واکنش پارلمان و حشدالشعبی عراق به توهین شبکه MBC به ابومهدی‌مهندس

  • کد خبر : 69519
  • 26 اردیبهشت 1399 - 19:55
واکنش پارلمان و حشدالشعبی عراق به توهین شبکه MBC به ابومهدی‌مهندس

به گزارش نیوز به نقل از فارس؛ کمیسیون ارتباطات و اطلاع‌رسانی مجلس عراق خواستار بستن شبکه سعودی «MBC» شد.

این کمیسیون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این شبکه طی سالهای گذشته، از طرق مختلف، به شخصیتهای عراقی اهانت کرده و کار به جایی رسیده است که یک شخصیت ملی و مبارز مانند شهید حاج أبو مهدی المهندس را متهم می‌کند».

پایگاه خبری شبکه «العهد» به نقل از این کمیسیون گزارش داد، المهندس، شخصی است که «عمر خود را در راه جهاد و مبارزه با رژیم معدوم [بعث]، گروههای تروریستی داعش و نیروهای شر و اشغالگر، فدا کرد».

این کمیسیون تأکید کرد که اگر این شبکه سعودی، به خاطر اسائه ادب به شهید المهندس و گمراه‌سازی متعمدانه، معذرت‌خواهی نکند، باید دفتر این شبکه بسته شود.

کمیسیون مذکور خاطر نشان کرد: « در برابر تداوم اهانت به نمادهای ملی ما از سوی مؤسسات خبری که تأمین مالی و گرایشات سیاسی و فرقه‌ای، آن مشخص است، باید با قدرت ایستادگی کرد».

در پایان این بیانیه تأکید شد، هر اندازه طرح‌های خبیثانه و کینه‌توزانه برای مخدوش کردن جهه نمادهای ملی عراق ادامه یابد که با نیروهای استکبار جهانی مبارزه کردند، شهید المهندس چراغی خواهد بود که در تاریخ خواهد درخشید.

ابومهندی المهندس به همراه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دی ماه ۱۳۹۸ در جریان حملات هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

 پارلمان عراق نیز در واکنش به این تجاوز جنایتکارانه، مصوبه اخراج نظامیان خارجی به ویژه تروریست‌های آمریکایی را تصویب کرد. فراکسیون‌های سیاسی عراق در حال حاضر، از مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق می‌خواهند که این مصوبه را هر چه سریعتر اجرایی کند.

واکنش الحشدالشعبی

فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق از شبکه سعودی «MBC» شکایت کرد.

پایگاه خبری الحشد گزارش داد، الفیاض از یک شبکه تلویزیونی (MBC) شکایت کرده که «به سرگذشت أبو مهدی المهندس، فرمانده پیروزی و شهید جاویدان عراق توهین کرده است».

دفتر الفیاض با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شبکه (سعودی) «اتهامات واهی و به دور از واقعیتی به این فرمانده وارد کرده و کوشیده تا تاریخ درخشان این قهرمان را مخدوش کرده و از بین ببرد».

در این بیانیه، تأکید شد المهندس، قهرمانی بود که «عمر خود را در جهاد، مبارزه با تروریسم و آزادسازی عراق صرف کرد… و این برنامه‌ها، بیانگر تداوم تبلیغات مغرضانه مسمومی است که در پی، توهین به فرماندهان پیروزی و قهرمانان فتوای جهاد مقدس است؛ [فتوایی] که مرجعیت حکیمانه [عراق]، آن را صادر کرد».

الفیاض از نهادهای نظارتی صدا و سیمای عراق خواست که برای مقابله با چنین رسانه‌های گمراه‌کننده‌ای که به تاریخ فرماندهان پیروزی توهین می‌کند، وارد عمل شوند.

در همین ارتباط، کمیسیون ارتباطات و اطلاع‌رسانی مجلس عراق در پی اهانت این شبکه سعودی  به نائب رئیس فقید سازمان الحشد الشعبی، تأکید کرد که باید دفتر این شبکه بسته شود.

این شبکه سعودی در گزارشی مدعی شده بود که المهندس با اقدامات خود در عراق، از تروریسم حمایت می‌کرده است.

المهندس به همراه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دی ماه ۱۳۹۸ در جریان حملات هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

 پارلمان عراق نیز در واکنش به این تجاوز جنایتکارانه، مصوبه اخراج نظامیان خارجی به ویژه تروریست‌های آمریکایی را تصویب کرد. فراکسیون‌های سیاسی عراق در حال حاضر، از مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق می‌خواهند که این مصوبه را هر چه سریعتر اجرایی کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=69519

ثبت نظر

-