حتی جوانان مؤتلفه هم میرسلیم را قبول ندارند/ او قول داده بود به نفع رئیسی کنار برود اما…

  • کد خبر : 71015
  • 28 اردیبهشت 1399 - 17:12

سلیمی‌نمین‌:

نیوز: عباس سلیمی‌نمین گفت: او هیچ وقت به تعهدات خود پایبند نبوده است و همین موضوع از او یک شخصیت غیرقابل اتکاء ساخته است. آقای میرسلیم نه‌تنها در بین سیاسی‌ها بلکه در میان مردم هم هیچ جایگاه و پایگاهی ندارد. آراء او در انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر از آراء باطله بود و این نشان می‌دهد که مقبولیتی در سطح جامعه و سیاست ندارد.

به گزارش نیوز به نقل از نامه‌نیوز، جلسه اخیر تعدادی از راه‌یافتگان مجلس یازدهم اعم از راه‌یافتگان منتسب به احمدی‌نژاد مانند نیکزاد و حسینی و نیروهای جبهه پایداری با مصطفی میرسلیم که در نیروهای اصولگرای سنتی می‌گنجد، قدری عجیب به نظر رسید زیرا بعد از این جلسه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر نزدیکی میرسلیم به چنین نیروهایی مطرح شد. حتی گفته شد که ممکن است میرسلیم با احمدی‌نژادی‌ها و پایداری‌ها بنا دارند تا به هر نحوی قالیباف را کنار بگذارند البته در مقابل برخی هم می‌گویند که جلسه اخیر صرفا برای رایزنی به‌منظور افزایش رأی نامزدهای مطرح مانند میرسلیم، حسینی و نیکزاد بوده است.

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر سیاسی باور دارد که جلسه اخیر از اهمیت بالایی برخوردار نیست. او در ذکر دلایل خود به «نامه‌نیوز» گفت: «به‌نظر من جلسه اخیر آقای میرسلیم با برخی راه‌یافتگان مجلس یازدهم چندان اهمیتی ندارد زیرا اصلا افرادی که خود را برای ریاست مجلس مطرح می‌کنند، اندازه این پست نیستند؛ برای مثال آقای شمس‌الدین حسینی که اصلا سیاسی نیست و در دوره ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد مدتی وزیر اقتصاد بوده است یا آقای میرسلیم مقبولیتی برای ریاست مجلس ندارد. حالا اینکه قبل از تشکیل مجلس دور هم شده‌اند و سعی می‌کنند محفلی تشکیل بدهند، چندان قابل اعتنا نیست و هنوز وضعیت تغییری نکرده و مشخص است که چه کسی شانس اول ریاست مجلس است. حتی حزب مؤتلفه در دادن بیاینه برای حمایت از آقای میرسلیم در انتخابات هیئت‌رئیسه مردد است یا جوانان حزب موتلفه اصلا میرسلیم را قبول ندارند. او هیچ وقت به تعهدات خود پایبند نبوده است و همین موضوع از او یک شخصیت غیرقابل اتکاء ساخته است. آقای میرسلیم نه‌تنها در بین سیاسی‌ها بلکه در میان مردم هم هیچ جایگاه و پایگاهی ندارد. آراء او در انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر از آراء باطله بود و این نشان می‌دهد که مقبولیتی در سطح جامعه و سیاست ندارد. در انتخابات اخیر مجلس هم م‍ؤتلفه سهمیه‌ای از لیست اصولگرایان دریافت کرد و بر اساس آن سهمیه آقای میرسلیم توانست وارد مجلس شود. با ذکر چنین اوصافی اصلا اهمیتی ندارد که نشست او با یک جمعی را تحلیل کنیم یا بگوییم چه نتایجی در پی خواهد داشت».

سلیمی‌نمین در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد پایداری، احمدی‌نژادی‌ها و اصولگرایان سنتی مجلس بر ریاست میرسلیم توافق کنند تا قالیباف رئیس نشود، اظهار کرد: «اگر چنین که می‌گویید باشد، باید پخته‌تر عمل می‌کردند. آقای میرسلیم که نمی‌تواند آقای قالیباف را کنار بزند. او نمی‌تواند حلال هیچ مشکلی باشد. تردید نکنید که مخالفان آقای قالیباف اگر نیروی قوی و مهمی داشتند، حتما او را به میدان رقابت می‌آوردند نه آنکه با میرسلیم وارد شوند».

او درباره اینکه وضعیت محمدباقر قالیباف در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس چگونه خواهد بود، گفت: «عقول و بزرگان اصولگرا و افرادی که وزن سیاسی بالایی دارند، معتقدند که آقای قالیباف شرایط مساعدی برای ریاست مجلس دارد؛ به همین دلیل علی‌رغم برخوردهای تند برخی اصولگرایان بزرگان جریان اصولگرایی بر صلاحیت و توانمندی آقای قالیباف تأکید دارند. از سوی دیگر آقای قالیباف با اصرار همین بزرگان سرلیست لیستی شد که در آن پایداری هم حضور داشت وگرنه محال بود بپذیرد که نامش در کنار پایداری‌ها در یک لیست باشد. علاوه بر همه اینها آقای قالیباف همواره و به خصوص در ایام اخیر منطقی و حساب‌شده رفتار می‌کند و بیش از همه صلاحیت ریاست‌مجلس را دارد».

این فعال سیاسی در پایان در خصوص احتمال ادامه اختلاف طیف‌های اصولگرایی در دوران مجلس یازدهم گفت: «اختلاف‌ها مقوله جدیدی نیست و از گذشته و خاصه در دوران آقای احمدی‌نژاد به یاد داریم که او چه‌طور آقای قالیباف را تخریب می‌کرد و طبیعی است اکنون هم یاران سابق احمدی‌نژاد که همان پایداری‌ها باشند، هنوز رسوبات احمدی‌نژاد درونشان هست و همچنان علیه آقای قالیباف می‌تازند. پایداری‌ها علی‌رغم آنکه پذیرفتند که در لیست واحد اصولگرایی باشند و تعهد دادند، عهدشکنی کردند و در فضای مجازی گفتند که به قالیباف رأی ندهید. از چنین نیروهایی نمی‌توان انتظار داشت که با شروع مجلس به اختلافات پایان دهند. آن سوی ماجرا هم آقای میرسلیم قرار دارد که بدعهدی او هم ثابت شده است و از یاد نمی‌بریم که او عهد کرده بود به نفع آقای رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری کنار برود اما در روزهای منتهی به اتنخابات گوشی خود را خاموش کرد تا کسی به او زنگ نزند و عهدش را به یادش نیندازد. آقای قالیباف که این طور نبوده است و هر وقت هر حرفی زده، پایش ایستاده و بازهم فراموش نمی‌کنیم او در شرایطی که رأی بالاتری نسبت به آقای رئیسی داشت به نفع او کنار کشید تا نشان دهد حب قدرت ندارد».


این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=71015

ثبت نظر

-