اونیون برلین – بایرن‌مونیخ‌‌؛ بازی بزرگ در ورزشگاه کوچک و خالی

  • کد خبر : 70760
  • 28 اردیبهشت 1399 - 10:32
اونیون برلین – بایرن‌مونیخ‌‌؛ بازی بزرگ در ورزشگاه کوچک و خالی

به گزارش نیوز، و حالا نوبت بایرن‌مونیخ رسیده که بازگشتش به فوتبال را جشن بگیرد. امشب از ساعت ۲۰:۳۰ بایرنی‌ها در برلین مهمان اونیون خواهند بود. دیداری که با شرایطی خاص و بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. هواداران اونیون برای استقبال از بایرن‌مونیخ برنامه‌های زیادی داشتند اما ورزشگاه کوچک و ۲۲ هزار نفری «آلتن فورسترای» امشب میزبان تماشاگران نخواهد بود.

اونیون برلین‌‌؛ همین‌جا خوب است
سال گذشته همین ماه بود که برلین غرق در شادی شد و در عرض چند دقیقه زمین چمن ورزشگاه آلتن فورسترای را دیگر نمی‌شد دید، چراکه هواداران تحمل نکردند روی سکوها بمانند و به درون زمین ریختند. اونیون در اولین حضور در بوندس‌لیگای یک یکی از گزینه‌های سقوط به حساب می‌آمد اما با هدایت فیشرِ سوئیسی روزهای خوشی را پشت‌سر گذاشته‌اند. آنها در خانه تیم‌های بزرگی مثل دورتموند و مونشن‌گلادباخ را برده‌اند و از همان ابتدای حضورشان می‌خواستند بایرن‌مونیخ را هم در پایتخت به دردسر بیندازند. شاید ماهیت باشگاه اونیون با شهر برلین تفاوت داشته باشد. تیمی کوچک در قلب پایتخت آلمان. با این حال این تیم قرمزپوش هم آرزوهای بزرگی دارد و نمی‌خواهد به این راحتی با سطح اول فوتبال آلمان وداع کند. فاصله‌شان با منطقه قرمز خوب است و اگر در همین میانه‌های جدول بمانند در پایان فصل راضی خواهند بود. امشب مأموریت‌شان به چالش کشیدن صدرنشین بوندس‌لیگاست.

بایرن‌مونیخ‌‌؛ در مسیر یک قهرمانی دیگر
باشگاه بایرن‌مونیخ در هر حالتی پرتکاپو است و حتی در روزهای کرونایی هم بیکار ننشست. هانسی فلیک تیمش را به جایی رسانده که شکست‌ناپذیر است و ۱۵ بازی است نباخته. روند خوبی که در پیش گرفتند باعث شد راه‌شان را به صدر جدول بوندس‌لیگا باز کنند. باشگاه هم تصمیم گرفت فلیک را تا سال ۲۰۲۳ حفظ کند و حالا آقای دستیار با اولین چالش بزرگ خودش به‌عنوان سرمربی روبه‌رو شده. از طرفی پروژه تمدید قرارداد بازیکنان بایرن‌مونیخ هم در جریان بوده. بایرنی‌ها هم یکی از اولین تیم‌هایی بودند که تمرینات را با شرایطی خاص از سر گرفتند. انتظار می‌رود در بازگشت بوندس‌لیگا هم بایرن‌مونیخ روند خوبی که در سال ۲۰۲۰ در پیش گرفته بود را ادامه دهد. آخرین باخت بایرن‌مونیخ به اوایل دسامبر سال گذشته برمی‌گردد. با این وجود هنوز حاشیه امنیت ایجاد نشده و بایرن باید برای فاصله گرفتن از دورتموند، لایپزیش و گلادباخ باز هم ۳ امتیازها را پشت‌سر هم بگیرد.

آخرین جدال
دیدار رفت را بایرنی‌ها در آلیانتس‌آرنا از حریف پایتخت‌نشین خودشان ۲ بر یک بردند. پاوار و لواندوفسکی برای بایرن و پولتر برای اونیون گلزنی کردند.

آمار بازی
یک) دیدار رفت این فصل بایرن و اونیون، نخستین نبرد دو تیم در تاریخ بوندس‌لیگا بود که باواریایی‌ها بردند.
۱۱) بایرن‌مونیخ پیش از تعلیق مسابقات روی نوار شکست‌ناپذیری بود و ۱۵ بازی را نباخت که از این بین ۱۱ بازی در بوندس‌لیگا بود. از ۱۱ بازی هم ۱۰ دیدار را برده بودند.
۳) اورس فیشر مربی سوئیسی اونیون‌برلین ۳ مرتبه مقابل بایرن قرار گرفته و باخته. علاوه بر بازی این فصل همراه اونیون، پیش از این همراه زوریخ در پلی‌آف لیگ قهرمانان به بایرن باخته بود.
۱۱) سرژ گنبری در روزهای قبل تعطیلی موقت عملکرد درخشانی داشت. در ۱۰ بازی آخرش ۷ گل زد و ۴ پاس‌گل ارسال کرده بود.
۶) سباستین اندرسون ستاره سوئدی خط حمله اونیون سرزن قهاری است. او از ۱۱ گلش، ۶ گل را با ضربه سر زده است.
۲۵) تعطیلی موقت بوندس‌لیگا برای روبرت لواندوفسکی خوب شد. مصدومیتش باعث نشد بازی‌های زیادی را از دست بدهد. او ۲۵ گله است و شانس دارد بهترین رکورد خودش که ۳۰ گل در یک فصل بوده را بشکند.
۱۲) ۶ برد، یک تساوی و ۵ باخت برای اونیون برلین در ورزشگاه خانگی‌اش آلتن فورسترای ثبت شده است.

مصدومان و محرومان
شرالدو بکر تنها مصدوم برلینی‌هاست و آکاکی گوگیا و یونس مالی هم آماده نیستند. در حالی که ماروین فریدریش محروم است. فیلیپه کوتینیو و کورنتن تولیسو مصدومان بایرن‌مونیخ هستند و نیکلاس زوله با وجود اینکه بهبود پیدا کرده، آماده نیست. خاوی مارتینس هم شرایطی مشابه با زوله دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
اونیون برلین: گیکیویچ، هوبنر، شلوتربِک، سوبوتیچ، تریمل، گنتنر، آندریچ، لنتس، اینگوارتسن، بولتر و اندرسون
بایرن‌مونیخ: نویر، پاوار، بواتنگ، آلابا، دیویس، کیمیش، تیاگو، گنبری، مولر، کومن و لواندوفسکی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=70760

ثبت نظر

-