فان‌در‌سار: همه با قهرمانی لیورپول موافق هستند

  • کد خبر : 72831
  • 30 اردیبهشت 1399 - 13:23
فان‌در‌سار: همه با قهرمانی لیورپول موافق هستند

به گزارش نیوز، ویروس کرونا در شرایطی در انگلیس شیوع فراوان پیدا کرده که این موضوع ابهامات زیادی را درباره ادامه مسابقات ورزشی در این کشور به وجود آورده است. البته دولت انگلستان توضیحاتی را ارائه و نسبت به انتشار یک دستورالعمل ۵۰ صفحه‌ای اقدام کرده که در آن جزئیات اقدامات این کشور برای رفع محدودیت‌ها اعلام شده است تا امیدواری‌ها به از سر‌‌گیری مسابقات وجود داشته باشد. با این وجود، تعدادی از بازیکنان لیگ برتر جزیره مانند سرخیو آگوئرو، دنی رز و رحیم استرلینگ نگرانی خود در خصوص شروع مجدد لیگ را اعلام کرده‌اند.

در دستورالعمل منتشره از سوی انگلیس در خصوص از سرگیری ورزش حرفه‌ای، به این نکته اشاره شده که حداقل تا اول ژوئن هیچ رویداد ورزشی حتی در پشت درهای بسته برگزار نخواهد شد. این در شرایطی است که ۹۲ بازی از لیگ برتر انگلیس باقی‌ مانده و لیورپول با ۲۵ امتیاز بیشتر از رقیب خود منچسترسیتی، در صدر جدول این رقابت‌ها قرار دارد.

ادوین فان‌در‌سار دروازه‌بان هلندی اسبق منچستر‌یونایتد در خصوص شرایط لیگ برتر انگلیس می‌گوید:‌ «از نظر من با توجه به نوع فوتبال لیورپول و امتیازات بیشتری که نسبت به بقیه تیم‌ها کسب کرده، قهرمان نشدن لیورپول خیلی سخت است.»

فان‌درسار ادامه داد: «لیگ برتر از روند مناسبی برخوردار بوده و بی‌شک از نظر مالی و تجاری، سود فراوانی دارد. با این وجود، من بر این باورم که آنها چه با ادامه مسابقات و چه با توقف لیگ تصمیم خردمندانه‌ای را اتخاذ خواهند کرد. چراکه اگر مسابقات لیگ از سر گرفته نشود، فکر می‌کنم که همه با قهرمانی لیورپول موافق باشند.»

منچستریونایتد
فان‌در‌سار که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ در منچستریونایتد حضور داشت و با این تیم، در لیگ برتر چهار بار به مقام قهرمانی دست یافت، معتقد است «شیاطین سرخ» قبل از آنکه مسابقات فوتبال به‌طور ناگهانی در ماه مارس متوقف شود، به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ بودند. در سال ۲۰۲۰ روند پیروزی‌های این تیم افزایش یافته و منچستریونایتد با پیروزی در ۴ بازی از ۵ بازی به رتبه پنجم لیگ برتر صعود کرد. فان‌در‌سار با یادآوری دوران سرمربیگری اوله‌گنار سولشائر در منچستر‌یونایتد می‌گوید: «دوره ماه عسل بسیار عالی بود. پس از آن، یونایتدی‌ها روزهای سختی را سپری کردند ولی فکر می‌کنم که در هفت، هشت یا ۹ هفته آخر، فوتبال بهتری را از خود نشان داده و به کسب امتیاز پرداختند. آنها در برابر تیم‌های قدرتمند نیز به نتایج خوبی دست یافتند. البته امیدوارم لیگ دوباره آغاز شود، چون آنها برای حضور در لیگ قهرمانان به رتبه بهتری نیاز دارند. من فکر می‌کنم که مهمترین چیز برای آنها، تمرکز برای فصل آینده و اضافه شدن دو یا سه بازیکن است. این تیم در آینده یکی از رقبای لیورپول و منچسترسیتی خواهد بود.»

فان‌در‌سار بر این باور است که دستیابی به پیروزی‌های پیاپی، «طرز تفکر پیروز» را نیز برای منچستر‌یونایتد به ارمغان می‌آورد. او امیدوار است مسئولان این تیم در خصوص باقی ماندن پل پوگبا در این تیم، تصمیم‌ خوبی بگیرند. او می‌گوید: «مطمئنم که آنها با حضور دخئا، مگوایر، فرناندز، رشفورد و مارسیال از ترکیبی قوی برخوردارند. همچنین آنها بازیکنان جوان بسیاری را در اختیار دارند که همواره در منچستریونایتد سیر صعودی را طی می‌کنند و بنابراین دیدگاه من نسبت به فصل آینده آنها مثبت است.»

اگر چه در گذشته خبرهایی مبنی بر حضور فان‌در‌سار در سمت مدیریت اجرایی منچستر‌یونایتد به گوش می‌رسید ولی او اینک با تمرکز بیشتری به شغل خود در باشگاه آژاکس می‌اندیشد که از سال ۲۰۱۶ مدیریت آن را بر‌عهده دارد. لیگ برتر فوتبال هلند اخیراً تصمیم گرفته است تا برای اولین بار در طول تاریخ ۶۴ ساله‌‌اش، این فصل را بدون مشخص ساختن قهرمان به پایان برد. این در حالی است که ۹ هفته از بازی‌ها باقیمانده بود و ‌آژاکس با تفاضل گل نسبت به آلکمار در صدر جدول قرار داشت. فان‌در‌سار می‌گوید: «بازیکنان و هواداران ناامید هستند ولی می‌دانیم که حفظ سلامت بسیار با اهمیت بوده و راهی برای خاتمه لیگ وجود ندارد.»

از نظر فان‌در‌سار واقعیت موجود این است که حتی آغاز بوندس‌لیگای آلمان در مقایسه با اولویت‌های یک کشور، از اهمیت کمتری برخوردار است. او با تعجب می‌گوید: «اگر پرسنل بیمارستان، رانندگان اتوبوس یا مدرسان مورد آزمایش قرار نگیرند، چگونه می‌توانید بازیکنان را مورد آزمایش قرار دهید؟ ‌بنابراین این شرایط بیشتر شبیه یک موضوع اخلاقی به نظر می‌رسد.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=72831

ثبت نظر

-