لیگ را برگزار کنند تا قهرمان درون زمین مسابقه مشخص شود

  • کد خبر : 69200
  • 26 اردیبهشت 1399 - 10:35
لیگ را برگزار کنند تا قهرمان درون زمین مسابقه مشخص شود

به گزارش نیوز، محمد نصرتی پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است آدم‌های فوتبالی باید در این رشته مدیریت کنند تا باعث رشد و پیشرفت این رشته شوند چرا که در این مدت مدیران غیر فوتبالی آنقدر خراب کاری زده‌اند که پرونده‌های زیادی در فیفا علیه ما هست و نتوانستند باعث رشد و پیشرفت این رشته جذاب و پرطرفدار شوند.

دوران کرونا چطور می‌گذرد؟
الان که فکر می‌کنم دوران پسا کرونا باشد، چون تقریبا ۸۰ درصد مردم به زندگی روزمره شان برگشته‌اند و فقط ما فوتبالیست‌ها مانده‌ایم که هنوز معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد. امیدوارم تکلیف فوتبال زودتر مشخص شود و سرتمرین برگردیم و از شرایط بدنی بچه‌ها آگاه شویم.

کرونا چه لطمه‌ای به فوتبال زد؟
نه تنها فوتبال بلکه به همه چیز و همه حوزه‌ها لطمه زد. فوتبال برای کل جامعه و روحیه و نشاط مردم لازم است و کرونا باعث شد تا انسان به خودش فکر کند که چگونه و از کجا به وجود آمده است و طبیعت چه کمکی به انسان کرده است. این‌ها مسائلی بود که فراموش کرده بودیم و الان به این مسائل فکر می‌کنیم. بهتر است قدر دور هم بودن و طبیعت را بیشتر بدانیم و به این مسائل بیشتر فکر کنیم.

از کرونایی شدن چه کسی بیشتر متعجب شدید؟
بالاخره این همه آدم کرونا گرفتند و دچار مشکل شدند و اخبار بدی را می‌شنیدیم و همه نگران بودیم و روز‌های سختی بود. یک سری از چهره‌های معروف دنیای فوتبال هم کرونا گرفتند مثل دیبالا که تست کرونا او سه یا چهار بار مثبت اعلام شد که برای من تعجب آور بود.

بحث‌های زیادی در مورد ادامه لیگ یا تعطیلی مسابقات به گوش می‌رسد. در این رابطه چه نظری دارید؟
به نظر من بازی‌ها باید برگزار شود. ما در ریاضی یک قانونی داریم به نام احتمالات که ممکن است خیلی اتفاقات بیفتد و تیمی ممکن است امتیازات زیادی را جمع کند و خودش را در بالاتر بکشد. البته یک سری تیم‌ها حاشیه امنیت بالایی دارند مثل پرسپولیس که ۱۰ امتیاز با بقیه تیم‌ها اختلاف دارد و خیلی خوب است، اما باز هم احتمالات وجود دارد و حتی کسب سهمیه آسیا هم می‌تواند عوض شود.

چرا عده‌ای با برگزاری ادامه لیگ مخالف هستند؟
به این دلیل که شانس خیلی کمی دارند و چنین صحبت‌هایی انجام می‌دهند. وضعیت کرونا در اسپانیا و ایتالیا بدتر از ما بود، اما می‌خواهند بازی‌ها را برگزار کنند و چرا ما برگزار نکنیم. البته آن‌ها درآمد بالایی از فوتبال دارند و اینجا فوتبال دولتی است و حساب می‌کنند که دخل و خرج فوتبال به هم می‌خواند یا نه و بعد تصمیم بگیرند. به نظر من بهتر است بازی‌ها برگزار شود و تیم قهرمان در زمین مشخص شود.

وزارت ورزش استخدام بازیکن و مربی خارجی را ممنوع کرد. در این رابطه چه نظری دارید؟
اینقدر که مدیران ما خراب کاری کردند و پرونده‌های مختلف در فیفا داریم که دیگر می‌ترسند و چنین تصمیمی گرفتند، اما صد در صد مخالفم. این اتفاق به خاطر بی کفایتی و ضعف مدیران ما است که نمی‌دانند چطور قرارداد ببندند. نمی‌شود صورت مساله را پاک کرد و باید کار را ریشه‌ای درست کنند.

دلال‌ها در این ماجرا چه نقشی داشتند؟
دلال‌ها که در قرارداد‌ها به خصوص خارجی‌ها حسابی بردند و خوردند و اصلا سیرمونی ندارند و فقط دنبال منافع خودشان هستند و همه این مسائل دست به دست هم داد که فوتبال ما به این وضعیت افتاد.

ممنوع شدن استخدام مربی و بازیکن خارجی به فوتبال ما لطمه می‌زند؟
بله، صد در صد صدمه می‌زند، چون یک سری بازیکن خارجی با کیفیت مثل ابراهیم توره، جانواریو، دیاباته و بشار رسن به فوتبال ما آمدند و خیلی به فوتبال کشورمان کمک کردند و به پیشرفت فوتبال ایران کمک کردند. برانکو هم به عنوان مربی در فوتبال ما خیلی خوب کار کرد و باعث رشد و پیشرفت فوتبال ما شد.

در مورد مدیریت باشگاه پرسپولیس و اختلاف‌هایی که بر سر اسپانسر هست چه نظری دارید؟
مسخره بازی است و خیلی لوث شده است و نمی‌دانند چکار می‌کنند. این‌ها با افکار مردم بازی می‌کنند و باید ساختار را درست کنند تا شاهد چنین مشکلات و معضلاتی نباشیم.

در مورد دوران مدیریت محمد حسن انصاری‌فرد در پرسپولیس چه نظری دارید؟
عملکردش را زیر نظر داشتیم و به نظر من خوب بود. به هر حال خودش بازیکن پرسپولیس بوده و سال‌ها مدیریت کرده و با نتایجی که تیم در آن زمان گرفت عملکردش خوب بود.

با حضور مدیران غیر فوتبالی در فوتبال موافق هستید؟
اصلا نمی‌دانم این‌ها از کجا آمده‌اند و در فوتبال چه می‌خواهند. قطعا کسی که فوتبالی بوده می‌تواند بهتر و حرفه‌ای‌تر در مورد فوتبال نظر بدهد.

مدیران غیر فوتبالی چه زمانی قرار است از فوتبال بروند؟
این مساله وظیفه شما خبرنگاران و رسانه‌ها است و باید آنقدر به این موضوع بپردازید که خودشان از فوتبال بروند.

در بین فوتبالی‌ها مدیر خوب داریم که بتوانند استقلال و پرسپولیس را به خوبی مدیریت کنند؟
صددر صد داریم. الان در بدنه فدراسیون فوتبال چند تا مدیر خوب داریم که اگر به آن‌ها بها بدهند می‌توانند تاثیرگذار باشند. الان در فدراسیون کشتی دبیر رئیس است و جدیدی نایب رئیس شده و هیات رئیسه هم همه از اهالی کشتی هستند و باعث رشد و پیشرفت این رشته می‌شوند. فوتبال هم باید دست فوتبالی‌ها باشد تا پیشرفت کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=69200

ثبت نظر

-