9:30
جلیلی: هر رأی یک چک سفید امضا است
به گزارش نیوز،

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،  در اجتماع بزرگ مردم اصفهان که به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی برگزار شد اظهار داشت: یکی از افتخاراتی که در این دوره نصیب ملت ما شده است توفیق رابطه معنوی با خداوند و علاقه به خاندان نبوت به‌ویژه حضرت زهرا (س) است که در این چند دهه گذشته شدت آن عمیق‌تر هم شده است.

اخبار سیاسی – عضو شورای‌عالی امنیت ملی تصریح کرد: فرزندان این ملت در زمان جنگ تحمیلی افتخارشان این بود که سخت‌ترین عملیات‌ها را با نام مقدس حضرت زهرا (س) و سربندهای مزیّن به نام آن حضرت آغاز می‌کردند.

وی ادامه داد: فرمایشی که حضرت زهرا (س) در آن خطبه مشهور در بیش از ١۴٠٠ سال پیش بیان کردند تنها منحصر به آن زمان و جمعیت نبود بلکه همه مؤمنان در طول زمان را مخاطب قرار دادند و بیان کردند که همه مدعیان ایمان وظایفی را برعهده دارند.

جلیلی عنوان کرد: در ابتدای امر این وظایف امر و نهی الهی نسبت به خودمان است ولی نباید به خود اکتفا کرد و باید آن را به سایرین هم رسانید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آن حضرت فرصت‌هایی را برای مؤمنان برمی‌شمارند که اگر مردمان آن زمان آن را خوب اجابت می‌کردند دستاوردهایی را به دست می‌آوردند و با بسیاری از اختلافات مواجه نمی‌شدند.

شهید سلیمانی عصاره فضائل ملت بود

وی ادامه داد: ملت ما این افتخار و توفیق را پیدا کرد که این پیام را پس از قرن‌ها به گوش جان بشنود و به این پیام لبیک گوید و به این نتیجه برسد که اگر جهاد را مبنای عمل خود قرار دهد چگونه عزّتی به دست خواهد آورد، نمونه این عزت برای شهید سردار سلیمانی نمایان شد.

جلیلی گفت: شهید سلیمانی عصاره فضائل ملت بود و این پیام را با همه وجود درک کرد؛ امروز فرمایشات حضرت زهرا (س) باور ملت ما شده و این تجربه را به دست آوردند که اگر در زندگی فردی و اجتماعی خود دعوت اولیای خدا را اجابت کنند چه جایگاه و عزتی پیدا خواهند کرد و این عزت نیز در سایه جهاد و تلاش میسر خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در طول تاریخ اسلام کمتر کسانی بودند که ۴٠ سال فرصت قتال در راه خدا را داشته باشند و بدون این‌که ذره‌ای زاویه بگیرند و از مسیر صحیح کج شوند در راه خداوند شهید شوند؛ این‌ها توفیق بزرگی است که به راحتی به دست نمی‌آید.

وی در ادامه تصریح کرد: امثال شهید سلیمانی فرزندان همین ملت بودند، چه بسیارند پدران و مادرانی که این‌چنین فرزندانی را در دامن خود پرورش دادند.

جلیلی بیان داشت: انسان‌ها این اختیار را دارند که انتخاب‌های متفاوتی در زندگی خود داشته باشند که تعبیرهای مختلفی از این انتخاب‌ها را مانند تعبیر «اتخاذ» در قرآن دیده‌ایم؛ کسانی وجود دارند که خود را انتخاب می‌کنند ولی در این شرایط ملتی پیدا شد که انتخابش را خداوند قرار داد.

ایران را یکی از سه قدرتی می‌دانند که باید با آن مقابله کرد

عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ملت ما یک انتخاب بزرگ کرد که آن انتخاب اسلام بود این توفیق بزرگی برای ملت ما در این عصر بود که به این آگاهی رسید که انتخاب خود را خدا قرار دهد، دعوت خدا و پیامبر را اجابت کرده و جمهوری اسلامی را انتخاب کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ملتی که هم خدا آن‌ها را دوست دارد و هم آن‌ها خدا را دوست دارند و در برابر مؤمنان متواضع و در برابر کافران محکم و استوار هستند و این ویژگی‌هایی است که در وجود شهید سلیمانی هم وجود داشت، این‌ها نعمت هایی است که به هر کسی داده نمی‌شود لذا باید از این ویژگی‌ها استفاده کرد و قدر آن را دانست.

جلیلی بیان داشت: چه بسیارند افرادی که راه‌های دیگری جز راه خدا را به دلایل مختلف انتخاب کردند و دنباله‌روی غیر خدا نه تنها موفقیتی برای آن‌ها به دنبال نداشت بلکه تنها نوکری آن‌ها برای دیگران را برایشان به ارمغان آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی یک انتخاب صحیح صورت می گیرد به همان نسبت شما قوت پیدا می کنید، انتخاب قوی یعنی کشوری که یک زمان او را در حد ژاندارم خودشان می دانستند امروز به صراحت بیان می کنند این قدرتی است که جزو سه اولویت اول آن ها است.

وی در ادامه تصریح کرد: انتخاب صحیح که باشد، یک مسیر صحیح که انتخاب بشود تولید اقتدار و عزت می کند. عزیزی مثل شهید قاسم سلیمانی فرزند روستای قنات ملک در «رابر» کرمان در پرتو این انقلاب چنان عزّت و قدرتی پیدا می‌کند که بالاترین مقام کشوری که خود را ابرقدرت می‌داند اعتراف می‌کند که تصمیم به هدف گرفتن این فرد گرفته‌ایم و برای مقابله با او مستأصل می‌شوند.

جلیلی بیان داشت: رئیس قبلی آن‌ها یعنی اوباما هنگامی‌که کارنامه عملکرد خود را که ارائه می‌کرد گفت که ما نتوانستیم با گذشت ۵ سال از حضور در سوریه موفقیتی کسب کنیم زیرا کسی مثل سلیمانی در آن‌جا حضور داشت.

عضو شورای‌عالی امنیت ملی ادامه داد: باید پرسید که این فردِ روستایی چه قدرتی داشت که همه را مستأصل می‌کرد؛ اگر انتخاب ملت صحیح باشد و مسیر درستی را طی کند و در صحنه حاضر شود، این قدرت پیدا می‌شود.

وی افزود: انتخاب بزرگ ملت، «جمهوری اسلامی» بود که ایران را احیا و برای آن اقتدار آفرید. این انتخاب مهم، تنها یک حرکت نقطه‌ای نبود، هنوز هم ادامه دارد و ملت ۴۰ سال است که بر این انتخاب پر افتخار ایستادگی می‌کند؛ این چنین ملتی نباید ترسی داشته باشد زیرا امداد الهی را با خود دارد.

جلیلی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن رسماً اعلام می‌کند که ما به دنبال فشار حداکثری بر ایران هستیم، تنها انتخاب قوی و نقطه‌زن جواب‌گو است و این انتخاب قوی است که تحریم‌های دشمن را هدف‌گیری کرده و آن‌را بی‌تأثیر می‌کند و در این شرایط است که هر رأی یک موشک نقطه زن می‌شود البته در صورتی که درست و دقیق باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ملت زمانی می‌تواند یک مجلس قوی پدید آورد که بداند اولویت‌های ۴ سال آینده کشور چیست و چه مسائلی باید در این زمان حل شود و راه‌حل این مسائل نیز چیست.

نیمی از مردم ایران یک ریال وام نگرفته‌اند

وی افزود: یک نماینده مجلس اختیار دارد که راجع به چگونگی هزینه شدن بودجه که چیزی حدود ۴٠٠ هزار میلیارد تومان است تصمیم گیرد، لذا رأی هر فرد به مانند یک چک سفید امضا برای چگونگی تخصیص صدها هزار میلیارد تومان  است.

جلیلی عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب باید گام جهش و ارتقا باشد؛ انتخابات یک عرصه جدی است و باید با دقت به آن وارد شد و مشکلات مردم نیز در نتیجه همین انتخابات باید حل شود.

عضو شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: امروز نزدیک به ۵٠ درصد از مردم ایران تا به حال حتی یک ریال هم تسهیلات بانکی نگرفتند، ۴٠ درصد مردم نیز ١٠ درصد تسهیلات بانکی گرفتند ولی ١٠ درصد دیگر به میزان ٩٠ درصد تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند و ما اگر از عدالت صحبت می‌کنیم به این مشکل جدی نیز باید توجه کنیم.

وی ادامه داد: امروز در کشور روزی ١٠٠٠ میلیارد تومان خلق پول می‌شود، مقام معظم رهبری چندین سال است که بر روی هدایت درست نقدینگی تأکید دارند، در سال ٩٢ که دولت کنونی دولت را تحویل گرفت نقدینگی ۴٧٠ هزار میلیارد تومان بود ولی این مقدار در حال حاضر به بیش از ٢٠٠٠ میلیارد تومان رسیده است.

جلیلی گفت: اگر ما در این شرایط یک مجلس قوی داشته باشیم که به این موضوعات ورود پیدا کند مقدار زیادی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: دشمن رسماً می‌گوید که ما می‌خواهیم فروش نفت ایران صفر شود، در این شرایط ما نه‌تنها می‌خواهیم کشور را اداره کنیم بلکه می‌خواهیم وضع کشور را ارتقا دهیم و جهش داشته باشیم و این امر با برنامه‌ریزی میسر است.

باید چشم‌ها را باز کنیم و همه با جدیت وارد کار شویم

وی افزود: در همین شهرهای کوچک و بزرگ فرزندان ملت می‌توانند با قدرت تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کنند و اگر فرصت برای این جوانان مهیا شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، نهادهای کشور وظیفه دارند که این بستر را فراهم کنند.

جلیلی در ادامه با ذکر یک مثال از شرکت های موفق اصفهان خاطر نشان کرد: در همین اصفهان شرکت دانش بنیان بهیار صنعت با ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ جوان نخبه و دانشگاهی کشور، موفق شد فقط در یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به ارمغان بیاورد. آن هم در موضوعاتی که به کشورهای خارجی وابسته بودیم.

جلیلی بیان کرد: در همین گام دوم انقلاب در این ۴٠ سال با وجود همه مشکلاتی که برای ما پیش آوردند پیشرفت‌ها و افتخاراتی داشتیم ولی مقام معظم رهبری خود فرمودند که ما در کنار همه این افتخارات مشکلی داشتیم و آن هم این بود که رتبه اول را در عدم استفاده صحیح از امکانات کشور داریم.

وی گفت: ٧٠ هزار مسجد در کشور باید محل آزمون نامزدهای مجلس در حل مسائل کشور باشند و از آن نامزدها مطالبه‌ برنامه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر می‌خواهیم گره‌ها باز شود باید چشم‌ها را باز کنیم و همه با جدیت وارد کار شویم و وقت بگذاریم. اگر در این اولویت‌ها به یک فهم رسیدیم وظیفه داریم که ببینیم چه کسی می‌تواند این کارها را انجام دهند. لذا جلسات انتخاباتی باید در راستای تشخیص اولویت‌های ما و راه حل رسیدن به آن‌ها باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=7426

ثبت نظر

-