تقویت دستگاه گوارش در ماه رمضان با گیاه کنگر

  • کد خبر : 67191
  • 23 فروردین 1400 - 9:45
تقویت دستگاه گوارش در ماه رمضان با گیاه کنگر
کنگر اولین بار در اتیوپی کشت شد و بعد در نقاط مختلف دنیا گسترش پیدا کرده‌است. محل اصلی رویش این گیاه مدیترانه، جزایر قناری و آمریکای جنوبی است. کنگر اغلب در ایران و در مناطق مرطوب گرمایی رشد می‌کند. کنگر گیاهی برای تقویت دستگاه گوارش
کنگر با نام علمی CYNARA SCOLYMUS گیاهی بهاری است که زمان به گل نشستن آن از بهار تا نیمه تابستان است. قسمت‌های خوراکی این گیاه عبارتند از دم برگ داخلی سفید رنگ، رأس ساقه و هاگدان که در سوپ، خورش و سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تقویت دستگاه گوارش با کنگر:

تقویت دستگاه گوارش
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: کنگر فرنگی املاح و ویتامین‌های فراوانی دارد و برای سلامت دستگاه گوارش در ماه رمضان مناسب و مفید است.

گیاه کنگر فرنگی به صورت زراعی در بسیاری از مناطق کاشت می‌شود. در ماه رمضان به ویژه برای وعده افطار می‌توان از این گیاه در سوپ استفاده کرد.

غنچه‌های تازه این گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که گل باز شده آن به علت سفتی بافت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

<<< بیشتر بخوانید:

خوراکی‌های پاییزیِ مفید برای تقویت سیستم ایمنی

 

تقویت دستگاه گوارش

می‌توان غنچه‌های این گیاه را که در اوایل بهار می‌روید برداشت کرده، خشک کرده و به مرور از آن استفاده کرد.در کنگر فرنگی، ماده‌ای به نام سینارین وجود دارد که برای سلامت کبد و تنظیم اعمال صفرا بسیار مناسب و مفید است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: این گیاه برای تقویت قلب، خون‌سازی به دلیل داشتن املاح و ویتامین‌های فراوان و تنظیم و کاهش کلسترول خون بسیار مناسب است.

مصرف سوپ کنگر فرنگی علاوه بر اینکه از نظر غذایی بسیار مفید است، به سبب وجود املاح و ویتامین‌ها در آن می‌تواند از عوارضی که برای دستگاه گوارش به ویژه در روز‌های ابتدایی ماه رمضان ممکن است ایجاد شود، جلوگیری کند.

 

تقویت دستگاه گوارش

 

کنگر قدرت سم‌زدایی بالایی دارد،کنگر برای پیشگیری و درمان دیابت مفید بوده و برای بهبود عملکرد کلیه، کیسه‌صفرا و کبد نیز توصیه می‌شود.

گیاه کنگر برای کاهش‌چربی‌خون، تقویت معده، درمان درد‌های مفاصل، رماتیسم و آرتروز موثر بوده و ضدفشارخون است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=67191

ثبت نظر

-