تخلف صاحبان قدرت با تصاحب املاک شهرداری

  • کد خبر : 68075
  • 24 اردیبهشت 1399 - 23:38
تخلف صاحبان قدرت با تصاحب املاک شهرداری

چندی پیش شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران، مدعی شد شهردار اسبق تهران دوهزار ملک شهرداری تهران را به نزدیکان خود واگذار کرده است.

بر اساس بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها واگذاری املاک شهرداری نیاز به تصویب شورای شهر دارد.

همچنین شهربانو امانی در این باره به فراز گفت: «شهرداری دوران قالیباف در طول سال‌های گذشته املاک را در اختیار کسانی گذاشت که بخشی از آن همچنان در اختیار مدیران سابق قرار دارد. حالا این اشخاص وقتی مدیر نیستند یا تغییر و تحول رخ داده است، حتی اگر خانه‌ای که در اختیار دارند که سازمانی است باید آن را تحویل دهند.»

امانی همچنین گفت: «اموال شهرداری نیز جزو اموال عمومی است و دارایی پدر شهردار نیست که در اختیار هرکسی قرار گیرد و تحویل داده نشود. وقتی گفته می‌شود حتی نماز خواندن در این گونه املاک جایز نیست چگونه حاضر به تحویل املاک نیستند!»

به گفته این عضو شورای شهر تهران، بخشی از این املاک قرارداد دراز مدت دارند و بعضا دست دوم و سوم نیز به افراد دیگری اجاره داده اند.

شهربانو امانی ادامه داد: «سازمان املاک از این تخلفات اطلاع دارد و فکر می‌کند اگر این موضوع علنی نشود و سروصدایی نکنند این املاک به شهرداری بر می‌گردد. چون در تهران ذی نفعان زیادی وجود دارد و این ذی نفعان اکثرا افراد قدرتمندی هستند. درواقع می‌توان گفت: بازپس گیری املاک شهرداری مشکل است.»

امانی در ادامه نیز افزود: «فکر می‌کنم شاید ریاست قوه قضائیه نیز یک بار دستور دهند و یکی از دادگاه‌ها را به املاک نجومی اختصاص دهند چرا که در این دو سال تنها دو و یا سه نفر از این افراد قدرتمند املاک را خالی کرده و به شهرداری بازگردانده اند.»

این شرایط در حالی است که شورای شهر تهران اکنون مدعی است از سال ۹۶ تاکنون واگذاری هیچ ملکی در شورای شهر تصویب نشده است

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=68075

ثبت نظر

-