راه گریز های کیم جونگ اون برای نجات از تحریم های بین المللی

  • کد خبر : 67914
  • 24 اردیبهشت 1399 - 19:41
راه گریز های کیم جونگ اون برای نجات از تحریم های بین المللی

کارشناسان همچنین دریافته اند که دیکتاتور کره شمالی توانسته بیش از ۱,۰۰۰ دستگاه آکاردئون، که آلت موسیقی مورد علاقه اوست، را به شکل قاچاق از کشور خارج کند. همزمان، کیم توانسته از کانال های قاچاق کالای چین برای وارد کردن اقلام لوکس مورد مصرف خود استفاده نماید. بررسی داده های مربوط به گمرک چین نشان می دهد که رهبر بزرگ کره شمالی توانسته بیش از ۷۴,۰۴۷ لیتر شراب را از کره جنوبی، آلمان، فرانسه و ایتالیا وارد کند. رهبر کره شمالی به خاطر زیاده روی هایش در نوشیدن شراب، کشیدن سیگار و عادات ناسالم غذایی اش شناخته می شود.

تحریم ها و قاچاق در کره شمالی

گفته می شود که او سالانه بیش از ۱۰۰,۰۰۰ پوند صرف مشروبات الکلی کرده و از ودکای روسی گرفته تا شراب، شامپاین و کنیاک و صرفاً برای مصرف خود و نزدیکانش وارد می کند. آشپز شخصی پدر کیم، کنجی فوجیموتو، در مورد عادات غذایی لوکس رهبر کنونی کره شمالی اطلاعات قابل توجهی ارائه داده است. فوجیموتو در واقع آشپز سوشی خصوصی بود که برای سال های طولانی در خدمت کیم جونگ ایل بود و می گوید که رابطه ای دوستانه با کیم جونگ اون داشته و در سال های کودکی و نوجوانی همبازی او بوده است. او می گوید که کیم جوان علاقه خاصی به سوشی درست شده با بخش بسیار چرب ماهی تن داشته است، همان قسمتی که مورد علاقه پدرش نیز بود.

تحریم ها و قاچاق در کره شمالی

فوجیموتو در مصاحبه ای با دیلی میل در این باره چنین گفته است: «من همیشه برای ژنرال [جونگ ایل] دستکم هفته ای یک بار سوشی درست می کردم و جونگ اون نیز همیشه برای خوردن حاضر می شد. به همین خاطر می توانم بگویم که جونگ اون نیز سوشی را دوست داشت». این سرآشپز ژاپنی فاش کرده که رهبر کنونی کره شمالی به طور معمول روزی دو بطری شامپاین Cristal می نوشد. این شامپاین مشهور در سال ۱۸۷۶ و به درخواست تزار الکساندر دوم روسیه ساخته شده و یکی از گران ترین برندهای شامپاین در جهان است. هر بطری از این نوع مشروب به طور معمول بیش از ۸۰ پوند قیمت دارد در حالی که برخی از بطری های بزرگ تر آن تا ۸۰۰۰ پوند نیز قیمت گذاری شده است. فوجیموتو همچنین گفته که وی خود شاهد بوده کیم جونگ اون در طی یک وعده غذایی ۱۰ بطری Bordeaux خورده است.

تحریم ها و قاچاق در کره شمالی

زیاده روی رهبر کره شمالی در خوردن و عادات ناسالم نوشیدن مشروبات الکلی باعث افزایش قابل توجه وزن او در سال های اخیر و ایجاد مشکلات جسمی متعدد برای وی شده است. وی با حدود ۱۷۰ سانتیمتر قد و ۱۳۱٫۵ کیلوگرم وزن دارای شاخص توده بدنی ۴۶٫۱ است که او را در زمره افراد بسیار چاق رده بندی می کند. زیاده روی های کیم جونگ اون در زمینه غذا خوردن و نوشیدن مشروبات الکلی باعث شده که بسیاری از کارشناسان ادعا کنند وی به نقرس، دیابت و بیماری های قلبی مبتلاست. در ماه آوریل گذشته، دیکتاتور کره شمالی به مدت سه هفته در انظار عمومی ظاهر نشده بود که باعث شد شایعات زیادی در مورد مرگ وی منتشر شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=67914

ثبت نظر

-