هشدار مسکو به آمریکا

  • کد خبر : 73399
  • 31 اردیبهشت 1399 - 3:44
هشدار مسکو به آمریکا
به گزارش نیوز،

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارج ه روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد انتقال تسلیحات هسته‌ای آمریکا از آلمان و استقرار آن‌ها در لهستان به روابط پرتنش روسیه و ناتو دامن زده و باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.

اخبار بین الملل– او گفت: ما امیدواریم واشنگتن و ورشو ماهیت خطرناک چنین اقدامی را که یک دوره از روابط پرتنش روسیه و ناتو را تشدید و اساس امنیت اروپا را تهدید می‌کند، درک کنند.

زاخارووا علت تضعیف امنیت اروپا را در نتیجه گام‌های یک جانبه آمریکا که مهمترین آن خروج از پیمان‌ آی ان اف بود، دانست.

او افزود: آمریکا با بازگرداندن تسلیحات هسته‌ای خود از اروپا به داخل خاک خودش می‌تواند سهم مهمی در تقویت امنیت اروپا داشته باشد. روسیه مدت‌ها پیش این کار را کرد و تمام سلاح‌های هسته‌ای خود را به قلمرو ملی خود بازگرداند.

زاخارووا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که هفته گذشته «جورجت ماسباچر» سفیر آمریکا در لهستان از انتقال زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا از آلمان به لهستان خبر داد. او زرادخانه‌های هسته‌ای روسیه را تهدید اصلی برای اروپا دانست.

او در یک پیام توئیتری نوشت: اگر آلمان بخواهد توانایی هسته‌ای خود را کاهش دهد و ناتو را تضعیف کند شاید لهستان سهم عادلانه خود را پرداخت کند، خطرات را درک کرده و در جبهه شرقی ناتو باشد.

پس از آن، الکسی پوشکوف، سناتور روس پیشنهاد کرد سیاستمداران آمریکایی و لهستانی بحران ۱۹۶۲ کارائیب را به یاد بیاورند که طبق آن استقرار موشک‌های هسته‌ای روسیه در کوبا، یکی از وخیم‌ترین روابط بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق را در طول سال‌های جنگ سرد رقم زد.

آلمان اخیرا خواستار خروج سلاح‌های هسته‌ای آمریکا که در این کشور مستقر هستند، شده است. سلاح‌های هسته‌ای آمریکا از دهه ۱۹۵۰ در آلمان مستقر بودند. آلمان اعلام کرده است دستکم ۲۰ بمب هسته‌ای بی ۶۱ متعلق به آمریکا را از کشورش خارج می‌کند. شمار کلاهک‌های هسته‌ای در زرادخانه‌های آمریکا  به  بیش از هفت هزار مورد می‌رسد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=73399

ثبت نظر

-