با دستکش هم خیال‌تان راحت نباشد

  • کد خبر : 67351
  • 24 اردیبهشت 1399 - 5:25
با دستکش هم خیال‌تان راحت نباشد

کد خبر: ۱۵۲۵۱۴

تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ – ۲۲:۳۷

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم استفاده صحیح از دستکش و تعویض مداوم آن برای جلوگیری از انتقال عفونت تاکید کرد.

به گزارش نیوز، دکتر عباس فائضی با اشاره به نحوه صحیح استفاده از وسایل حفاظت شخصی اعم از ماسک و دستکش در مقابله با کروناویروس، اظهار کرد: اگر این وسایل حفاظتی به ویژه دستکش، به طور صحیح استفاده نشوند می‌توانند باعث انتقال ویروس شوند.

وی افزود: یکی از توصیه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، استفاده از دستکش است در حالی که بیان چنین توصیه‌ای به این شکل کلی، غلط است زیرا استفاده ناصحیح از دستکش، موجب انتقال عفونت می‌شود.

فائضی ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس در درجه اول شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون اولویت دارد و پس از آن، ضدعفونی کردن دست با مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل ۷۰ درصد توصیه می‌شود. در صورتی که فردی به هر دلیلی، در موقعیتی امکان شست‌وشو یا ضدعفونی دست‌ها را نداشته باشد، استفاده از دستکش توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: به عنوان مثال، صندوق‌دار یک فروشگاه که شاید امکان شست‌وشوی مرتب دست‌ها حین انجام کار را نداشته باشد، می‌تواند از دستکش استفاده کند اما به این شرط که پس از ارائه خدمت به هر مشتری، دستکش خود را عوض کند. اینکه فردی در اول شیفت دستکش بپوشد و تا آخر شیفت با همان دستکش بماند، خطر انتقال ویروس به وی و مراجعین افزایش می‌یابد بنابراین اگر به این شکل که این روزها شاهد آن هستیم از دستکش استفاده شود، در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس هیچ تاثیری ندارد.

این فوق تخصص آسم و آلرژی تصریح کرد: اینکه به این شکل کلی در رسانه‌ها توصیه می‌شود که مردم از دستکش استفاده کنند، موجب اطمینان خاطر کاذب می‌شود و فردی که دستکش می‌پوشد فکر می‌کند در امان است و با همان دستی که دستکش دارد به وسایل و صورت خود دست می‌زند و موجب انتقال ویروس به خود یا ارباب رجوع می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: کسانی که به مردم خدمات ارائه می‌کنند، اگر بین هر خدمت دستکش خود را عوض نکنند یقینا موجب انتقال عفونت می‌شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=67351

ثبت نظر

-