صادرات ۲۰ درصد از تولیدات قارچ داخلی به کشور‌های مختلف

  • کد خبر : 67533
  • 24 اردیبهشت 1399 - 11:12
صادرات ۲۰ درصد از تولیدات قارچ داخلی به کشور‌های مختلف
به گزارش نیوز،

محمد حسن افشار  درخصوص وضعیت پرورش قارچ خوراکی در کشور اظهار کرد: پرورش قارچ در چند سال گذشته در کشور به دلیل تامین مواد اولیه همچون خوراک گندم و کود مرغی رونق پیدا کرده است و تمام نیاز‌های داخل توسط کشت و تولید داخلی برآورده می‌شود.

اخبار اقتصادی – وی افزود: تمام بذری که برای تولید و پرورش قارچ استفاده می‌شوند، بالاترین کیفیت ممکن را دارند و تماما در داخل تولید می‌شوند که از این بابت نیز هیچ کمبودی احساس نمی‌شود.


رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی بیان کرد: راه اندازی سالن پرورش قارچ نیازمند سرمایه اولیه زیادی است به طوری که هم اکنون برای راه اندازی کوچک‌ترین واحد تولیدی با ۸ سالن مجزا، به حدودا ۴ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

افشار ادامه داد: هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلو قارچ خوراکی ۱۲ هزار تومان است که در بازار‌های تهران تا ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود.


وی تصریح کرد: سرانه مصرف قارچ نیز طی سال‌های گذشته افزایش یافته است و همین موضوع باعث شد تا اخیرا سرمایه‌های زیادی در زمینه تولید و پرورش قارچ خوراکی جذب شوند.

رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی مطرح کرد: افزایش سرمایه گذاری و فعالیت در این صنعت موجب شد تا ضمن افزایش میزان تولید در سال‌های گذشته، قارچ خوراکی ایرانی با کیفیت در بازار‌های جهانی شناخته و عرضه شود.


افشار عنوان کرد: در سال ۹۸ بیش از ۱۶۰ هزار تن قارچ خوراکی در کشور تولید و از این میزان حدود ۲۵ هزار تن به کشور‌های مختلف صادر شد.


وی خاطر نشان کرد:حدود ۲۰ درصد از تولیدات قارچ داخلی به کشور‌های مختلف صادر می‌شود و حدود ۲۵ درصد از این میزان برای تهیه غذا‌های آماده و صنایع تبدیلی استفاده می‌شود و مابقی به صورت خام در بازار‌های کشور عرضه می‌شود.

رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی افزود: تولید قارچ در روز‌های معمول حدود ۶۰۰ تن است، اما در این ایام و باتوجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تولید روزانه قارچ به ۴۰۰ تن رسیده است.


افشار گفت: هم اکنون واحد‌های تولیدی با ۶۰ الی ۷۰ درصد ظرفیت‌ها و نیرو‌های خود کار تولید را انجام می‌دهد، اما با این وجود نیز هیچ کمبودی در بازار احساس نمی‌شو

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=67533

ثبت نظر

-