بحران کرونا دردسر انتخاباتی نیوزیلند شد

  • کد خبر : 67516
  • 24 اردیبهشت 1399 - 10:49
بحران کرونا دردسر انتخاباتی نیوزیلند شد
به گزارش نیوز،

انتشار صدها اسناد دولتی پیرامون چگونگی کنترل کرونا و مقابله با آن توسط یک رسانه در نیوزیلند، دولت این کشور را در آستانه انتخابات پیش رو با چالشی بزرگ مواجه کرده است. 

اخبار بین الملل-طی روزهای گذشته صدها اسناد دولتی در خصوص جلسات مرتبط با کنترل شیوع ویروس کرونا در نیوزیلند توسط ایمیل دولتی به رادیو نیوزیلند جهت اطلاع رسانی ارسال شد. در یکی از این اسناد به تاریخ ۲۰ ماه مارس، آمده است که مدیران ارشد و کارشناسان حوزه سلامت نیوزیلند پیشنهاد ورود به سطح هشدار دو را به مدت سی روز مطرح کرده بودند. این در حالی است که تنها سه روز بعد، کشور وارد سطح سه و بعد از دو روز وارد سطح چهار هشدار  شد.

 مایکل وودهاوس سخنگوی معاونت بهداشت و سلامت حزب ملی در انتقاد از عدم شفافیت و سردرگمی دولت اعلام کرد: بنظر می رسد که میان اقدامات انجام شده دولت و آنچه که به اطلاع عموم رسیده، تضادهای آشکاری وجود داشته است و دولت می‌بایست در این باره توضیح دهد. چرا که هزینه‌های مربوط به قرنطینه کشور روز به روز در حال افزایش است.

رادیو نیوزیلند روز جمعه در گزارشی آورد که اسنادی از طرف دولت به این رسانه ارسال شده و در مورد تصمیمات اتخاذ شده دولت، نخست وزیر به وزیران خود “دستور سکوت” داده است. وودهاوس همچنین در این باره اظهار داشت در حالیکه دولت ادعا می‌کند که اطلاعات را بصورت واضح و آشکار در اختیار عموم قرار داده، اسناد منتشر شده عکس این موضوع را نشان می‌دهد و این واقعا شرم آور و غیر قابل باور است.

 مدارک فاش شده شامل ۳۰۰ سند بوده است که در آن جزییات و صورت جلسات مرتبط با تصمیمات و جلسات دولت در خصوص بستن مرزها، روابط خارجی، سطح هشدار، سلامت عمومی و پرداخت یارانه‌ها وجود دارد. در بخشی از اطلاعات منتشر شده آمده است که به وزیران در این باره دستور داده شده بود که مصاحبه ای انجام نخواهند داد. این درحالیست که در کنفرانس خبری روز شنبه، دیوید کلارک وزیر نیوزیلند در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص دستور جاسیندا آردرن مبنی بر عدم مصاحبه وزیران اظهار داشت: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم. اکنون من در کنار شما هستم، در این کنفرانس خبری و به سوالات شما در حال پاسخگویی هستم. باید بگویم که همچون یک دولت مسوول همیشه شفاف عمل کرده ایم. توصیه‌های کارشناسان را مد نظر داریم ولی این کابینه دولت بوده که تصمیمات نهایی را اتخاذ می‌کند. باید تاکید کنم که دولت شفافی هستیم و نتایجی که به دست آورده ایم گویای عملکرد خوب ماست. 

 با توجه به انتخابات پیش رو، موضوع مدیریت بحران کرونا و پیامدهای آن، رفته رفته به داغ ترین چالش انتخاباتی بدل شده و تمامی احزاب و خصوصا حزب ملی به عنوان مهمترین رقیب دولت کنونی، می‌خواهند به نحوی از این موضع محوری این روزهای جهان و نیوزیلند، به نفع مبارزات انتخاباتی خود استفاده نمایند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=67516

ثبت نظر

-