تانکر‌های نفتی عربستان در بنادر آمریکا سرگردان شدند

  • کد خبر : 68071
  • 24 اردیبهشت 1399 - 23:34
تانکر‌های نفتی عربستان در بنادر آمریکا سرگردان شدند
به گزارش نیوز،

تانکر‌های عظیم نفتی عربستان سعودی مدت‌های طولانی برای تخلیه محموله‌های خود در بنادر آمریکا در خلیج برزیل سرگردان مانده‌اند.

اخبار بین الملل– بلومبرگ به نقل از منابع خود در بخش صنعت آمریکا این خبر را منتشر کرد. بنا به نوشته این رسانه، ظاهرا زمان انتظار برای تخلیه محموله این تانکر‌ها به دلیل اشباع مخازن نفتی افزایش یافته است. از سوی دیگر بالا رفتن هزینه اجاره کشتی‌های کوچک‌تر که برای تخلیه بار از این تانکر‌های نفتی مورد نیاز است عامل دیگر افزایش زمان تخلیه شده است.

گفته می‌شود از اواخر ماه آوریل، دستکم سه تانکر بزرگ عربستان سعودی پس از ورود به سواحل آمریکا بیش از یک هفته در آنجا سرگردان مانده‌اند تا بتوانند محموله خود را تخلیه کنند. فرایند تخلیه نفت از این گونه تانکر‌ها معمولا چند روز طول می‌کشد.

این در حالی است که عربستان پس از آنکه توافق کشور‌های اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت با شکست روبه‌رو شد در ماه آوریل تولید خود را افزایش داد. ماه گذشته (آوریل) ۱۸ تانکر عظیم نفتی عربستان که هریک حامل دو میلیون بشکه نفت بودند عازم خلیج مکزیک شدند. بنا به گفته تحلیلگران نفت، این تانکر‌ها در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل در شرق عربستان بارگیری شده بودند.

ورود همزمان این تعداد تانکر سبب شده است هزینه اجاره کشتی‌های کوچک برای تخلیه تانکر‌های عظیم در خلیج مکزیک تا هفت برابر بالا برود که این مسئله موضوع تخلیه تانکر‌ها را پیچیده‌تر کرده است. موضوع زمانی بغرنج‌تر می‌شود که پالایشگاه‌ها به دلیل کاهش شدید تقاضا سفارشات خود را لغو و یا به تاخیر انداخته‌اند و تانکر‌های نفتی به تدریج در حال تجمع در بنادر آمریکا هستند.

گزارش تحلیلی که یک شرکت تحقیقاتی انرژی آمریکا در اواخر ماه آوریل منتشر کرده بود نشان می‌دهد ۲۸ تانکر حامل نفت عربستان که در مجموع ۴۳ میلیون بشکه نفت خام را حمل می‌کنند، قرار است طی هفته‌های آینده وارد خلیج آمریکا و سواحل غرب شوند. انتظار می‌رود این تانکر‌ها به ۷۶ تانکر دیگری که پیش‌تر به آنجا رسیده و منتظرند تا نفت خود را تخلیه کنند، بپیوندند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=68071

ثبت نظر

-