حسینی رفت‌وآمدهایی به جلسات احمدی‌نژاد داشته/ احمدی‌نژادی‌ها و پایداری‌ها عدالتخواه‌ هستند اما قالیباف نه

  • کد خبر : 70992
  • 28 اردیبهشت 1399 - 16:36

به گزارش نیوز به نقل از نامه نیوز، دوره یازدهم مجلس شروع نشده اما منتخبانش با پیچیدگی های سیاسی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند. محمدباقر قالیباف روزی که در ستاد انتخابات نام نوشت هیچ گاه تصور نمی کرد در چند روز مانده به آغاز کارش در نهادقانونگذاری با چالش های جدی برای رسیدن به کرسی ریاست مواجه شود.

اخبار حکایت از آن دارد ستاره اقبال محمدباقر قالیباف در یک هفته مانده به انتخابات هیأت رئیسه مجلس رو به افول است و رقبا توانسته اند یک امر نشدنی را شدنی کنند و با هم برای «نه به قالیباف» همپیمان شوند. در این میان خبرها از جلسات هرروزه شمس الدین حسینی در دفتر احمدی نژاد حکایت می کند و این یعنی ورود احمدی نژاد به چینش اعضای هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون های تخصصی. البته گرچه بهمن شریف زاده فعال سیاسی نزدیک به احمدی نژاد نشست این روزهای شمس الدین حسینی با احمدی نژاد را نه تأیید و نه تکذیب کرد اما گفت «جلسات شمس الدین حسینی با احمدی نژاد مسبوق به سابقه است».

بهمن شریف زاده درباره ائتلاف پایداری، میرسلیم و احمدی‌نژادی‌ها مقابل قالیباف به نامه نیوز گفت: همکاران آقای احمدی نژاد در دولت نهم و دهم که امروز به مجلس یازدهم راه پیدا کردند، گرچه رویکرد عدالتخواهی دارند اما مبانی تفکر بهار متفاوت با مبانی آنهاست.

وی افزود: آقای قالیباف فردی عدالت طلب نزد جامعه شناخته نمی شود. خصوصا با مواردی مثل املاک نجومی که درباره دوره مدیریت آقای قالیباف در شهرداری مطرح می شود، نه تنها آقای قالیباف را از حوزه عدالتخواهی خارج می کند بلکه می توان گفت جریان های عدالتخواهی با تفکر آقای قالیباف مخالف هستند و با او سازگاری ندارند.

فعال سیاسی نزدیک به محمود احمدی نژاد یادآور شد: دولت آقای احمدی نژاد عدالت محور و دنبال برقراری عدالت بود، طبیعتا اعضای کابینه او با همین خصیصه شناخته می شوند. جبهه پایداری نیز همیشه شعارش حمایت از عدالت است و در واقع خود را با عنوان حامی عدالت به جامعه شناسنده است بنابراین وقتی این دو مجموعه در برابر آقای قالیباف قرار بگیرند، در نهایت باید دید رأی اکثریت مجلس به طرف عدالتخواهان خواهد بود یا آقای قالیباف.

وی درباره هدف جلسات این روزهای شمس الدین حسینی در دفتر محمود احمدی نژاد اظهار کرد: آقای احمدی نژاد قبل انتخابات مجلس اعلام کرد «در انتخابات نه گروهی دارد و نه از گروهی حمایت می کند» لذا آنهایی که روزی از همکاران آقای احمدی نژاد در دولت نهم و دهم بودند و به مجلس راه یافتند گروه آقای احمدی نژاد نیستند اما ممکن است تقارب هایی را با آقای احمدی نژاد داشته باشند مثل آقای حسینی.

شریف زاده بیان کرد: آقای شمس الدین حسینی قربت‌های زیادی از نظر فکری با آقای احمدی نژاد دارد. البته خبر رفت و آمد او به دفتر آقای احمدی نژاد را نه تأیید و نه تکذیب می کنم اما آقای شمس الدین حسینی بعد از دولت احمدی نژاد رفت و آمدهایی به جلسات فکری آقای احمدی نژاد داشت و شخصیت خوش فکری است.

وی افزود: البته تفکر بهار فراجناحی، بازتر و فراگیرتر است که در چارچوب اصولگرایی و اصلاح طلبی حصر نمی شود و معتقد است همه افکار جامعه باید در تعامل با هم جامعه را رو به رشد جلو ببرند و هیچ کس مانع از اندیشه و سلیقه دیگری نمی شود به همین خاطر از تنگ نظری جریانات فاصله گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=70992

ثبت نظر

-